| کد خبر: 180780 |

یک کارشناس حمل‌ونقل مطرح کرد:

◄ هوشمندسازی تجهیزات راهداری و ماشین‌آلات با اجرای راهداری خصوصی

وسازی ماشین‌آلات راهداری و مدرنیزه کردن آن توام با آموزش اپراتورهای این ماشین‌آلات به‌همراه به‌روزرسانی تجهیزات و تاسیسات هوشمند راه‌ها، نیازمند اعتبارات هنگفتی است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل بر ضرورت تسریع در واگذاری خدمات راهداری‌های جاری و مستمر راه‌های شریانی به بخش‌های پیمانکاری تاکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: با توجه به آمار سوانح رانندگی در جاده‌های کشور و الزام در به‌روزرسانی و هوشمندسازی تجهیزات و تاسیسات ایمنی راه‌ها، همچنین عمر بالای 25 سال ماشین‌آلات سنگین راهداری‌های سراسر کشور و تعطیلی مراکز آموزش اپراتورهای این ماشین آلات، هر ساله شاهد افزایش آمار تلفات جاده‌ای و انسدادهای مقطعی در راه‌های کشور در زمستان و دیگر ایام سال هستیم.

وی گفت: این درحالی است که نوسازی ماشین‌آلات راهداری و مدرنیزه کردن آن توام با آموزش اپراتورهای این ماشین‌آلات به‌همراه به‌روزرسانی تجهیزات و تاسیسات هوشمند راه‌ها، نیازمند اعتبارات هنگفتی است.

به گزارش تین‌نیوز، این کارشناس افزود: بدین منظور پیشنهاد می‌شود، سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای کشور با توجه به منابع اعتباری داخلی ناشی از اخذ عوارض بزرگراه‌ها، نسبت به اجرای پیشنهاد مذکور در راه‌های شریانی و مهم کشور، از طریق واگذاری به بخش‌های خصوصی و نظارت بر حسن اجرای آن در قالب بسته‌های کامل راهداری اقدام کند.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد با وجود تدوین فهرست-بهای راهداری از طریق سازمان برنامه و بودجه و پیش‌بینی اعتبارات آن در سرفصل اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌ها و منابع داخلی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، زیرساخت‌ها اجرایی کردن راهداری پیمانی مهیا و آماده باشد.

مرادی تاکید کرد: امید است با عملی شدن عملیات راهداری خصوصی، شاهد هوشمندسازی تجهیزات راه‌ها و به‌روزرسانی ماشین‌آلات مدرن راهداری باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.