| کد خبر: 244980 |

طرح نوسازی ناوگان فرسوده که با هدف صیانت از منافع ملی (کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، افزایش بهره وری ناوگان و...) در دستور کار قرار گرفته بود، با تغییرات ناشیانه در فرایند خروج و اسقاط ناوگان فرسوده به بیراهه رفت.

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای گفـت: طرح نوسازی ناوگان فرسوده که با هدف صیانت از منافع ملی (کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا، افزایش بهره وری ناوگان و...) در دستور کار قرار گرفته بود، با تغییرات ناشیانه در فرایند خروج و اسقاط ناوگان فرسوده به بیراهه رفت.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند با توجه به اعتراضات و تجمع های متعدد واردکنندگان کامیون های دست دوم که به تازگی اطلاعیه ای نیز در مورد «تجمع کفن پوشان»  در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند، افزود:  باید دید دستگاه های امنیتی با تعداد اندکی دلال و یا مالکان زیاده خواه ولی پر هیاهو که به دنبال ساختارشکنی و برهم زدن نظم جامعه برای رسیدن به اهداف غیر قانونی خود هستند چگونه برخورد می کنند.

وی در شبکه های اجتماعی، عنوان کرد: اگر با حرکت های سخیفی چون کفن پوشی برای رسیدن به یک خواسته غیرقانونی نظام کوتاه بیاید این پالس به جامعه داده خواهد شد که می توان با قلدری به خواسته خود رسید حتی اگر آن خواسته خلاف قوانین باشد.

بیشتر بخوانید:

چرا واردکنندگان کامیون دست دوم وارداتی از دولت طلبکار هستند؟

این راننده کامیوندار ادامه داد: قطعا دستگاه های امنیتی به این قضیه اشراف دارند که ساماندهی این گونه افراد بعضا توسط کسانی صورت می گیرد که در پوشش مسئولان دلسوز که خود ذینفع این ماجرا هستند صورت می گیرد.

وی در خصوص اعتراض این افراد به قیمت گواهی اسقاط، گفت: قیمت اسقاط چیزی نیست که دولت بتواند برای آن نرخ بگذارد، چرا که دولت مالک ناوگان فرسوده نیست. امروز آنچه بیشتر از ناوگان فرسوده قیمت اسقاط را افزایش داده، امتیازی است که در این طرح از طرف دولت برای دارندگان ناوگان فرسوده به عنوان مشوقی در جهت نوسازی داده شده بود.

خیرمند افزود: افرادی که فاقد شرایط طرح نوسازی بودند از ابتدا نباید قدم در این راه می‌گذاشتند و حالا هم که وارد شدند حق گلایه ندارند، فراموش نکنید، درست یا غلط واردات خودرو در کشور ما ممنوع است و این مجوز صرفا در راستای منافع ملی برای دارندگان ناوگان فرسوده اعطا شد.

او تاکید کرد: افزایش قیمت ناوگان فرسوده برخلاف آنچه دلالان این طرح اعلام می کنند، به خاطر احتکار نیست بلکه فروش این ناوگان (بعد از شماره گذاری)  تا ۳ میلیارد بیشتر از بهای تمام شده منتج به این وضعیت شده است.

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای گفت: دارندگان ناوگان فرسوده ای که با شرایط فعلی توان نوسازی ناوگان خود را ندارند، می خواهند حداقل در بخشی از سود امتیاز خود سهیم باشند و این خواست به حق و قابل قبولی است.

خیرمند عنوان کرد: بر خلاف ادعاهای واهی، که از طرف برخی سودجویان (در پوشش راننده) در خصوص کمبود ناوگان برای حمل کالا مطرح می شود، امروز بخش حمل و نقل جاده ای با بحران تامین بار مواجه است و موضوع استفاده از ناوگان راهداری در یک مقطع زمانی به خاطر بی برنامگی گمرک و اداره غله و... در خروج به موقع کالاهای اساسی در زمان مناسب بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی 6 5

    واقعا واسه شما متاسفم که این همه راننده را دلال و برهم زدن نظم عمومی میخوانید ، به چه قیمتی ، هرچی اونا بهت میدن شماره کارت اعلام کن ده برابر این رانندها که دوستانت با رانت اطلاعاتی اینا رو بدبخت کردن بحسابت واریز کنن که حداقل واقیعیت بنویست،متاسفم برای شما

    • حامد 7 2

      با سلام دقیقا درست میفرمایید اگر اسقاط از این قانون برداشته شود اسم این قانون را چی باید گذاشت
      دیگر نباید گفت نوسازی ناوگان فرسوده باید گفت واردات خودروی سه سال کار کرده

