◄ تشکل های صنفی در معرض آزمون حمایت یا مخالفت با سامانه پرداخت آنلاین کرایه های رانندگان کامیون
رانندگان کامیون و کامیونداران در شبکه های اجتماعی تاکید کردند که برخی تشکل های مرتبط با حمل و نقل جاده ای کالا، از اجرای سامانه پاک ( پرداخت آنلاین کرایه های حمل کالا) نگران هستند چون در صورت وجود شفافیت در این بخش، دیگر راننده برای پیگیری حقش، نیازی به واسطه و امضا جمع کردن ندارد

تعدادی از رانندگان کامیون و کامیونداران با بررسی عملکرد برخی تشکل های صنفی در مورد راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین کرایه ( سامانه پاک) ، نوع عملکرد این تشکل ها را بیانگر نگرانی آنها از اجرای سامانه پاک دانستند.
به گزارش تین نیوز ، رانندگان کامیون و کامیونداران در شبکه های اجتماعی تاکید کردند که برخی تشکل های مرتبط با حمل و نقل جاده ای کالا، از اجرای سامانه پاک ( پرداخت آنلاین کرایه های حمل کالا) نگران هستند چون در صورت وجود شفافیت در این بخش، دیگر راننده برای پیگیری حقش، نیازی به واسطه و امضا جمع کردن ندارد و اگر درگاه ملی اعلام بار راه بیفتد، دیگر بار و کرایه در انحصار کسی نخواهد بود.
این رانندگان کامیون خاطرنشان کردند که چنین تشکل های صنفی، خود بخشی از مشکل هستند نه راه حل آنها و نمی خواهند ساختار اصلاح شود، چرا که با همین بی نظمی، دیده می شوند و با همین هرج و مرج، مهم جلوه می کنند و با همین ابهام، راننده را وابسته به خود نگه م ی دارند!
رانندگان و کامیونداران با بیان این که خواستار شفافیت، عدالت و پایان دلالی هستند، با اشاره به راه اندازی یک کارزار اینترنتی در پلتفرم کارزار برای اجرای سامانه پاک، افزودند: این بار، رانندگان جاده به میدان آمده اند و از کسی نمی پرسند "این کارزار به نام چه کسی است؟ می پرسند: "آیا این کارزار برای نجات صنف هست یا نه؟"و جواب روشن است: بله، این همان مطالبه ای ست که باید پشت آن ایستاد.( لینک رسمی کارزار)
به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون و کامیونداران در کارزار مورد نظر عنوان کرده اند که راه اندازی سامانه پرداخت آنلاین کرایه از جمله اقدامات ساختاری، اصولی و اصلاح گرایانه برای پاسخ گویی به یکی از مهم ترین مطالبات جامعه رانندگان کشور محسوب می شود.
رانندگان و کامیونداران تاکید کرده اند که این سامانه توسط نیروهای نخبه و متعهد سازمان راهداری طراحی شده است و در صورت اجرای کامل و هدفمند، می تواند بخش قابل توجهی از تخلفات و مشکلات موجود در حوزه حمل و نقل کالا را برطرف کرده و گام موثری در جهت شفاف سازی، حذف رقابت های ناسالم، جلوگیری از صدور بارنامه های صوری (تنها برای دریافت گازوئیل)، جلوگیری از سوء استفاده از نام رانندگان و در نهایت، حفظ کرامت این قشر زحمت کش باشد.