| کد خبر: 266705 |

◄ فولاد مبارکه الگوی موفقیت در حوزه حمل و نقل است

شرکت فولاد مبارکه، قطب بزرگ فولادی ایران، نه تنها در حوزه تولید محصولات فولادی در کشور، منطقه خاورمیانه و جهان یکی از شرکت های پیشرو به شمار می رود بلکه در حوزه های مهم دیگری همچون حمل و نقل نیز، مجموعه ای پیشتاز و پرچمدار است.

تین نیوز

شرکت فولاد مبارکه، قطب بزرگ فولادی ایران، نه تنها در حوزه تولید محصولات فولادی در کشور، منطقه خاورمیانه و جهان یکی از شرکت های پیشرو به شمار می رود بلکه در حوزه های مهم دیگری همچون حمل و نقل نیز، مجموعه ای پیشتاز و پرچمدار است.

موفقیت برنامه ها و اقدامات فولاد مبارکه در حوزه حمل و نقل را می توان در رکوردشکنی های این شرکت در حوزه حمل محصولات، ایمنی حمل و نقل، حمل و نقل پاک، استفاده از فناوری نوین و هوشمند در حمل و نقل و ... مشاهده کرد.  

هفته حمل و نقل بهانه ای بود برای برشمردن برنامه ها و اقدامات و توفیقات فولاد مبارکه در حوزه حمل و نقل. آیین نکوداشت هفته حمل ‌و نقل و تجلیل از فعالان این عرصه با حضور مسئولان حمل و نقل و ترابری فولاد مبارکه برگزار و بر هدف گذاری این شرکت برای حمل 8 میلیون و 500 هزار تن محصول تا پایان سالجاری تاکید شد.

در این همایش، مسئولان مرتبط شرکت و همچنین مسئولان بخش دولتی شامل؛ مدیر حمل‌ و نقل و پشتیبانی فولاد مبارکه، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، معاون بهره‌ برداری فولاد مبارکه، مدیر برنامه‌ ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه، معاون حمل‌ و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ ونقل جاده استان اصفهان، سرپرست ترابری فولاد مبارکه، مدیرعامل شرکت توکا ریل، رئیس انجمن صنفی رانندگان و رئیس کانون شرکت های حمل و نقل اصفهان به ایراد سخنرانی پرداختند.

پایین بودن بهره وری؛ مهم ترین چالش حمل و نقل

رسول شفیع‌زاده، مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه در این همایش بیان کرد: برای تحقق اهداف به مدیران، همکاران، رانندگان و متولیانی با رویکرد جهادی و ملی نیاز داریم.

در مهم ‌ترین بخش، هدف از برگزاری این همایش روایتگری زحمات تلاشگران حوزه حمل‌ و نقل در فولاد مبارکه و کادر عملیاتی ناوگان حمل ‌و نقل ریلی و جاده ‌ای استان است و پس از آن، ایجاد زمینه‌ای برای همسویی هرچه بیشتر برای تحقق اهداف فولاد مبارکه در زمینه حمل ‌و نقل و چابک ‌سازی و تجهیز که همانا از اهداف کلان کشور در صنعت فولاد است. با توجه به شرایط موجود ناوگان حمل‌ونقل کشور برای تحقق اهداف به مدیران، همکاران، رانندگان و متولیانی با رویکرد جهادی و ملی نیاز داریم.

به گفته شفیع زاده، مسئله مهم در حوزه حمل ‌و نقل، کم بودن بهره‌ وری در حوزه حمل‌ ونقل ریلی و جاده‌ای به‌عنوان یکی از مهم‌ ترین مشکلات این حوزه است. اگرچه در حوزه ساخت‌های ریلی و جاده‌ای نیاز به توسعه داریم، ولی با توجه به شرایط و وضعیت موجود متأسفانه شاهد پایین بودن بهره‌ وری در این عرصه تا حد ۵۰ درصد هستیم؛ به همین دلیل استقبال از سرمایه ‌گذاری در این بخش بسیار کم است.

امروزه نقش حمل‌ و نقل نه ‌تنها در زنجیره تولید فولاد کشور، بلکه در تمامی بخش ‌ها ‌انکارناشدنی است. با توجه به سند چشم‌ انداز صنعت فولاد کشور و تأثیر فولاد در تولید ناخالص ملی، توسعه زیرساخت‌ها و افزایش بهره‌ وری در این حوزه به‌عنوان دو عامل اصلی می‌تواند در بهبود شرایط حمل ‌و نقل کشور و توسعه اقتصادی نقش مؤثری داشته باشد.

