| کد خبر: 177063 |

◄ چند نکته درباره استعفای آخوندی

یک فعال سیاسی در مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی را «استثنایی از خلوت و جلوت مسئولان» دانست.

تین نیوز

یک فعال سیاسی در مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی را «استثنایی از خلوت و جلوت مسئولان» دانست.

به گزارش تین‌نیوز، غلامرضا مصدق در این مطلب با تاکید بر این‌که «به شخصه ده‌ها و شاید صدها بار در عمر کاری خود مسئولانی را به عینه دیده‌ام که در  جلسات رسمی، مصاحبه و سخنرانی‌ها با شور و هیجان از تصمیم و سیاستی دفاع می‌کنند و اندر مزایای دنیا و آخرت آنچنان دادسخن می‌دهند که گوئی از اصول و فروع دین دفاع می‌کنند»، عنوان کرد: اما همان افراد در خلوت چنان از اشتباه و بی‌ثمر بودن همان تصمیم و سیاست ‌ا انتقاد می‌کنند که گوئی شیطان در قالب آن تصمیمات و سیاست‌ها مجسم شده است.

 وی افزود: نگارنده اعتراف می‌کند مهم‌ترین دلیلی که شغل دولتی را برای همیشه کنار گذاشتم همین اجبار به دفاع و اجرای سیاست‌ها و تصمیماتی بود که اعتقادی به درست بودن آنها نداشتم. در نقش یک مسئول دولتی اغلب باید همواره بین نقش‌های دوگانه خلوت و جلوت مثل سعی بین صفا و مروه در رفت و آمد باشید. اما بر این قاعده دوگانگی خلوت و جلوت استثناهائی هم وجود دارد، مثل آقای بیطرف که با اعلام شفاف و پافشاری بر اعتقاد راسخ خود (صرف نظر از درست یا غلط بودن آن )در مورد نحوه اداره وزارت نیرو برای تصدی این پست معرفی نشد یا مورد اخیر آقای آخوندی که با یک استعفای تاریخی و با اعلام اینکه بعضی سیاست‌ها و رویه‌های جاری در مدیریت کلان را برای کشور مفید نمی‌داند و چون قادر به حرکت در مسیر مخالف این سیاست‌ها و رویه‌ها نیست از پست وزارت کناره‌گیری کرد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: این‌که عملکرد آقای آخوندی در گذشته خوب یا بد بوده، باید در جای مناسبی مورد نقد و بررسی قرار گیرد، اما سنت‌شکنی ایشان درحالی‌که وزیر مستقر بودند، با اعلام عدم رضایت از روند جاری پست خود را واگذار کردند باید به‌عنوان یک اقدام مبارک و میمون مورد استقبال قرار گیرد به این امید که استثناهای کناره‌گیری در شرایطی که مسئولی احساس کند قادر به عملی کردن برنامه‌های خود نیست تبدیل به قاعده شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات پرشمار کشور ناشی از همین دوگانگی‌های متضاد است، مسئولان اغلب مدافع و مجری سیاست‌ها و تصمیماتی می‌شوند که از اساس اعتقادی به درستی آنها ندارند ولی همان‌ها  دو دستی سال‌های سال به مناصب خود می‌چسبند و با سرهم کردن توجیهاتی بی‌مبنا مثل مصلحت و دست بسته بودن و یا تقیه کردن، به‌زعم خویش وجدان‌شان را راحت  می‌نمایند!

مصدق افزود: اگر مسئولی با تصمیم یا سیاستی مخالف است حتی‌الامکان باید تلاش کند آن‌را اصلاح کند یا جلوی اجرای آن‌را را بگیرد و اگر توانائی انجام هیچ‌کدام را ندارد اخلاقی‌ترین کار،  واگذاری مسئولیت به کسانی است که  به درستی و مفید بودن آن تصمیمات و رویکردها اعتقاد راسخ  دارند، در غیر این‌صورت و  بعد از شکست تصمیمات و سیاست‌ها به بهانه مخالفت قلبی با آنها و برای فرار از زیر بار مسئولیت هیچ توجیهی از این‌گونه افراد قابل پذیرش نیست! (النجات فی الصدق)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی علی پور 0 0

    با سلام و احترام
    اگرچه نظرات منتشر نمی شود اما..
    چند نکته درباره مطلب فوق:
    ۱_ آقای آخوندی بیش از ۵ سال در این سمت بودند و اگر رویه رو درست نمی دانستند همان اوایل اسعفا می دادند.
    ۲_ تو این مملکت یه عده ای به اسم تئوری پرداز همیشه خطاهای مسیولان رو موجه جلوه می دهند لذا آقای مصدق هم به نظرم تو این وادی هستند.
    ۳_آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی بودند و این وزارتخانه اگرچه مسئولیت سیاست گذاری دارد اما به هر حال یک وزارتخانه اجرایی است.
    ۴_ طبیعی است با روحیه نگاه به بیرون و تفکری که آقای آخوندی دارنددر طی ۵ سال کم کاری زیادی در حوزه مسئولیتشان اتفاق بیفتد.