    • مصطفی علیپور 5 1

      باعث خرسندی ما رانندگان است که امثال اقای خردمند با معلومات بالا و قانون مدار و قانون دار در جمع ما حضور دارند

  • راننده 5 6

    لطفا شما که دلال اسقاط هستید حرف نزنید و تیتر هم نزنید. موقعی که فرد کامیون خریده اسقاط حدود 400 بوده و الان 1200،برفرض که 1200 هم پول داشته باشه احتمال کلاهبرداری زیاد هست و مشکل تایید حواله اسقاط وجود داره پس لطفا به این مشکلات بگردازید

  • حاجی رحمان 4 7

    سلام دوستان من راننده هستم وخریدارماشین وارداتی هستم فکرهمه چیزکردیم و نوسازی ناوگان انجام دادیم ولی دلالان اسقاط رااز۳۰۰میلیون به۱۲۰۰میلیاردتومان گران کردندوهیچ کس پیگیراین موضوع نیست.مارانندگان خادم ملت هستیم نه سودجو.التماس تفکر

  • امین 4 7

    رانندگان واردات کامیون ها ارختشاشگر نیستن فقط خواسته اونا حذف دلال اسقاط است که اسقاط را احتمال کرده اند

  • سعید قاسمی 4 7

    با سلام و عرض ادب اگر دین ندارید لااقل آزاده مرد باشید آقای تن نیوز شما که این قشر زحمتکش رانندگان جامعه را بر هم زننده نظم جامعه میدانی شما از کدوم دلال تغذیه میشی یا خودت دلال اسقاط هستی چرا به معایب قانون صدات در نمیاد چرا راننده ای که یکسال هست اسقاط خریده توسط همین مرکز اسقاطی که زیر نظر ستاد سوخت وراهداری هست هنوز به سیستم ننشسته لال شدی چرا هیچوقت ننوشتی که جایگاه دولت در نوسازی ناوگان فرسوده کشور کجاست چرا ننوشتی شرکتی که 200میلیون پول برای خدمات پس از فروش از راننده دریافت می‌کنه و تعهد میگیره که هیچ خدماتی از شرکت نخوادچرا چرا چرا فقط راننده بدبخت سر یک اشتباه ماسینیون فروخته به امید اینکه ماشین مدل بالا با مصرف کم گازوییل بخره که هم برای خودش هم برای مملکت صرفه جویی بشه وکالت یکسال هست که نه اسقاطی ثبت میشه همکاری انجام میشه گناه راننده چیه که آمده گفته آقای دولت پول اسقاط هر چی هست از من بگیر خودت اسقاط بگیر وثبت کن که من راننده تواند پیچ خم اداره جان کمرم خم نشود آیا راننده گناه کرده که با پول خودش رفته از اروپا ماشین خریده گمرکی داده پول استاندارد داده پول محیط‌زیست داده پول خدمات نداشته پیاز فروش داده پول اسقاط را هم میده فقط میگوید مجری کار اسقاط خود راهداری باشه جرم کرده نکنه شما جای کسیکه جرم می‌کنه واسقاط را انبار کرده با راننده ای که با سرمایه خود میخواهد برود واسه مملکت خود حمالی کند اشتباه گرفتی برای یکبار هم که شده وجدان خودتان را قاضی کنید

    • محمد کامیوندار 0 0

      آقای قاسمی شما یا خوابی یا خودت زدی بخواب چیزی که به شما مربوط نبوده برای چی دنبالش افتادی برای حفظ منافعه حرف شما بارز این میمونه که بنده برم یه مغازه دو دهنه بخرم حال بگم به بنده مجوز بانگ بدید در باره اون ماشین اسقاط که از دم میزنی اون ماشین صلاحیت تریلی کش را ندارد خاور را که نمیشه جای تریلی جا زد

  • سجاد 3 7

    سلام دوست عزیز ما نه اختشاشگریم نه بر زد نظام مافقط یک در خواست داریم از دولت که کمک مون کنه تا بتونیم اسقاط رو تهیه کنیم بایک قیمت مشخص و در حد تعادل نه به نرخ دلال که قیمت نجمی لطفا و خواهشن اول اگاه بشین بعد خبر رو تو سایت بزارید

  • عباس مهدوی 6 0

    تنها نظری که دارم خواهشم از رهبرم هست که ما رانندهای کهنه سوار داره بهمان ظلم میشه و قیر از خدای متعال هیچ پشت پناهت نداریم عاجزانه تقاضا کمک داریم یا حق

  • فرسوده دار 7 1

    در عجبم!!! آخه همچین حق به جانب صحبت میکنید! پس منی که الان فرسوده دار هستم و عمری هست با مشکلات بسیار ماشینم و صدمه خوردن به تن و بدنم دارم با ماشین فرسوده کار میکنم،بیام مفت و مجانی بدمش به شما!!! عجب ...این طرح ،طرح نوسازی ناوگان فرسوده بوده،متوجه هستید!!!!! یا به نفعتون نیست که متوجه بشید؟یعنی کسی که فرسوده دار هست, طرح ارتقا ناوگان نبوده که...!و جالبه که شما به صورت کاملا غیر مجاز ورود کردید و حق من و همکارانم رو دارید پایمال میکنید، قیافه حق به جانب هم گرفتید! و ماشین‌هایی هم که گرفتید سر از نمایشگاه های ماشین و با قیمتهای نجومی سر در آورده, پس اگر دلال نیستید پس چی هستید!!!

