| کد خبر: 242034 |

بازار لوازم و قطعات مورد نیاز ناوگان سنگین به بخشی لجام گسیخته تبدیل و تغییر قیمت ها ساعتی شده است.

تین نیوز

رانندگانی که به فعالیت در بخش حمل و نقل جاده ای کالا اشتغال دارند و مالک ناوگان هستند، مدتی است از افزایش هزینه ها و استهلاک ناوگان سنگین و قطعات و لوازم جانبی و هزینه های تعمیر، انتقاد دارند.

به گزارش تین نیوز، به گفته این افراد بازار لوازم و قطعات مورد نیاز ناوگان سنگین به بخشی لجام گسیخته تبدیل و تغییر قیمت ها ساعتی شده است.

بر همین اساس یک راننده کامیوندار چندی پیش در شبکه های اجتماعی به بیان متوسط هزینه های یک کامیون به شرح زیر پرداخت:

- هزینه سالیانه لاستیک نزدیک ۸۰ میلیون تومان

- هزینه سالیانه خورد و خوراک در حین کار ۴۰میلیون تومان

- هزینه سالیانه روغن فیلتر ۴۰میلیون تومان

- هزینه سالیانه بیمه بدنه و ثالث ۲۶میلیون تومان

و البته هزینه سالیانه فرسوده شدن لنت و موتور و افت کامیون و مالیات

نتیجه گیری: در سال صافی یک کامیون برای مالک، از ۱۲ماه سال فقط چهار ماه بوده و بقیه فقط هزینه است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • منتقد 1 3

    چطور این حساب کتاب شده که درامد در سال رو ۲۵۰ میلیون دیدن که هزینه ها شالیانه ۱۷۰ میلیون بوده و ۴ ماه صافی برای کامیون دار باقس می مونه الان در شرایط کنونی کمترین کارکرد ماهانه هر کامیون 60میلیون هست لطفا خبرهارو تحلیل بفرمایید

    • ناشناس 1 0

      شما درس میفرمایید ۶۰ ملیون کارکرد ماهیانه آنچه صافی برای یک راننده میماند حدود ۳۰ الی ۳۵ هست .شما حساب تمام راننده ها را چک کنید کسی ۵۰ ملیون تو حسابش نداره .باتشکر

    • Esmail_ziyaei 1 0

      با سلام خدمت دوستان عزیز همانطور که مستحضر هستید عزیزانی که میفرمایید در آمد ماهیانه یا کارکرد ماهی ۶۰ ملیون صافی همین مبلغ حدود ۳۰ الی ۳۵ برای کامیونهای میماند .باتشکر

  • سید فخرالدین شریعتی 1 0

    باسلام وعرض ادب فقط یک حساب سر انگشتی از کرایه مندرجه در بارنامه فقط در اول کار اگر قانونی دریافت شود بین هفده درصد تا نوزده درصد کمسیون وعوارض وبیمه بار میباشد حالا خودتان حساب کنید با این تورم افسارگسیخته لوازم خدمات بیمه و غیره این مبلغ قابل قبول است

  • ناشناس 1 0

    باسلام بنده کامیوندار هستم سال گذشته نشستم حساب کتاب کردم در سال میانگین ماهیانه حدود ۳۵ ملیون کارکرد داشتم با انتصاب هزینه و سرمایه ، ماهیانه مبلغ ۱۵ ملیون .برای شخص راننده حقوق و درآمد میماند باتشکر

  • خداداد بکرانی 3 0

    جناب منتقد باسلام و عرض ادب ..
    گویا حضرت عالی توی باغ نیستی !

    البته ببخشیدا هزینه حقوق ،بیمه تامین اجتماعی و خورد و خوراک یک راننده ماهیانه حدود شانزده الی بیست میلیون تومان در زمان کنونی بر دوش یک کامیون تحمیل می کند !
    این فقط یک بخش از هزینه های جانبی ناوگان است !
    حالا با این وضعیت تورم بازار وتهیه و هزینه تحمیلی مایحتاج صنعتی تعمیر و نگهداری ناوگان ،ونیازهای اولیه همچون روغن موتور ،لاستیک
    به نظر شما با این وضعیت کرایه ها و استهلاک مکانیزم در طول یک سال می توان عنوان کرد که ۶۰میلیون تومان درآمد ماهیانه یک ناوگان خواهد بود ؟!
    بله در یک صورت این مسأله صدق خواهد داشت که مبلغ هشت الی ده درصد از در آمد یک ناوگان بر هر بارنامه بدون خدمات واستهلاک سرمایه مستقیما به حساب پس انداز وکیف پول طرف سرازیر شود ،
    و روزانه چندین نمونه از این کسردرصدها از بارنامه را به آن حساب ویا کیف پول سرازیر کند !
    بهر حال کسی که دستی بر خرج ودخل هزینه های ناوگان در حمل ونقل دارد ،بهتر متوجه عرایض بنده خواهد شد ،
    وضرب المثلی هست که گفته شده جوجه ها را آخر پاییز می شمارند ،
    شما کارکرد و هزینه یک سال کاری یک ناوگان را وقتی شفاف سازی کردید ،متوجه کارکرد ماهیانه خود خواهید شد !
    یاحق

  • سعیدعلام 1 0

    دوست عزیز کامیونی که ماهی 60تومن کار میکند حداقل 4میلیارد قیمتش هست ی دو دوتا چهارتا بکن ببین امروز 4میلیارد توی بانک بدون دردسر ماهی چقدر دارمد دارد .نه استرس نه گرانی نه بی باری نه ظلم در حقت.نه بی خوابی.نه خرابی جاده .نه راهزنی نه قانونهای مسخره و صد نقیض راه و ترابری و پلیس راه که نتیجه اش جریمه های سنگین برای راننده است ...به قول قدیمی ها صدای دهل از دور شنیدن خوش است

  • Navid Kheirmand 1 0

    با سلام . خدمت دوست عزیزی که محاسبات نصف و نیمه و عامیانه داشتن عرض کنم که در تعیین نرخ حمل حداقل ۸ پارامتر (لاستیک،سوخت،روغن،بیمه ثالث و بدنه،مزد راننده ، تعمیر و نگهداری، سود سرمایه و استهلاک سرمایه) وجود دارد . البته مشخص نیست که فرد مذکور چه نوع کامیونی مد نظرشان بوده ولی قطعاً کشنده بیش از ۱۲۰ میلیون در سال هزینه لاستیک دارد. اون منتقدی هم که اعلام کردن حداقل کارکرد ۶۰ میلیون هست را ارجاع میدم به محاسبه سود سرمایه یک کشنده و کاربری (کفی ، کمپرس و...) حداقل ۵ میلیاردی در بانک !! تا ببینیم ۶۰ میلیون برای سرمایه گذاری ۵ میلیاردی خیلیه واقعاً ؟؟؟

    ضمن اینکه محاسبات بر حسب کیلومتر هست و نمیشه بر مبنای ماهانه یا حتی سالانه درآمد دقیق یه کامیون را حساب کرد ، چون عمده هزینه تعمیر و نگهداری بعد از ۸۰۰٫۰۰۰ کیلومتر به مالک کامیون تحمیل میشه !

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
    0 رویداد‌های ۱۰ روز آینده
    helptinn

    تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
    ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

    از ما حمایت کنید