| کد خبر ۳۰۹۰۲۲
کپی شد

◄ درخواست مردم برای تکمیل آزادراه تهران شمال/ اجرای 8 کیلومتر ابتدایی آزادراه توسط بنیاد مستضعفان

درخواست شهروندان برای تکمیل آزادراه تهران شمال در حالی مطرح شده که مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از آمادگی برای اجرای 8 کیلومتر ابتدایی آزادراه تهران شمال (منطقه 3 از مسیر یابیشه تا ولی آباد) خبر داده است.

درخواست مردم برای تکمیل آزادراه تهران شمال/ اجرای 8 کیلومتر ابتدایی آزادراه توسط بنیاد مستضعفان
تین نیوز |

جمعی از شهروندان استان های تهران و مازندران  با راه اندازی کارزار اینترنتی در پلتفرم کارزار، خواستار تسریع در تکمیل آزادراه تهران شمال شدند.

مطلب پربازدید امروز را بخوانید:

◄ وقایع نگاری یک تور ریلی متفاوت با مناظر مسحور کننده و روایت به یادماندنی+ تصاویر

به گزارش تین نیوز ، درخواست کنندگان می گویند:  با گذشت حدود ۳۰ سال از آغاز اجرا، پروژه آزادراه تهران شمال همچنان به‌طور کامل به سرانجام نرسیده است و  در ایام اوج سفرها، این مسیر با ترافیک سنگین مواجه می‌شود که پیامدهای آن شامل افزایش حوادث رانندگی و مصرف بالاتر سوخت خودروها است.

 آنان از از شرکت احداث و بهره‌ برداری آزادراه تهران شمال (وابسته به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) و وزارت راه و شهرسازی درخواست کرده اند  که روند تکمیل این پروژه ملی را تسریع کنند. کارزاری که لینک آن برای امضا اینجاست.

به گزارش تین نیوز، درخواست شهروندان مازندرانی و تهرانی در حالی مطرح شده است که مدتی پیش هوشنگ بازوند، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از آمادگی برای اجرای 8 کیلومتر ابتدایی آزادراه تهران-شمال (منطقه 3 از مسیر یابیشه تا ولی آباد) خبر داد.

به گفته وی، اجرای این هشت کیلومتر حدود 15 تا 16 هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت و مدت اجرای آن سه سال پیش بینی شده است.

بازوند افزود: دولت نیز قرار است سهم خود را از طریق واگذاری بخشی از سهام متعلق به خود در سازمان خصوصی سازی به بنیاد مستضعفان تأمین کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان این که  این بخش با موافقت مشروط سازمان محیط زیست آماده آغاز عملیات اجرایی است،  افزود: بنیاد مستضعفان با همکاری سه پیمانکار رتبه یک اجرای پروژه را بر عهده گرفته و قرار است عملیات از هفته دوم آبان 1404 شروع شود.

وی تاکید کرد: قطعه 55 کیلومتری منطقه 3 یکی از حلقه های مفقوده کریدور «دریا به دریا» به شمار می رود و برای تکمیل آن حدود 110 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

بازوند خاطر نشان کرد: حدود 65 درصد مسیر به صورت تونل طراحی شده و هیچ مسیر دسترسی برای تخریب جنگل وجود ندارد؛ بنابراین، اجرای پروژه مطابق با ضوابط محیط زیستی خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ناشناس پاسخ

    پیمانکار معتبر ۸کیلومنرو ۶ماهه میسازه
    خجالت نمیکشند مسیولان عقده ای مریض

  • ناشناس پاسخ

    مردم ۳۵ ساله انتظار ساخت ازادراه تهران شمال را میکشند
    با مسیولان سادیسمی عقده ای مریض نادان
    چه انتظاری ؟!!!!

