| کد خبر: 175771 |

◄ روحانی استعفای آخوندی را پذیرفت؛ اسلامی سرپرست وزارت راه شد + سوابق

محمد اسلامی دانش آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در سال 1358 در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولیدو اوهایو آمریکا در سال 1360 و MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال 1383 است.

تین نیوز

حسن روحانی رئیس‌ جمهور در نامه ای با پذیرش استعفای عباس آخوندی از سمت وزارت راه و شهرسازی، از تلاش‌های وی در طول دوران تصدی وزارتخانه مزبور قدردانی کرد.

بیش‌تر بخوانید:

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در نامه روحانی خطاب به عباس آخوندی آمده است: «بدین وسیله ضمن قبول استعفای جنا‌ب‌عالی از سمت وزیر راه و شهرسازی، از تلاش‌های مستمر شما در طول مدت تصدی وزارتخانه مزبور تشکر و قدردانی می‌نمایم.

رئیس جمهور همچنین در حکمی محمد اسلامی را به عنوان سرپرست «وزارت راه و شهرسازی» منصوب کرده است.

روحانی در این حکم عنوان کرده که « با عنایت به استغفای جناب آقای دکتر عباس آخوندی، بر اساس اصل 135 قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و سوابق علمی و مدیریتی جناب‌عالی، به موجب این حکم شما را به سرپرستی «وزارت راه و شهرسازی» منصوب می‌نمایم. امید است با عنایات الهی و همکاری کلیه کارکنان آن وزارت، در خدمت به ملت شریف ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی، با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.»

محمد اسلامی ورنامخواستی متولد 1 مهرماه 1335  در اصفهان است. وی دانش آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در سال 1358 در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولیدو اوهایو آمریکا در سال 1360 و MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال 1383 است.

او در سال‌های ابتدایی دهه 60 مدیر پروژه و عمران اجرایی بخش عمران بنیاد مستضعفان بوده و در سال‌های میانی دهه 60 به عنوان  مجری طرح‌های عمرانی مرزهای شرقی کشور کمیته انقلاب اسلامی فعالیت کرده است. 

اسلامی همچنین از سال 1366 تا 1374 در سمت معاون مهندسی و طرح‌های توسعه سازمان صنایع دفاع بزرگ فعالیت داشته و پس از آن به شرکت هواپیماسازی ایران رفته و در این شرکت تا سال 1382 مدیرعامل بوده است. او در سال 83 به عنوان قائم‌مقام سازمان صنایع هوافضا به کار خود ادامه داده و تا سال 96 به عنوان رئیس موسسه آموزش و تحقیقاتی صنایع دفاعی ، معاون امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع و معاون مهندسی پدافند غیرعامل وزارت دفاع و  دبیر ستاد توسعه سواحل مکران فعالیت کرده است. 

او هفتم آبان ماه سال گذشته به عنوان بیست و دومین استاندار مازندران مشغول به کار شده است. 

دیگر سوابق و تجارب محمد اسلامی به صورت همزمان بدین شرح است:

عضو شورای برنامه‌ریزی بنیاد مستضعفان به مدت 3 سال

عضو ستاد مرزهای کشور ـ وزارت کشور به مدت 4 سال

عضو ستاد بحران کشور و کمیته دائمی سازمان پدافند غیرعامل از سال 93 تاکنون

عضو شورای عالی هواپیمایی کشور از سال 88 تاکنون

عضو شورای عالی معماری و شهرسازی ایران از سال 93 تاکنون

عضو کمیته ملی مقابله با ریزگردها از سال 93 تاکنون

عضو هیأت امنای دانشگاه صنعتی اصفهان و  شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از سال 1385 ـ 1382

عضو گروه‌های مطالعاتی پژوهش‌محور دوره‌های دکتری به‌عنوان استاد راهنما در دانشگاه عالی دفاع ملی

 از سال 93 تاکنون

مدرس دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر از سال 95 تاکنون

رئیس هیأت مدیره شرکت ملی ساختمان وابسته به بنیاد مسضعفان از سال 1390 ـ 1391

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران و مسکن ایران 1395 ـ 1391

عضو انجمن هوافضا ایران

عضو نظام مهندسی ساختمان

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام‌ و عرض ادب امیدوارم که اقای اسلامی خود در بین مردم بیاید و مقام و قدرت او را از وجدان کاری گم نکند من بعنوان راننده با سابقه چهل سال و سابقه بیمه هجده سال و حقوق دریاقتی شصد تومان ی فکری به حال ما بکند ودر ضمن قبلا هم عرض کردم. نسبت به سوهولت و مجوز بارهای ترافیکی و ماده ۱۲ باربری ها تجدید نظر کند به خاطر یک شبرنگ کم رنگ یک باربری را نزدیک به چهل نفر مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار هستن جریمه سنگین نکنن و ما فیا بازی کنونی را از لحاظ انجمن ها و غیره را از قدرت مطلق تجدید نظر فرمایند با تقدیم بهترین احترامات شایسته این قشر زحمت کش راننده و باربریها متعهد وسلام

  • آرش 2 0

    سلام. از سوابق ایشان اینطور برمیاید که ادمی تحصیلکرده و تخصصی است. به ویژه این که در نظام آموزشی پیشرفته ای تحصیل کرده اند. به هر حال بخش حمل و نقل از مشکلات بزرگی رنج می برد که متاسفانه در سال های گذشته با بی توجهی مواجه شده است. در حال حاضر شرایط ایرلاین ها مناسب نیست و بخش بزرگی از شرکت های ریلی ایران ورشکسته اند. درباره حمل و نقل جاده ای و اعتصاب های مکرر هم زیاد نوشته شده است. در بخش شهرسازی هنوز موضوع مسکن مهر و مسکن اجتماعی به عنوان یک معضل از دولت قبل باقی مانده و آقای آخوندی نیز نسبت به این موضوع متاسفانه کم لطفی هایی داشتند. من امیدوارم آقای اسلامی اگر به وزارت رسیدند بدون تکیه صرف به تئوری های اقتصادی، قدری با مردم و عامه باشند و درد جامعه را ببینند و بشنوند.