| کد خبر: 249483 |

◄ فهرستی از 11 مطالبه اساسی رانندگان و کامیونداران

«مگس روی زخم می نشیند؛ زخم را خوب کنید»، زخم را نگذارید به وجود بیاید. ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، نه این شبکه ها می توانند اثر بگذارند، نه آمریکا می تواند هیچ غلطی بکند.(بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم ۱۳۹۶.۱۰.۱۹)

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: پیرو فراخوان صورت گرفته توسط کانال مجعول و خودخوانده اتحادیه تشکل های کامیونداران و رانندگان سراسر ایران در خصوص اعتصابات سراسری رانندگان که با بی اعتنایی اکثریت رانندگان مواجه شد؛ بار دیگر توجه عده ای همچون نمایندگان مجلس، دستگاه های نظارتی و امنیتی، مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، کانون های رانندگان و کامیونداران و شرکت های حمل و نقل که بعضا فعل ترک فعل خود آنها، موجب بروز بخشی از نارضایتی ها بین رانندگان شده، به مشکلات بخش حمل و نقل و احیانا رفع مقطعی و گزینشی برخی از آنها، معطوف شده است.

به گزارش تین نیوز، نوید خیرمند افزود: از آنجایی که طی سه سال گذشته تقریبا اکثر مسائل و مشکلات کلیدی رانندگان را به صورت تخصصی با ارائه راهکار بیان نموده ام، قصدی در فهرست کردن مجدد آنها نداشتم؛ لیکن از آنجایی که اظهارنظرهای این روزهای نمایندگان صنفی و انعکاس غلط مشکلات یا تقلیل آنها به نیازهای بدیهی و حداقلی همچون: لاستیک، روغن و سوخت که جزو ملزومات یک حمل و نقل پویا است، مشاهده می شود؛ بر آن شدم بار دیگر به صورت موردی اصول واقعی مطالبات کامیونداران را مرقوم نموده و از نمایندگان صنف بخواهم حداقل برای بیانیه آینده، بعد از انداختن تقصیر به گردن تحریم های ظالمانه، مواردی که با پیگیری خودشان حل و فصل نموده  اند و با رفع نواقص آن مانع از  سواستفاده دشمنان و به نقل از خود آنها جیره خواران اجانب و وابسته به اردوگاه صهیونیسم و استکبار جهانی شده اند، را برای رانندگان تشریح نمایند.

این راننده کامیوندار خطاب به مسئولان صنفی مرتبط با حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی نوشت: فراموش نکنید این گونه نیست که ما هیچ اشکالی نداشته باشیم و هیچ مشکلی در کار ما نباشد و فقط دشمن خارجی است که دارد مشکل ایجاد می کند؛ نه، «مگس روی زخم می نشیند؛ زخم را خوب کنید»، زخم را نگذارید به وجود بیاید. ما اگر مشکل داخلی نداشته باشیم، نه این شبکه ها می توانند اثر بگذارند، نه آمریکا می تواند هیچ غلطی بکند.(بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم ۱۳۹۶.۱۰.۱۹)

خیرمند در ادامه مطالبات اساسی رانندگان را به شرح زیر برشمرد:

۱. به روز رسانی شاخص (منطبق با هزینه های واقعی) و اجرای دقیق، بدون کم و کاست تن کیلومتر.(اجرای همین بند موضوع روغن و لاستیک را پوشش می دهد)

۲. قطع ید شرکت های حمل و نقل در دست درازی به حقوق قانونی رانندگان با اجرای مفاد بخشنامه شماره ۴۳۳۳۵/۷۴/۱ مورخ ۹۹.۰۴.۱۴ 

۳. حذف ضرایب من درآوردی تطبیق که موجب به انحراف کشیده شدن تن کیلومتر و اعمال سلیقه آن شده است.

۴. نفی بومی گرایی در عمل و توزیع عادلانه بار و قطع اعمال نظر شرکت ها در تخصیص بار به رانندگان به واسطه گسترش سالن های اعلام بار (حقیقی و مجازی).

۵. تجدید نظر در سهمیه بندی سوخت و رفع تبعیض در تخصیص سوخت به کامیونداران، همچنین توزیع مکفی و به موقع سوخت در مجاری عرضه و پایان بخشی به صفوف طولانی جایگاه های عرضه سوخت به ویژه در استان های جنوبی.

۶. بهسازی و نوسازی راه ها و جاده ها و عمل به وعده هایی که در زمان افزایش ۱۲۰ درصدی عوارض جابجایی کالا داده شد.

۷. تامین امنیت و ارایه خدمات مطلوب متناسب با کرامت انسانی رانندگان در پایانه های داخلی، مرزی، اسکله ها و همچنین مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی.

۸. الزام صاحبان کالا و شرکت های حمل و نقل (به ویژه دولتی ها که مرتبط با کالاهای اساسی هستند) به پرداخت به موقع کرایه و برخورد متناسب و واقعی با شرکت های متخلفی که  نسبت به مسئولیت خود در این خصوص بی تفاوت اند.

۹.حذف پرداخت حق بیمه تکمیلی به صورت درصدی و جایگزینی آن با حق بیمه متناسب با خدمات شرکت ارائه دهنده بیمه و همچنین حذف شرکت های حمل و نقل از دخالت و بهره برداری از محل درآمد این بیمه.

۱۰. ساماندهی و اصلاح روند ایست بازرسی هایی که با ایجاد صفوف طولانی و اسکن راننده به همراه کامیون بدون در نظر گرفتن عوارض ناشی از آن برای سلامت راننده موجبات آزردگی خاطر رانندگان را فراهم می کنند.(به واسطه افزایش گیت های عبور و اسکن متحرک)

۱۱. تعیین تکلیف قطعی تناژ مجاز ناخالص انواع کامیون و پایان دادن به اعمال سلیقه ای قانون توسط پلیس و اداره راه.

خیرمند تاکید کرد: قطعا موارد دیگری هم به نسبت کلاس کامیون و انواع بارگیر وجود دارد که می باید به صورت تخصصی به آنها رسیدگی شود ولی اصول کلی مطالبات در چارچوب موارد فوق می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حقانی مبارکه 0 0

    درود بر آقای خیرمند که نمونه بارز یک راننده با تحصیلات عالیه و کامیوندار درد کشیده لز وضع موجود و با تجربه در صنعت عظیم حمل و نقل

  • اسماعیل 0 0

    سلام اقای خیرمند لطفا سختی کار رانندگان رو پیگیری نمایید

  • ناشناس 0 0

    سلام نه از سختی کار و نه از سوابق بیمه ای پایمال شده صحبتی نشد