| کد خبر: 177151 |

معاون امور بندر و اقتصادی سازمان بنادر و دریانودری:

◄ سهم 3/5 درصدی حمل دریایی از GDP ناچیز است

سهم حمل‌و‌نقل دریایی در GDP کشور 3/5 درصد بود که قابل توجه نیست و باید با همکاری و همپ‌افزایی این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۷درصد برسد.

تین نیوز

معاون امور بندر و اقتصادی سازمان بنادر و دریانودری  در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل‌و نقل با اعلام آمار اقتصادی فعالیت‌های بندری و دریایی کشور، عنوان کرد که سهم حمل‌و‌نقل دریایی در GDP کشور 3/5 درصد بود که قابل توجه نیست و باید با همکاری و هم‌افزایی این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۷درصد برسد.

به گزارش تین‌نیوز محمدعلی حسن‌زاده افزود: در سال ۲۰۱۵سهم حمل‌و‌نقل دریایی شامل حوزه‌های دریایی، بندری، شیلات، کشتی‌سازی، کشتیرانی، انرژی و تحقیقات در GDP کشور 3/5درصد بود که قابل توجه نیست و باید با همکاری و هم‌افزایی این رقم در سال ۲۰۲۵ به ۷درصد برسد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی هم‌چنین درباره سهم بخش حمل‌و‌نقل دریایی در اشتغال کشور گفت:  ۳/۱درصد از اشتغال مستمر  کشور که مساوی با ۶۷ هزار شغل در کشور است، از طریق حمل‌و‌نقل دریایی ایجاد شده و در عین حال دو میلیون شغل غیر مستقیم نیز به این واسطه به وجود آورده‌اند.

حسن‌زاده با اشاره به آمار  حجم عملیات بندری  که حدود 300 میلیون تن در سال بوده است عنوان کرد: 323 میلیون تن کالا از طریق حمل‌و‌نقل دریایی جابه‌جا شده‌اند. از نظر وزنی 90درصد از تجارت کشور از طریق حمل دریایی صورت می گیرد و از نظر ارزشی نیز 60 درصد ارزش تجاری کشور در حمل و نقل دریایی صورت می گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.