| کد خبر: 239328 |

خطوط کشتیرانی حمل و نقل ریلی در هند را گسترش می‌دهند

انتظار می‌رود در آینده با توسعه کریدورهای اختصاصی (DFC: Dedicated Freight Corridor ) در شبکه راه آهن هندوستان، حمل و نقل ریلی برای صاحبان کالا جذاب‌ تر شود.

تین نیوز

انتظار می‌رود در آینده  با توسعه کریدورهای اختصاصی (DFC: Dedicated Freight Corridor ) در شبکه راه آهن هندوستان، حمل و نقل ریلی برای صاحبان کالا جذاب‌ تر شود.

به کزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، یکی از چالش‌ هایی که خط کشتیرانی مرسک (به عنوان یکی از بزترین خطوط کشتیرانی دنیا) در هند به دلیل شیوع بیماری کرونا با آن مواجه شده بود، عدم دسترسی به ناوگان جاده ای برای حمل کالا و کانتینرها به دلیل بازگشت رانندگان کامیون‌ ها به شهرهای خود ناشی از ترس از ابتلا و اجرای قوانین متناقض در ایالات مختلف بود که جریان صادرات و واردات کالا از طریق زنجیره تامین بین واحدهای تولیدی و بنادر را با مشکل مواجه ساخت.

از این رو خطوط کشتیرانی به این نتیجه رسیدند که زیرساخت‌ های ریلی هند و اتصال بنادر اصلی با دپوهای کانتینری واقع در سرزمین اصلی (ICD ها) میتواند به منظور یکپارچه سازی شبکه حمل و نقل به کار گرفته شود و جایگزینی مطمئن برای جیران ناکارآمدیهای حمل و نقل جاده ای در تمام مواقعع به ویژه در زمان اضطرار باشد.

قیمت گذاری غیر رقابتی، سرویس نامنظم و ترانزیت تایم غیرقابل اعتماد از جمله دلایلی محسوب می شوند که صاحبان کالا در هند حمل و نقل ریلی را ترجیح ندهند و  گرایش آنان به سمت حمل و نقل جاده ای باشد.

از این رو خطوط بزرگ کشتیرانی اخیراً به ارائه راه حل ها و پیشنهاداتی برای استقبال صاحبان کالا از قطارهای باری اختصاصی روی آورده اند.

سال گذشته، مرسک سرویس قطار باری اختصاصی را در مسیرهای مختلف راه اندازی کرد که مراکز لجستیکی داخل هند را به بنادر ناواشیوا، موندرا، پی پاوا و ویساکاپاتنام متصل ساخت و این امر به افزایش ۴۳ درصدی حمل کالاهای صادراتی و رشد ۲۳ درصدی در مجموع (صادرات/واردات) و در نهایت به افزایش حمل ریلی بیش از ۵۰ هزار تی ای یو در طول یکسال انجامید.

در همان زمان که مرسک شروع به توسعه حمل و نقل ریلی به جای استفاده از مسیرهای جاده ای کرد، نیازها و چالش های مشتریان خود را بررسی و سرویس های ریلی را به گونه ای طراحی نمود که بتواند واحدهای مختلف صنعتی را به بنادر متصل کند.

استفاده از ریل با قطارهای اختصاصی (بلاک کارگو ترین) برای جابجایی کالاها، مزایای متعددی برای مشتریان مرسک به همراه داشت:

●    کاهش ۳۰ درصدی زمان حمل کالا

●    افزایش اطمینان از منظم بودن خدمات دریافتی

●    بهره مندی از مزیت حمل و نقل سراسری

●    کاهش آلودگی محیط زیست ( انتشار ۱۴/۵ میلیون تن دی اکسیدکربن کمتر)

البته سایر خطوط کشتیرانی نیز از این مقوله عقب نیفتاده اند.

به طور مثال خط کشتیرانی فرانسوی  CMA CGM خدمات ریلی مشابهی را از موندرا و پی پاوا، با اتصال قطارهای باری اختصاصی به دپو کانتینری Panipet  واقع در سرزمین اصلی در ایالت هاریانا افتتاح کرد و همین طور خط کشتیرانی آلمانی هاپاگ لوید نیز با مشارکت Container Corporation of India (Concor)، یک سرویس قطار سریع السیر اختصاصی هفتگی را از یک مرکز لجستیکی واقع در Tondiarpet، به JNPT در بندر ناواشیوا افتتاح کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.