| کد خبر: 179938 |

◄ چند راهکار کم‌هزینه مهندسی برای ارتقای ایمنی جاده‌ها

در راه‌های کشور اصولا عمده تصادفات در اثر عوامل انحراف از مسیر، تصادفات روبه‌رو، تصادفات در نزدیکی تقاطع‌ها وتصادفات در خطوط کندرو اتفاق می افتد که علت بخشی از این تصادفات سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز است.

تین نیوز

امروزه با توجه به هزینه‌های سنگین  و زمان‌‌بر بودن احداث جاده‌های جدید، استفاده از روش‌های کم هزینه رفع معضلات و مشکلات ترافیکی و ایمنی جاده‌ها بسیار زودبازده و اثربخشی آن در کوتاه مدت سودمند و مفید به فایده خواهد بود.

از این رو راه‌حل‌های کم هزینه با استقبال کاربران جاده‌ای مواجه می‌شود.

در راه‌های کشور اصولا عمده تصادفات در اثر عوامل انحراف از مسیر، تصادفات روبه‌رو، تصادفات در نزدیکی تقاطع‌ها وتصادفات در خطوط کندرو اتفاق می افتد که علت بخشی از این تصادفات سرعت غیر مجاز و سبقت غیر مجاز است.

اقدامات  کم هزینه در قالب نرم‌افزاری (نصب علائم و خط کشی) و سخت افزاری (اصلاح نقاط و ایجاد باند سبقت) به 2 بخش زیر تقسیم می‌شوند:

1-نصب تابلوهای عمودی و افقی، خط کشی، ایجاد دوربین کنترل سرعت، تابلوهای هوشمند و...

1-1 فاصله دید مناسب از طریق حذف موانع دید (اشجار، تپه‌ها و...)

2-1 تعریف حداکثر سرعت جدید برای مسیر

3-1 خط کشی برجسته به جای خط کشی‌های معمولی در محل‌های خطر و محل پرتگاه‌ها

4-1 استفاده از علایم مناسب در قوس‌ها و نقاط مورد نیاز هشدارهای ایمنی

5-1 برجسته کردن آسفالت در محل قوس‌ها، تقاطع‌ها، سرازیری‌های تند و...

6-1 نصب جداکننده‌های پلاستیکی در محور راه‌ها

7-1 تجهیز خطوط کاهش سرعت به علایم و فلش‌های مناسب سطح راه

8-1 ایجاد روشنایی در محل‌های خطر

9-1 نصب گاردریل، نیوجرسی و دیگر تجهیزات ایمنی در محل‌های خطر

10-1 اعمال و تشدید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با استقرار عوامل پلیس، گشت زنی و مراقبت‌های کنترلی در نقاط مورد نیاز و ایجاد محدودیت‌های ترافیکی

2-اقدامات سخت‌افزاری در جاده‌ها

1-2 احداث پل عابر پیاده در محل ترددهای عرضی

2-2 ایجاد رمپ‌های هندسی ورود و خروج در محل تقاطع‌های هم سطح

3-2 احداث تقاطع‌های غیر هم‌سطح در محل تقاطع‌ها ترجیحا زیرگذر با استفاده از باکس‌های پیش ساخته

4-2 احداث تقاطع‌های غیر همسطح روسطحی در محل تقاطع‌ها

5-2 اصلاح نقاط سانحه خیز با عملیات اجرایی هندسی راه‌ها از قبیل تصحیح قوس، ایجاد دور در قوس و..

6-2 احداث باند سبقت در محل‌های مناسب اجرای کار

7-2 در نهایت تعریض راه و ارتقای آن به چهارخطه، بزرگراه و.. جهت رفع مشکلات ترافیکی و ایمنی راه

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.