    • محمد 0 0

      سلام. چه کسی خواست ماشین شما رو با زور و مفت و مجانی ازتون بگیره. شما تا جایی که میتونید کار کنید با ماشینتون، مگه کسی کارت سوخت شما یا هوشمند شما رو سوزانده؟!

  • مصطفی 6 1

    به فرموده رهبر عزیز انقلاب در کشور از لحاظ قانون کمبودی نداریم مهم اجرای صحیح قانون میباشد
    مصداق وضعیت فعلی که عده ای منفعت طلب سعی در بیراه کشاندن اصل قانون نوسازی میباشند

  • مسعود محمودپور 1 3

    عزیز شما اطلاعاتتون غلط هست هیچ راننده ای خواستار حذف اسقاط نیست این تجمع برای رفع مشکل اسقاط هست که شما خوب از مشکلات و کلاه برداری هااطلاع دارید که این رانندها با پول خود و ارز آزاد ناوگان نوسازی کردن که هنوز پس از گذشت ۲ سال ماشیناشون پلاک نشده و اسقاط دست دلال هاست

  • رضایی 3 0

    منبعد کسی بیاد جلوم میزنم سرشو میشکونم و خسارتم ازش میخوام اگه نده کفن میپوشم میکشم کف خیابون 🤔😏😁
    مقصر مسولین هستند که با مشاهد هنجار شکنی مراعات و همدردی میکنن
    با وجود تخلف در قانون توسط افراد سودجو و غیر مرتبط با طرح

  • فرسوده دار 3 0

    یک چه تعداد ناوگان وارد شده
    چه تعداد ترخیص شده
    چه تعداد پلاک شده
    چه تعداد. بدون پلاکن
    چه تعداد از فرسوده های خارج شده تو مرکز اسقاط رفتن برای ذوب
    چه تعدادی تو مراکز اسقاط نامه فرسوده دارن و احتکار کردن

    چندتا وارد کننده قرارداد دارن با سازمان چرا اسمشون اعلام نمیشه
    چه تعداد وارد کردن هر کدوم
    چرا با وجود تخلف بازم ثبت سفارش میکنن

  • Arya 3 0

    اقا به داد راننده کهنه سوار برسین نزارین که یه عده از خدا بی خبر قانونی که برای راننده تصویب شده رو دور بزنند این سری ادم ها سیری ناپذیر هستند و تا.این لحظه از این قانون واردات سو استفاده کرده با سرمایه ای که در دست دارند هر کدام چند وارداتی خریداری کرده اند لطفا این حق را از دلال و نمایشگاه دار بگیرید و بگذارید حق اصلی به حقدار برسد چرا مطالبه گری حق فرسوده سوار انقدر برای یکسری دلال راننده نما واقعا تلخ است و با توهین و پرخواشگری به ما حمله میکنن ما فقط حقمان را میخواهیم

  • Hamed 0 0

    این حق تنها مطعلق به فرسوده دار هست و باید به راننده مظلوم فرسوده دار و زحمت کش برسه چرا باید بچه مایه و دلال از این قضایا سود ببرند یه عده جماعت از خدا بی خبر من ادم میشناسم زمین های کشاورزیش و گوسفنداشو فروخته سه تا خریده و فروخته روی هر کدوم سه ملیارد سود کرده چرا باید اینجوری باشه چرا باید نهاد مدیریتی نباشه تا حق به حقدار برسه این نا عدالتی فشارش فقط به راننده فرسوده سوار بیچاره میاد ایا کسی هست که عدالت رو برقرار کنه
    راننده های محترم که ماشین شما شامل فرسوده نباشه شما هم کنار وای نستید که اگه این ماشین های وارداتی بدون اسقاط پلاک بشوند دودش تو چشم شما هم میرود

  • رضا 0 0

    همه چی 10برابرشده میخوای ماشینی که 200تومن بوده بیاداسقاط بده شماهمون 200تومن خودت ماشین گرفتی2میلیاردفرداشماره گذاری بکنی میگی8میلیارد

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید