| کد خبر: 171930 |

◄ خروج هند از چابهار مانع ترانزیت نمی‌شود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خروج هند از چابهار را مانع ترانزیت این بندر نیست.

تین نیوز

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خروج هند از چابهار مانع ترانزیت این بندر نیست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، محمدعلی حسن‌زاده گفت: بندر چابهار در همین لحظه هم در حال ترانزیت کالا است و خروج هند نمی‌تواند جلوی کار بندر در حوزه ترانزیت را بگیرد.

او  گفت: در حالی کشور امریکا سعی در خارج کردن هند از قرارداد چابهار دارد که این بندر یکی از ورودی‌های اصلی کالا به افغانستان است و عدم راه‌اندازی آن با ادعای علت حضور امریکا در افغانستان برای توسعه این کشور در تناقض است.

این مقام مسئول  افزود: قرارداد طرح توسعه چابهار با کشور هند یک قرارداد ۱۰ ساله است که بر اساس آن کشور هند موظف است ۸۵ میلیون دلار تجهیزات را در بندر چابهار نصب و راه‌اندازی کند.

حسن‌زاده ادامه داد: چندین شرکت بیمه‌ای که بازارهای کوچکی در کشور آمریکا داشتند هنوز علاقه‌مند به کار در ایران هستند و تعدادی از شرکت‌های اروپایی و آسیایی هم که در بازارهای آمریکا کار نمی‌کنند برای فعالیت در بازار ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

او تصریح کرد: سازمان بنادر با مشوق‌هایی مثل حذف 10 درصد حق پرچم باعث شده تا شرکت‌های خارجی برای ادامه فعالیت در ایران و بحث ترانزیت کالا از کشور علاقه بیشتری داشته باشند.

حسن‌زاده گفت: دریانوردان همیشه به‌صورت ارزی دستمزد دریافت می‌کردند و به همین دلیل به نظر می‌رسد که با توجه به ارزآوری این بخش با چالش جدی برای پرداخت دست مزدها روبرو نباشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.