  • امیرعلی پاسخ

    سلام، خدا قوت خدمت شما و همکاران انشالله با تکمیل فاز 3 نامتان در تاریخ جاودان خواهدشد خداوند پشتیبانتان است که هرچه زودتر پروژه آزادراه دریا به دریا تکمیل شود باتشکر

  • ناشناس پاسخ

    چرا ۸ کیلومتر ۳ سال طول باید بکشه پسر آقای رفسنجانی ۵ سال پیش گفت من ظرف ۳ سال کل مسیر تهران شمال رو تمام میکنم متاسفانه ندادن انجام بده چون ایشون مترو تهران رو انجام میداد و بلد بود چکار کنه متاسف باید باشیم ما مردم ایران که به اندازه پشیزی ارزش برای ما مسولین قائل نیستن محکوم به تنفس تو این تعفن هستیم

  • هادی عراقی پاسخ

    تکمیل ازادراه شمال

  • امیر پاسخ

    اجرای فاز سه شاید خیلی زمان ببره ولی اگه فاز سه رو دو قسمت می کردن، یکی از پل زنگوله تا دزدبن و یکی از دزدبن تا سه راهی دشت نظیر. هرکدام هم یک مسیر رفت دارد و یک مسیر برگشت. اگه مسیر رفت یا برگشت پل زنگوله تا دزدبن در مرحله اول سریع تکمیل می شد با توجه به اینکه جاده چالوس تا دزدبن داره چهار بانده میشه، خیلی از مشکلات ترافیکی و یک طرفه شدن فعلی جاده چالوس حل می شد.

  • ناشناس پاسخ

    اگر کشورهای اروپایی شرکت داشتند هم زودتر به پایان می‌رسید وصدها برابر قیمت اصلی هم تمام نمیشد هزینه عوارض آن کمتر هم میشد؟

  • ژزف پاسخ

    اگه قرار بود راهی برای مکان مذهبی ساخته بشه از اسمون هفتم شده بود هم بودجه و مصالحش رو تأمین میکردند ولی چون مردم قراره از این راه به تفریح و تفرج برن همه جوره کم کاری می‌کنند خدا لعنت شون کنه ، ما که راضی نیستیم خدا هم ازشون راضی نباشه چون واقعا به فکر مردم کشور نیستن .

  • علیرضا اسداللهی نودهی پاسخ

    سلام پیشنهاد میکنم بعلت کوتاه کردن کردن زمان احداث پروژه آزادراه شمال تهران را تعداد پیمانکاران را افزايش يافته شود مثلا چون ۳۶کیلومتر تونل است بجای یکپیمانکار از ۱۲تا۱۵پیمانکار تونل ساز استفاده کنید و ۱۲کیلومتر پل را بجای یک پیمانکاراز ۶پیمانکار استفاده کنید و۸کیلومتر زمین صاف از دو پیمانکاران استفاده کنید تا مدت زمان ۱۰سال ۱۵ساله نشود مثلا ۵ساله وحتی کمتر ساخته بشود بامشارکت بخش خصوصی خصوصا سرمایه گذاران مشارکت بخش خصوصی همزمان فروش اوراق بهادار وتهاتر نفت که خاتم الانبیا را بدون مناقصه بخشی از ظرفیت خاتم الانبیا استفاده کنید

  • محمد پاسخ

    بزرگ راہ زال در مسیر خرم اباد اندیمشک در عرض 3 سال ساختہ شد 300 کیلومتر است ولی جادہ شمال 35 سال است زمان بردہ دلیل نمی خواهند انجام شود

  • ناشناس پاسخ

    این پروژه از اضلی تریت راه ها است که مردم تهران و مازندران در گیر کرده و مدت زیادی طول و ترافیک چند

  • ناشناس پاسخ

    خیلی دیر شده

  • ناشناس پاسخ

    من ۱۰ میلیارد چک میدم موقع آسفالت ثبتش میکنم

  • ناشناس پاسخ

    < b>۱۰ برابر عوارض میدیم تمومش کنید

  • هادی پاسخ

    متاسفانه مسوولین بی مسوولیت که یک آزادراه را چند قطعه میکنند فکر اخذ عوارض گرفتن را میکنند ولی نمیخوان بگن هیچ پروژه ای همزمان شروع نشه و همزمان کامل نشه هیچ خاصیتی نداره و هزینه مصرف سوخت در ترافیک‌های چندین ساعته و قیف شدن سیاه بیشه از اتمام کاری مسوولین وقت میباشد اکثر پیمانکاران راه سازی بدلیل نبودن بودجه بیکار و ماشین الات الان در حال فرسوده شدن میباشد با کمک پیمانکاران خصوصی و واگذاری یا فروش اموال دولتی میخوان ظرف چند سال پروژه را بسرانجام رسانید همت میخواهد و دید ملی نه دید شخصی

  • ناشناس پاسخ

    شما فقط به فکر جیب خودتان هستید مردم برای شما ارزش ندارند حالا ۸ تا ۹ساعت توی ترافیک باشن

  • شهبازی پاسخ

    کاملاً با نظر هموطنان عزیز و گرامی آن در باره تکمیل و راه اندازی و ادامه قسمت‌های نهایی اتوبان تهران چالوس (شمال) موافق هستم.