فولاد مبارکه در حمل و نقل پاک، پیشرو است

 غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه نیز در این همایش اظهار کرد: افق آینده در حوزه حمل‌ و نقل به‌ شدت بر مدار مسیر سبز و حمل‌ و نقل پاک برنامه‌ ریزی شده است.

امروز همه ما با عنایت به راهبردهای مقام معظم رهبری حول محور «تولید» و عمل به این شعار راهبردی هم‌ مسیر شده‌ایم و با توجه به اهمیت تولید و توسعه اقتصادی کشور، امیدواریم که سال آینده نیز راهبرد و شعار سال همچنان حول محور تولید باشد؛ زیرا برای برون‌رفت از بحران‌ های اقتصادی فعلی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای رشد اقتصادی، نیاز داریم که رشد تولید همچنان سرلوحه همه بخش‌ها ازجمله کشاورزی، صنعت، علم و فرهنگ و سایر زمینه‌ها باشد. در واقع همین تولید علم می‌تواند برای کشور در زمان حال و آینده بسیار نقش‌آفرین باشد.

امروز شاهد تولید حدود ۲ میلیارد تن فولاد در دنیا هستیم و خرسندیم که کشورمان، علی‌رغم همه محدودیت ‌ها و تحریم ‌ها، توانسته است جایگاه خود را بین بزرگ ‌ترین تولید کنندگان فولاد جهان در رتبه دهم جهانی تثبیت کند.

لزوم به روز رسانی ناوگان حمل و نقل

صنایعی نظیر فولاد، نفت و پتروشیمی صنایع پیشران اقتصادی کشور هستند و برای تداوم این نقش ‌آفرینی، صنعت فولاد در کشور ما به توسعه زیرساخت ‌های پایه ‌ای نیاز دارد که الحمدالله فولاد مبارکه در این زمینه سرمایه‌ گذاری‌ های خوبی انجام داده است.

فولاد مبارکه خوشبختانه در مسیر سبز در برخی مواقع در زیرساخت‌ها از سایر کشورهای دنیا، حتی برخی کشورهای اروپایی جلوتر است.

به خاطر داشته باشیم 5 درصد از کل ارزش اقتصاد جهان مربوط به صنعت حمل ‌و نقل است. این صنعت یکی از مؤلفه ‌های اصلی توسعه ‌یافتگی کشورها محسوب می ‌شود؛ تا جایی‌که اشخاص در بدو ورود به کشورهای دیگر، وقتی به زیرساخت‌های فرودگاهی، جاده‌ای و ریلی آن کشورها می‌نگرند، می‌توانند به میزان توسعه‌یافتگی آن کشورها پی ببرند؛ بنابراین مشاهده می‌کنیم که کشورهای توسعه‌یافته از ناوگان حمل‌ ونقل ریلی و جاده‌ای بسیار قوی برخوردارند. حتی در کشورهای درحال‌توسعه نیز با توجه به اینکه حمل‌ونقل شاهرگ حیاتی اقتصاد در کشورهاست، می‌بینیم که سرمایه‌گذاری‌ها و پروژه‌های توسعه متعددی برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای آن‌ها در حال انجام است.

با این وصف، فولاد مبارکه، علاوه بر سرمایه‌گذاری در تولید انواع محصولات، پروژه‌ها و برنامه‌های خوبی برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل خود داشته و خوشبختانه در مسیر سبز، برخی مواقع در زمینه زیرساخت‌ها از سایر کشورهای دنیا حتی برخی کشورهای اروپایی جلوتر است.

افق آینده در حوزه حمل‌ونقل به‌شدت بر مدار مسیر سبز و حمل‌ونقل پاک برنامه‌ریزی شده است و ازآنجاکه توسعه سرمایه‌های انسانی در تمامی عرصه‌ها اهمیت خاصی دارد، می‌طلبد که در زمینه نیروی انسانیِ حوزه حمل‌ونقل نیز برای توسعه دانش فردی کارکنان و استفاده از علم و دانش روز دنیا در این حوزه برنامه‌ریزی هدفمندی داشته باشیم.

