| کد خبر ۳۱۰۰۱۰
کپی شد

◄ نگرانی رانندگان عمومی از قیمت بنزین/ دولت به فکر سکوهای اینترنتی بود اما به فکر رانندگان سواری کرایه نبود

در متن مصوبه مربوط به قیمت بنزین آمده: سهمیه ویژه رانندگان فعال در سکوهای جابجایی مسافر اما: رانندگان عمومی دارای پروانه بین شهری چه می شوند؟ آیا رانندگان قانونی ( سواری کرایه) باید زیرمجموعه سکوهای اینترنتی تعریف شوند؟

نگرانی رانندگان عمومی از قیمت بنزین/ دولت به فکر سکوهای اینترنتی بود اما به فکر رانندگان سواری کرایه نبود
تین نیوز |

انتشار مصوبه جدید دولت درباره تغییر نرخ بنزین با کارت اضطراری جایگاه (۵ هزار تومان در لیتر) و محدودیت در سهمیه ها، موجب  نگرانی  رانندگان  سواری کرایه بین شهری و فعالان حمل و نقل جاده ای شده است. 

به گزارش تین نیوز،  اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور با انتشار بیانیه ای،  این نگرانی ها را واقعی و منطقی  دانسته  است.

این اتحادیه با پیش بینی  افزایش هزینه ها برای ناوگان فعال و شناسنامه دار کشور ( ناوگان سواری کرایه)  اعلام کرده است:  راننده ای که ماهی ۳ تا ۴ هزار کیلومتر سفر بین شهری دارد، با اجرای این مصوبه ماهانه حداقل ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون تومان هزینه اضافی سوخت خواهد پرداخت که  این یعنی، کاهش مستقیم درآمد، فشار بیشتر به ناوگان فرسوده و تهدید جدی پایداری شغلی رانندگان رسمی. 

اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور همچنین  تغییرات انجام شده در قیمت بنزین را تشویق ناخواسته مسافربری های شخصی ذکر و عنوان کرده است:  وقتی هزینه سوخت خودروهای رسمی بالا برود اما خودروهای شخصی همچنان بدون نظارت و هزینه واقعی فعالیت کنند که نتیجه ای جز افزایش فعالیت مسافربرهای شخصی،  کاهش سهم ناوگان دارای پروانه و تشدید ناامنی و بی نظمی در حوزه حمل و نقل ندارد.

این اتحادیه در بخش دیگری از بیانیه خود  با پیش بینی آسیب به حمل و نقل عمومی بین شهری با اقدام اخیر دولت در مورد بنزین، اعلام کرد: این تصمیم، به جای حمایت از حمل ونقل عمومی، عملاً هزینه فعالیت رسمی را گران تر می کند و رانندگان را در رقابت با پلتفرم ها و مسافربرهای غیرقانونی تنها می گذارد.

در بیانیه اتحادیه همچنین به  ابهامات جدی در بند «سهمیه رانندگان سکوهای اینترنتی» اشاره و عنوان شده است: در متن مصوبه آمده: سهمیه ویژه رانندگان فعال در سکوهای جابجایی مسافر اما:  رانندگان دارای پروانه بین شهری چه می شوند؟ آیا رانندگان قانونی باید دوباره زیرمجموعه سکوهای اینترنتی تعریف شوند؟ نقش اتحادیه ها و شرکت های سواری کرایه در این میان چیست؟ این بند نیازمند توضیح فوری و رسمی است.

بر اساس اعلام اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور، این مصوبه بدون منطقه بندی، تفکیک نوع فعالیت و درنظر گرفتن واقعیت های هزینه ای ناوگان بین شهری قابل اجرا نیست و آثار مخرب آن ظرف چند ماه نمایان خواهد شد.

اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه بین شهری کشور اعلام کرده که رانندگان رسمی رانندگان سواری کرایه بین شهری)  انتظار دارند، اقداماتی شامل سهمیه تخصصی متناسب با کارکرد، تفکیک ناوگان بین شهری از سایر خودروها جلوگیری از رانت به نفع سکوهای اینترنتی  و حفظ امنیت شغلی رانندگان پروانه دار در تصمیمات نهایی لحاظ شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.