  • محمدرضا پاسخ

    قرارگاه دزدان و بنیاد دزدان و فرمان صد دزدان همه و همه دستی در بخور بخور دارند

  • سعید پاسخ

    اخه یه جاده باید ۳۵ سال طول بکشه.اگه احمدی نژاد بود تا الان تمومش کرده بود.

  • حمید پاسخ

    بنظر من قطعه ۳ آزادراه تهران شمال باتوجه به گدا بودن دولت واقعا گدا میباشند ۲۰ سال دیگر اجرا نمیشود خداوند تمام نظامهای گدا را لعنت کند

  • مجتبی حقیقی پاسخ

    چه اصراری دارید خودتان بسازید . با چینی ها قرارداد ببندید هم حق حساب محفوظ است هم سرعت کار بالا میره.

  • علی پاسخ

    ضمن تشکر و قدردانی از تمام عوامل زحمت کش ساخت آزاد راه ؛ درخواست دارم محدودیت سرعت را ببرند بالاتر / ۸۰ کیلومتر با توجه به شیب اصلا مناسب نیست با دنده ۳ بری فریاد موتور در میاد هزینه می تراشه ؛ با دنده ۴ میری نمیشه رو ۸۰ مهار و نگه داشت ؛ بازم لعنت و آزبست و غیره هوا رو آلوده می‌کنه . با این ایمنی مسیر ۸۰ خیلی کم هست

  • علی پاسخ

    بنظرم خیلی از دوستانی که از پیشرفت کار گله دارند از دشواری کار اطلاعی ندارند . مسیر سنگلاخی ؛ تراشه کوهستانی ؛ ارتفاع و پل زدن ها ؛ بارها کوبش زمین برای تبدیل به تیپ A و.... خیلی سخت و زمانبر هست .‌صبر داشته باشید و خدا قوت به عواملی که ۲۴ ساعت در تلاش هستند

    • علیرضا

      بنام خدا. عزیز ژاپن جزایرش رو باصدها کیلومتر تونل زیر دریایی سالها پیش بهم متصل کرده 35 سال طول نکشیده اون وقت شما ...... متاسفم هرکاری اراده تخصص و تعهد مجریانش رو می‌خواهد نه عدم تخصص و تعهد و رانت‌خواری و بودجه خواری

  • ک. جلیلی پاسخ

    بنظر بنده برای بودجه این قسمت از پروژه از محل باز پس گیری پولهای چای دبش این قسمت از پروژه دریافت شود و اگر کسری داشت از آقای بابک زنجانی کمک بگیرید.

  • ناشناس پاسخ

    بله اتوبان دیر یا زود ساخته میشه بعدها آیندگان شروع میکنن به لعن و نفرین کردن که چرا اتوبان ساختید تمام جنگل‌های شمال نابود کردید اکوسیستم نابود کردن کشاورزی و دامداری ازبین رفت بخاطر تفریح و لذت طلبی ...

  • داریوش سپهری پاسخ

    باسلام، به نمایندگی از بسیاری از مردم شریف ایران خواهشمندم با عزم و اراده ای جدی این بزرگراه مفید و حیاتی رو زودتر تکمیل کنید تا تلفات جاده ای و اتلاف وقت ملت به حداقل کاهش پیدا کنه،
    سپاسگزارم

  • علیرضا احمدی پاسخ

    مگر بنیاد مستکبران جاده ساز است

  • ناشناس پاسخ

    با سلام عملا راه افتادن چند قطعه در زمان پیک نتوانسته است زمان را کوتاه کند وبخش از راه را که بزرگراه است با سرعت می روی وقتی به انتها می رسی ومخواهی وارد جاده قبلی شوی چند ساعت باید‌متوقف بمانی تا بتوانی وارد جاده قدیمی شوی وادامه مسیر بدهی

  • ناشناس پاسخ

    سلام و عرض ادب خدمت همه دست اندر کاران بزرگراه شمال
    من دانشجو بودم حدود بیست سالم بود تو نمایشگاه آسیایی نظر سنجی میکردن آیا این بزرگراه ساخته بشه یا نه همه رای دادن که ساخته بشه بیش از ۴۰ سال گذشته هنوز این بزرگراه تمام نشده بلکه آخر قسمت دو تازه یه گره کور تشکیل میشه که هر راننده ای رو رسما مریض میکنه ان شاالله که زود درست بشه واقعآ مردوم خوبمون لیاقتش رو دارن که از این کار بی نظیر استفاده بکنن و دستتون درد نکنه متشکرم

  • حمید خداوردی پاسخ

    اوراق مشارکت این پروژه را به مردم واگذار کنیدقطعا بودجه آن به طور کامل در کمترین زمان تامین می‌شود فقط هر چه زود تر شروع کنیدتابستان امسال مسیر 2 ساعت تا چالوس را 13 ساعت طی کردیم

  • امیرناصر میرشکرایی پاسخ

    استفاده از رودخانه بهترین و ارزانترین و سریعترین راه ساخت ۵۵ کیلومتر باقیمانده می باشد با ساخت ستون در رودخانه و نصب پل‌های بتنی پیش ساخته صندوقه ای می تواند هم اتوبان ۶ بانده را ایجاد کرد و هم از ریزش تپه یا کوه های مجاور رهایی یافت .

  • محسن پاسخ

    باسلام،
    بنده پیشنهادمیکنم با توجه به قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین و با توجه به سرعت عمل بالا و راندمان کاری مناسب و بعضا حیرت انگیز این شرکتها در تکمیل طرح های عمرانی و به عنوان مثال اتوبان ۸۸۰ کیلومتری بین چین و پاکستان که ۷۰درصد آن برفگیر و تمام مسیر از ستون استفاده شده و در عرض ۳ سال تکمیل شده، برای تسریع اتمام پروژه تهران شمال ،از یکی از این شرکتها کمک گرفته شده و ادامه کار تااتمام به آنها سپرده شود،
    باتشکر

  • ناشناس پاسخ

    بنیاد بزرگترین کاسبی و سود را در این پروژه دارد، اگر غیر از این است از پیمان خارج شود

  • حسین پاسخ

    با سلام و احترام
    وقتی مدیریت وزیر راه از دوره های قبل رو بررسی کنید متوجه این تاخیر خواهید شد، وای به حال این دوره که یه خانم بصرف فرزند شهید بودن ، سکان دار چنین وزارتخانه ای شده، خروجیش تاخیر اندر تاخیر ، بودجه بالای بودجه ، هدر رفت بنزین ترافیک در این سی سال ، به اندازه بودجه چندین بزرگراه بوده ، عدم آگاهی ، عدم اشراف وزارتخانه مربوطه ، دلیل تاخیر را بایستی در شعور و عدم آگاهی آندسته افرادی جویا شد که در مکانی بنام مجلس جمع شدند و به افرادی مثل این خانم وزیر راه رای مثبت میدهند

    • ناشناس

      این آزاد راه قرار نبوده با بودجه دولتی ساخته بشه! قرار بوده سرمایه گذار خصوصی باشه! اما کو سرمایه گذار؟؟؟

  • فرشاد پاسخ

    سلام
    دست شما در نکنه که ما مردم بی لیاقت را فشار میدید و ما یر خم نمی کنیم عیب نداره خداوند اینجور م ارو افریده که شما هی فشار بدید و مارغر بزن بزنیم شما کارتون روبکنید

  • محمد پاسخ

    وقتی برای تکمیل ۸ کیلومتر زمان سه سال مطرح میشه یعنی فاتحه پروژه خونده هست.توی چین چندین کیلومتر در آب و خیلی کمتر از این زمان جمع میکنن و دلیلش اینکه که دست کاردان هست.بنیاد مستضعفان آخه چندین ساله امتحانشو پس داده.و هم بودجه رو هدر دادن و هم پاسخگو نیستن.و معضل اصلی ابن پروژه و تمام نشدنش خوده همین بنیاده

  • ناشناس پاسخ

    سلام تا اینجا شما ساختید ممنون بقیه را بسپرید به مردم با مدیرت و سرمایه خودشان انجام بدهند تا برای یکبار هم شده تغییر در تصمیم گیری ها را لمس کنید.

  • ناشناس پاسخ

    مردم تقصیری ندارند چون تخصص عمرانی راهسازی ندارند طبیعتا جنس کار را هم درک نمی کنند در کشورهای دیگر ، نه تنها مردم شان را آگاه می کنند و حس غرور و افتخار را به دل جامعه شان تزریق می کنند بلکه خود را در دنیا هم معرفی می کنند اینجا در ایران ، ۱۰ ها پروژه در مقیاس فراتر از منطقه و حتی کلاس ۱ جهانی اجرا می شود اما عرضه معرفی کار وجود ندارد که از پروژه های عمرانی ، مستندهای درست حسابی با کارهای گرافیکی ساخته شود وزارت راه ، خاتم الانبیا و ... هر کدام باید حداقل یک گروه مستندسازی قدرتمند داشته باشند این مستندها در تلوزیون پخش شود تا مردم متوجه شوند ساخت یک آپارتمان با یک تونل ۵ ک کوهستانی تفاوت دارد

  • م.ع پاسخ

    کامنتها معلومه مربوط به گذشته است. با این خشکسالی و بی آبی دنبال تکمیل پروژه وصل تهران به شمال خیلی ضروری نیست. اجازه دهید دولتمردان همه حواس خود را درگیر جلوگیری از فرار ابرها و باروری ابرها بکنند. بعد به فکر تفریحات پایتخت نشینها باشند.

  • جواد پاسخ

    جاده ای که این همه مسافر داره و مردم ساعت ها توی این جاده توی ترافیک می مون واقعا نباید بیشتر فکرش رو برای حل این معضل معطوف کنه
    چند تا پیمانکار خوب رو استفاده کنه .
    یه جاهایی که میتونن از پل های که چین ها استفاده میکنند در جا هایی که حتی آدم به ذهنش
    خطور نمی کنه از پل های بلند استفاده کنم مثلاً نرسیده به سیاه بیشه توی اون دره میشه این کار رو انجام داد که کار زودتر به نتیجه برسه.
    از اون طرف هم بزرگراه چالوس تا رامسر را شروع کنم که بعد فاز ۴ شهر هایی که بین چالوس تا رامسر هست ترافیک نشه.

  • علیرض پاسخ

    پروژه ای که زمان بر می‌شود .هزینه های آن که از نظر مالی و جانی و جرح وفوت بالا می رود .دولت برای حفظ و آرامش مردم وظیفه دارد از پیمانکاران قوی و متخصص جهت احداث پروژه آزاد راه شما تهران استفاده کنند .

  • محمدی پاسخ

    احسنت بنیاد مستضعفان هم پیمانکار شده ، فقط بنیاد شهید و کمیته امداد و بهزیستی عقب موندند .

  • تیمور پاسخ

    به والله قسم اگر بزرگان کشور یک تصمیم درست وعاقلانه وعلمی وخداپسندان بگیرند وقیمت بنزین را که الان از پشگل گوسفند بسیاربسیار ارزانتر است ( قیمت اگیلو پشگل برابر است با قیمت بیست لیتر بنزین) واقعی کنند وشصت لیتر سهمیه ای را لیتری بیست هزارتومان بفروشند وقیمت آزاد را به قیمت جهانی بفروشند به والله قسم دهها از این پروژه ها میتوان اجرا کرد ،پس راه وجود دارد ولی اراده ودلسوز وجود ندارد والسلام

    • محمد

      بهمون خدایی که قسم میخوریی..اگر قیمت بنزین رو جهانی کنن ولی قیمت خودرو دست مافیا باشه..هیچ چیز بهتر نمیشه..بلکه بدتر

  • باقر پاسخ

    اگر فقط وفقط لیتری ده هزارتومان به قیمت بنزین اضافه کنید که واقعا امروز با توجه به تورم قیمت بنزین نباید زیر لیتری پنجاه هزارتومان باشد آنوقت دهها پروژه راه سازی در کشور می توان اجرا کرد ،این بهترین ودرست ترین روش است ،البته میشود بنزین اضافه بر سهمیه را بسیار گرانتر فروخت و به قیمت جهانی فروخت

  • فریبرز سعیدی پاسخ

    شما که بلد نیستین اجرا کنین غلط میکنین دست به کاری بزنین که سی سال طول بکشه و مردم رو گرفتار کنین ، واقعا مسخره ترین پروژه درتاریخ ایرانه با این همه امکانات راه سازی واقعا خجالت بکشین

  • هویدا فتاحی پاسخ

    این قسمت مانده آزاد راه باید تمام بشه با هر قیمتی رشته.

  • هویدا فتاحی پاسخ

    من خودم نزدیک به پنچ سال به عنوان راننده بیل تو تونلهاش کار کردم دیگ باید این پروژه را تمام کنیم باید این رویایی مردم که تا کی تمام نوشته تمام بشه مگه چنگت مثل چنگ شیره شرط اونه که آخرش را بیاری ما هم مثل شیر ویسادیم که آخرش را تمام کنیم

  • محمد پاسخ

    پولشویی یعنی همین
    پنجاه درصد هزینه اصلی ساخت رو بالا میکشن..ولی نمیتونن این هزینه رو تو شش ماه بخورن..پس زمان بهش میدن که این دزدی ها لاپشونی بشه
    حالا فهمیدین چرا از aftf فرار میکنم..چون دزدی هاشون رو میشه

  • ناشناس پاسخ

    ممنون از اطلاع رسانی موق باشید

  • ناشناس پاسخ

    خدا پدر شاه را بیامرزد که طرح این را ه را برای این مردم گذاشت واین مردم قدرش را ندانستند واینرژیم ۴۷ ساله جون میکنه تا راه را بسازه حالا سه سال دیگر وقت میخواهد بابا نخواستیم گم شید بااین کار کردنتون

  • ناشناس پاسخ

    پیمانکار معتبر ۱۲۰ کیلومترش را سه ساله میسازد
    سال ۱۳۷۵ کجا ۱۴۰۴ کجا
    مسیولان دزد خجالت نمیکشند

  • همایون پاسخ

    ازادراه تهران شمال که از آغاز احداث آن حدود ۳۰ سال میگذرد یک سند عینی از نا کارآمدی نظام حاکم است . هر کجای دنیا که این را بگی بهت میخندند اونهم برای کشور ثروتمندی مثل ایران که آب و خاکش و موقعیتش طلاست !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس پاسخ

    بنیاد مستضعفان؟ اینهه ثروت بیشتر به مستکبران میخوره که اینهمه فقیر در مملکت داریم

  • ناشناس پاسخ

    ادمین محترم لیا و مردانگی کن چکیده اظهارات مردم رو در مورد ساخت ازاد راه وزمان شاه مرحوم و.......بشنو ودر غالب رندوم به مسئولین و حاکمان جبار ایران منعکس کن تا انها بفهمند تا مردم فهیم ایران چه نظری راجبه انها دارن.......اکثرا مسئولین رو دزد خطاب میکنن که البته دور از واقهیت هم نیست

  • ناشناس پاسخ

    با عرض سلام ،، خدمت مسولین راه و شهرسازی عرض کنم ، برای قطعه ۳ از از مسیر دشت یوش به دامنه منطقه کجور و در ادامه به دشت نظیر کارشناسی و مهندسی دقیق تر بشه قطعا هم کم هزینه تر و هم زودتر به اتمام خواهد رسید ،، حالا چرا باید حتما سایه به سایه و موازی جاده قدیم چالوس اجرا بشه ،، ازاد راه یعنی نزدیکترین مسیر به مقصد اینکه موازی جاده قدیم چالوس اجرا بشه قطعا زمان طولانی نیاز هست ،، ضمنا اگر بخواد چندین سال زمان ببره دیگه ازادراه نمیشه باز همین اوضاع هست چون در این چند سال حداقل ۱۰ میلیون ماشبن به جاده ها اضافه میشه و این جاده دوباره جواب گو نیست

  • حق پرست پاسخ

    وقتی کار به بنیاد سپرد می شود یعنی بنیاد اش فساد است

  • ناشناس پاسخ

    حاکمان عوضی دزد
    برای مردم ارزشی قایل نیست
    کل پروژه ازادراه تهران شمال چها رسال باید ساخته میشد
    چهل سال گذشت

  • ناشناس پاسخ

    مردم چقدر دیگه باید خسارت ببینند تا ازادراه ساخته شود
    خجالت بکشید سی ساله ملتو گرفتار کردید
    مسیول دزد پلید

  • محمودجهانی راد پاسخ

    پروژه آزادراه تهران شمال به واقع یک پروژه ملی است چون که آمدوشدبه مازندران مطلوب تمام ایرانیان است درنتیجه انجام واتمام آن با رای موافق همگانی ملازم است واگربه رای گذارده شود این ادعا درعمل اثبات خواهدشد واگربه اتمام برسد اثرات سیاسی ،اجتماعی واقتصادی آن مثبت وماندگاراست ویادگار ارزنده ای خواهد بودکه ازاین برهه تاریخی درتاریخ ودرازهان مردم به جاخواهدماند.

  • ناشناس پاسخ

    این قطعه دیگه به درد نسل کنونی نمیخوره. با ای سرعت کم، بعیده تا ۱۰ سال دیگه، حتی همین قطعه ۸ کیلومتری افتتاح بشه

  • ناشناس پاسخ

    اصلا نباید ساخته بشه صدمه جبران ناپذیر به طبیعت وارد میکنه . اصلا کسی نباید شمال بره باید بشه منطقه ممنوعه ! همش باید دوباره جنگل بشه و از سکنه خالی.طبیعت رو دست کم نگیرید. باهاش خوب برخورد نکنید نابودتون میکنه. اگه طبیعت شمال از بین بره دیگه بارونی نخواهد امد و همه جا شوره زار میشه! حالا باز یه عده عقده ای برن شمال و طبیعت رو نابود کنن.

  • ناشناس پاسخ

    قطعه سوم را پیمانکار معتبر باید بسازد
    با امکانات جدید راهسازی ۲ سال کل پروژه قطعه ۳ ساخته میشه

  • ناشناس پاسخ

    قطعه ۳ را چند بخش کنید و پیمانکاران در قسمتهای مختلف کار کنند
    زمان ساخت بسیار کاهش پیدا میکند
    اگر وجدان کاری باشه
    حدود یک سال کل پروژه تکمیل میشود

  • ناشناس پاسخ

    ازادراه ضامن سلامت و ارامش و امنیت رانندگان و کسانیکه در مسیر تردد میکنند
    ر
    مسیول بی وجدان
    ازادراه اوجب واجبات است

  • ناشناس پاسخ

    ساخت ازادراه صددرصد واجب است
    ایمن سازی جادهای پرخطر و پرتردد حافظ جان و مال مردم است
    پروزه چهارساله را چهل سال لفتش دادید
    لعنت بر مسئول بیوجدان دزد

  • ساسان پاسخ

    چقدر پیام ...

  • ناشناس پاسخ

    به جای این اتوبان خطوط ریلی در موازی جاده احداث میشد در همین الان احداث بشه عیر ترافیک چیزی نصیب مردم نخواهد در کشورهای پیشرفت رفع آلودگی وحمل نقل سریع واسان ۶۰درصد درحمل نقل ریلی انجام میدهند

  • ناشناس پاسخ

    با اتوبان صدر و دو طبقه کردن اتوبان مشگل ترافیک حل شد هرخیال با این اتوبان مشگل حل میشه استفاده از ماشین شخصی بیشتر و ترافیگ بیشتر برای مردم خواهد بود در موازت آن باید خطوط ریلی احداث میشه که مردم از خطوط ریلی استفاده می‌کردند این کاری که کشور جهان اول این کار انجام دادند به نتیجه رسیدند

  • ناشناس پاسخ

    واقعا درخواست مردم برای دولت مهم است ؟
    ۴۵ سال انتظار برای تکمیل ازادراه
    این پروژه باید ۲۰ سال پیش به اتمام میرسید

  • ناشناس پاسخ

    پیمانکاران خارجی صددرصد بهتر از بنیاد مستکبران کار میکنند
    و با سرعت و کوتاهترین زمان تحویل میدهند
    صددرصد قطعه سه را بطور کامل استاندارد دوساله تحویل میدهند

    • کارشناس حمل و نقل

      این آزاد راه چند مشکل دارد:
      1- مشکل ساخت در کوهستان و ریزشی بودن منطقه فاز سه
      2- مشکل تامین سرمایه. این پروژه بودجه دولتی ندارد.
      3- مشکل سازنده. حتی چین بعنوان سرمایه گذار و سازنده آمد، اما جرات نکرد جدی وارد گود شود.
      4. مشکل سرمایه گذاری خارجی در کشور: در کشوری که دائم قرار است انقلاب شود، هیچ سرمایه گذاری داخلی(چه رسد به خارجی) جرات پا پیش گذاشتن ندارد. چون ممکن است فردا متهم به دزدی و اختلاس و ... شود و مصادره شود. همه آنهایی هم که سرمایه گذاری میکنند یک جوری به رانت حکومت متصل هستند.
      خیلی ساده انگاری نمی شود کرد.