مقرر است در افق ۱۴۰۴، کشورمان به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد دست یابد و برای تحقق این امر یکی از حلقه‌های مهم این زنجیره، توسعه ناوگان حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای است که باید حتماً به‌روزرسانی و تقویت شود.

حمل 7 میلیون تن محصول فولاد مبارکه تا اول دی ماه 1402

مجید فخاری، مدیر برنامه‌ ریزی فروش و حمل محصولات فولاد مبارکه نیز در این همایش گفت: حمل محصولات، حلقه نهایی زنجیره ارزش فولاد مبارکه است. در سال ۱۴۰۱ ارزش ‌افزوده بخش حمل‌ و نقل و انبارداری با سهم حدود ۹ درصدی از اقتصاد کشور به بیش از ۹۱۴ همت افزایش یافته و این در حالی است که ۹۲ درصد حمل بار از طریق جاده و ۸ درصد آن نیز از طریق ریل انجام می‌ شود. انتظار می‌رود با توجه به ویژگی‌ های حمل ریلی، جهت توسعه زیرساخت‌ های ریلی کشور اقدامات مؤثرتری انجام شود. به گفته وی، تا اوایل دی ‌ماه بیش از ۷ میلیون تن محصول به مقصد مشتریان حمل شده است.

فخاری افزود: با عنایت به وجود صنایع بزرگی مانند فولاد مبارکه و سایر شرکت‌ها در استان اصفهان، باید بپذیریم که در واقع این استان قطب حمل‌ونقل کشور محسوب می‌شود. از سال ۱۳۷۰ تا آذرماه ۱۴۰۲ کل محصولات حمل‌شده شرکت فولاد مبارکه بالغ‌بر ۱۴۲ میلیون و ۷۸۸ هزار تن بوده است که حدود ۲۰ میلیون و ۵۹ هزار تن آن از طریق ریلی و ۱۲۲ میلیون و ۷۲۸ هزار تن آن نیز از طریق جاده‌ای حمل شده است. این در حالی است که در سال گذشته، میزان حمل محصولات فولاد مبارکه به رکورد بی‌نظیر بیش از ۸ میلیون و 300 هزار تن رسید و امسال نیز برای عبور از ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تن حمل محصول برنامه‌ریزی کرده‌ایم که خوشبختانه تا اوایل دی‌ماه، با همکاری شایسته تمامی تلاشگران عزیز در عرصه‌های ناوگان ریلی و جاده‌ای، بیش از ۷ میلیون تن محصول به مقصد مشتریان حمل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت توسعه ناوگان ریلی برای حمل بار و مسافر در کشور، متأسفانه باید اعلام کنیم که سهم بخش ریلی در سال ۱۴۰۲ از حدود ۱۴ درصد به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

برای تحقق راهبرد حمل محصولات فولاد مبارکه در افق ۱۴۰۶ به رشد ۴۰ درصدی در توسعه و تجهیز ناوگان حمل نیاز داریم

برنامه پنج ‌ساله حمل محصولات فولاد مبارکه نشان می ‌دهد برای سال جاری ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تن، سال آینده ۸ میلیون و ۶۴۵ هزار تومان، برای سال ۱۴۰۴ حدود 8 میلیون و ۷۴۵ هزار تن، برای سال ۱۴۰۵ نیز ۸ میلیون و ۸۴۰ هزار تن و در نهایت برای سال ۱۴۰۶ نیز با حدود ۴۰ درصد رشد نسبت به سال جاری حمل ۱۱ میلیون و ۸۳۵ هزار تن محصول هدف‌گذاری شده است؛ ازاین‌رو به رشد ۴۰ درصدی در حمل محصولات نیاز داریم.

این مقام مسئول افزود: فولاد مبارکه برای تحقق برنامه‌های خود در حوزه بهبود فرایندهای حمل، در پروژه‌های متعدد، مبالغ قابل‌ملاحظه‌ای سرمایه‌گذاری‌ کرده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: احداث ۴ باسکول جدید ورود و خروج کامیون با هدف افزایش راندمان و کاهش متوسط زمان فرایند بارگیری؛ هوشمندسازی گیت و باسکول‌های ورودی؛ احداث پارکینگ اختصاصی با فضای مناسب و مجهز به امکانات رفاهی و سالن انتظار برای رانندگان؛ احداث جاده اختصاصی تردد کامیون‌های حمل محصولات و ارتقای ایمنی حمل محصولات از طریق ایجاد کمیته تخصصی و تدوین کتابچه راهنمای حمل ایمن محصولات و توزیع میان رانندگان. این در حالی است که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها اجرا شده و به مناسبت ۲۲ بهمن‌ماه سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وارد فاز بهره‌برداری خواهند شد.

ایمنی سلامت رانندگان از مهم‌ترین اهداف فولاد مبارکه در این عرصه است. امیدواریم با همکاری متولیان این حوزه در پایانه‌های حمل‌ونقل با کمیته‌های تخصصی ایجادشده، شاهد ارتقای سلامت این عزیزان باشیم.

فولاد مبارکه در حوزه حمل و نقل الگو است

محمدعلی صلواتی، معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان دیگر سخنران این مراسم بود. وی بیان کرد: تلاش همه فعالان عرصه حمل‌ونقل در فولاد مبارکه و استان که با همت والای خود در تداوم گردش چرخ صنعت و سایر حوزه‌های کشور ایفای نقش می‌کنند، قابل‌تقدیر است.

در دهه ۶۰ بسیاری از مردم و مسئولان باور نداشتند که فولاد مبارکه ساخته و راه‌اندازی شود؛ اما امروز از وجود این شرکت که الگویی برای سایر صنایع کشور است بر خود می‌بالیم.

در اهمیت نقش حمل‌ونقل باید گفت امروز حدود 19.5 درصد بار استان اصفهان مربوط به منطقه مبارکه و حضور فولاد مبارکه است. حمل‌ونقل بیش از ۸ میلیون تن محصولات فولاد مبارکه و فولاد سبا با تلاش قابل‌تقدیر ناوگان حمل‌ونقل ریلی و به‌ویژه حمل‌ونقل جاده‌ای استان در حال انجام است.

در کنار فعالیت‌های فولاد مبارکه در حوزه تولید محصول و حمل بار این شرکت، باید به برنامه‌ها و تلاش مجموعه مدیریت این شرکت در حوزه جا به ‌جایی ایمن کارکنان و همکاری‌های شایسته در جابه‌جایی زائران کربلای معلی نیز توجه داشته باشیم. در سال جاری، در ایام اربعین حسینی، مسئولین فولاد مبارکه برای جابه‌جایی زائران به‌خوبی پای کار آمدند و ازآنجاکه در اعزام زوار اربعین حسینی ۱۵ درصد حمل‌ونقل ناوگان عمومی بر عهده استان اصفهان بود، شاهد بودیم که فولاد مبارکه به دلیل تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود، با تغییر شیفت‌های کاری خطوط تولید شرکت در هنگام اعزام زائران کربلای معلی، ظرفیت قابل‌توجهی از ناوگان حمل‌ونقل خود را در ترمینال کاوه و مرز مهران به این امر اختصاص داد تا بتواند بیش از ۱۵۰ هزار زائر استان را در مسیر کربلای معلی جابه‌جا کند و حماسه‌ای در این زمینه خلق نماید.

فولاد مبارکه همچنان که در تولید فولاد کشور نمونه و الگو است، در عرصه ناوگان حمل‌ونقل نیز الگو است و می‌تواند با هوشمندسازی و توسعه نرم‌افزارها و سخت‌افزارها و همچنین با بهینه‌سازی سامانه حمل، در زمینه کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و افزایش بهره‌وری در این عرصه یک الگو برای کشور تدوین کند.

با عنایت به اینکه در حال حاضر حدود 46.5 درصد بار فلزی استان اصفهان از منطقه مبارکه حمل می‌شود، در زمینه توسعه حمل‌ونقل در استان به اقدامات مؤثرتری نیازمندیم. به خاطر داشته باشیم به هر اندازه که فولاد مبارکه در تمامی زمینه‌ها ازجمله کنترل هوشمند ورودی‌ها یا خروجی‌های بار و یا صدور صورت‌وضعیت‌ها گام‌های بلندتری بردارد، به‌طور طبیعی سایر شرکت‌ها نیز در پی فولاد مبارکه حرکت خواهند کرد.

همچنین نباید از نقش مؤثر فولاد مبارکه در آموزش فردیِ سرمایه‌های انسانی به‌عنوان یک عامل مؤثر در کاهش تصادفات جاده‌ای غافل شویم. با توجه به اینکه ۹۰ درصد عامل تصادفات مربوط به عوامل انسانی است؛ می‌طلبد که فولاد مبارکه و سایر سازمان‌ها در این زمینه همچنان برنامه‌ریزی‌های هدفمند داشته باشند.

توسعه فردی و خانوادگی رانندگان ضروری است

علی قربانی سرپرست ترابری و حمل ‌ ونقل فولاد مبارک نیز در این مراسم گفت: تمامی دستاوردهای مربوط به حوزه حمل‌ و نقل را باید مرهون همت والای رانندگان دانست که سکاندار اصلی حوزه حمل ‌و نقل به شمار می‌آیند. برای کسب توفیقات مؤثرتر و فزاینده‌تر در حوزه حمل‌ونقل، باید پیش از توجه به مکانیسم‌ها، به رانندگان توجه داشته باشیم. برای بهتر شدن شرایط فعلی باید به آموزش و توسعه فردی، ارتقای انگیزه رانندگان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای آن‌ها توجه کنیم. اگر بتوانیم شرایط توسعه فردی و آگاهی رانندگان را به‌عنوان سکانداران اصلی جابه‌جایی حمل بار و مسافر فراهم آوریم، به‌طور قطع شرایط ایمن‌تری را در این عرصه‌ها شاهد خواهیم بود.

در کنار توسعه فردی رانندگان، همچنین باید به خانواده رانندگان و لزوم آرامش آن‌ها نیز توجه داشته باشیم تا شاهد ارتقای کیفیت در عرصه‌های حمل‌ونقل باشیم.

سرمایه گذاری عظیم در حوزه ریلی

محسن سعید بخش، مدیرعامل شرکت توکاریل هم یکی دیگر از سخنرانان این همایش بود. وی بیان کرد: تجلیل از این عزیزان دست اندرکار در حوزه حمل و نقل، حلقه مفقوده‌ای بود که فولاد مبارکه امروز به‌خوبی به آن توجه کرده است. خوشبختانه با توجه به پروژه‌های توسعه‌ای متعددی که در کشور تعریف شده است، ظرفیت زیادی برای جابه‌جایی بار و مسافر در حوزه‌های ریلی و جاده‌ای وجود دارد. باید برای شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد و صنعت کشور، برای اجرای طرح‌های جامع در توسعه ناوگان ریلی و جاده‌ای برنامه‌ریزی کنیم.

در حال حاضر، شرکت توکاریل با حدود ۵۰۰۰ واگن و ظرفیت حمل یک‌سوم بار معدنی و یک‌چهارم حمل بار ریلی کشور، سیاست‌های خود را برگرفته از راهبردهای اصلی فولاد مبارکه می‌داند و توسعه‌های خود را همگام با برنامه‌ریزی فولاد مبارکه برای تولید ۱۸ میلیون تن فولاد که مدیرعامل فولاد مبارکه تبیین نموده هدف‌گذاری کرده است. به همین منظور، طی ۵ سال آینده، ۱۲ همت در حوزه حمل‌ونقل ریلی سرمایه‌گذاری کرده است.

استان اصفهان یکی از قطب‌های بزرگ حمل‌ونقل کشور است. در این بین مجموعه هلدینگ توکاریل شامل شرکت‌های آسیا سیر، توکا کشش، بهین ریل و سایر شرکت‌های این مجموعه در این حوزه فعالیت می‌کنند و حرف اول را در حمل جاده‌ای و ریلی استان اصفهان می‌زنند.

توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل‌ونقل امروز در توسعه اقتصادی کشور نقش بسزایی دارد. ازاین‌رو شرکت توکاریل دغدغه‌های گروه فولاد مبارکه را دغدغه خود می‌داند و به‌خوبی از جایگاه و اهمیت تولید در توسعه اقتصادی کشور آگاه است؛ بنابراین در کنار فولاد مبارکه برای تحقق اهداف این مجموعه تلاش خواهیم کرد و بر این باوریم که در سایه حمایت و همکاری می‌توانیم تحقق اهداف بلندمدت فولاد مبارکه را به‌عنوان یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه تولید شاهد باشیم.

اهمیت توسعه ناوگان جاده ای برای تحقق اهداف فولاد مبارکه

حاج رضاصفایی، رئیس انجمن صنفی رانندگان نیز در این همایش اظهار کرد: محصولات معدن به فولاد مبارکه وارد و در انتهای خطوط تولید، محصولات حمل‌شده به مقاصد داخلی و صادراتی برای کشور ارزش‌افزوده اقتصادی و ارزآوری حاصل می‌کند.

رانندگان در همه زمان‌ها و شرایط سخت ازجمله دوران کرونا بدون تعطیلی و وقفه برای خدمت به کشور تلاش کرده‌اند. اینکه حدود ۹۲ درصد حمل محصولات از طریق جاده هم می‌شود نشان می‌دهد که باید به توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای کشور توجه بیشتری داشته باشیم.

با عنایت به اینکه در شرایط تحریم، ارزآوری صنعت فولاد برای کشور از اهمیت خاصی برخوردار است، امروز شاهد این هستیم که خاک معدن به فولاد مبارکه وارد و در انتهای خطوط تولید، محصولات حمل‌شده به مقاصد داخلی و صادراتی برای کشور ارزش ‌افزوده اقتصادی و ارزآوری حاصل می‌کند. ازاین‌رو می‌طلبد که برای بهبود این شرایط به حمل‌ونقل توجه ویژه‌تری داشته باشیم.

با توجه به هدف‌گذاری فولاد مبارکه برای توسعه ظرفیت‌های خود و تحقق اهداف سند چشم‌انداز صنعت فولاد کشور، باید در نظر داشته باشیم که توسعه و نوسازی ناوگان جاده‌ای از اهمیت خاصی برخوردار است.

ایمن‌ترین میزان حمل‌ونقل بار و مسافر امروز به دست رانندگان ترابری استان اصفهان و به‌ویژه شهرستان مبارکه انجام می‌شود. برای رسیدن به نقطه اتکای امروز، رانندگان زیادی ایثار و فداکاری کردند.

یکی از مهم‌ترین اقدامات لازم در حوزه حمل‌ونقل حرکت به سمت هوشمندسازی هرچه بیشتر ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای است. همچنین دیده شدن زحمات رانندگان و متولیان حمل‌ونقل یکی از مؤثرترین اقدامات برای بهبود فرایند حمل‌ونقل بار و مسافر است. قطعاً با دیده شدن این زحمات و برطرف کردن مشکلات در این عرصه شاهد بهتر شدن فرایندها خواهیم بود. همه کسانی که در هر جایگاهی از این آب‌وخاک دارای اختیار و مأموریت هستند باید در نظر داشته باشند که همه ما سربازان این کشوریم و باید برای جلوگیری از هدر رفتن خون شهیدان باید تلاش مضاعف‌تری داشته باشیم.

کارکنان ناوگان فولاد مبارکه عاشق وطن هستند

امیدعلی محبی، رئیس کانون شرکت‌های حمل‌ونقل استان اصفهان دیگر سخنران این مراسم نیز گفت: تمامی کارکنان فولاد مبارکه و ناوگان حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای این استان عاشقان وطن هستند.

امروز تولید و حمل‌ونقل در کنار هم و لازم و ملزوم یکدیگرند. اگر تولیدی صورت می‌گیرد، باید حمل شود و تا تولیدی صورت نگیرد، حملی اتفاق نخواهد افتاد. نکته قابل‌توجه در این است که اگر در این میان عشق به کار و عشق به وطن نباشد، مسلماً آن اتفاق خوب نخواهد افتاد؛ ازاین‌رو با توجه به دستاوردهای خوبی که در حوزه حمل‌ونقل بار و مسافر استان و شرکت فولاد مبارکه حاصل شده است، باید اذعان داشته باشیم که تمامی کارکنان فولاد مبارکه و ناوگان حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای این استان عاشقان وطن هستند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن برونی 0 0

    کارزار شما با عنوان «درخواست به رسیدگی به کرایه بار نامتعارف و پایینتر از تعرفه در برنامه ترابرنت» تأیید و با موفقیت منتشر شد:
    https://www.karzar.net/100125

    با به اشتراک گذاری این لینک و ارسال آن برای دیگران، این کارزار را اطلاع‌رسانی کنید و از آنها برای جمع‌آوری امضا کمک بگیرید.
    #منفعل_نباشیم