| کد خبر: 268580 |

◄ گروگان گیری به سبک راه آهن/ منع بخش خصوصی ریلی از هرگونه افزایش درآمد

این رفتار در کنار منع بخش خصوصی به گروگان گرفته شده از هرگونه افزایش درآمد بدون نظر مدیرعامل کم تجربه و تازه کار راه آهن، نشان می دهد که فعلا کارآفرینان و سرمایه گذاران خصوصی باید هزینه بی کفایتی های منصوبین سیاسی و منسوبین سیاست مداران را بدهند.

تین نیوز

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی گفت: راه آهن دولتی با واکنش های مختلف به تلاش های بخش خصوصی برای احقاق حقوق خود، نشان می دهد که برای گفت و گو میان دولت و بخش خصوصی، اعتباری قائل نیست، حتی اگر جلسه شورای گفت وگو با حضور وزیر محترم اقتصاد برگزار شده باشد. 

به گزارش تین نیوز، سبحان نظری این مطلب را با توجه به انتشار خبر تصویب افزایش قیمت بلیت قطار در نشست مشترک شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد که تنها ساعتی پس از انتشار از سوی شرکت راه آهن تکذیب شد.

نظری در جمع متخصصان تین نیوز نوشت: نکته مهم دیگری که مایلم به عنوان یک شاهد عینی ذکر کنم این است که در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ یعنی ۵۰ روز پیش تر، مدیرعامل راه آهن آقای میعاد صالحی به شدت در حضور اعضای کمیسیون و مدعوین دیگر (از جمله این جانب)، از نظام قیمت گذاری دستوری در بخش حمل و نقل ریلی شاکی بودند و ادعا می کردند که قیمت گذاری دستوری، مانع جذب سرمایه به بخش شده است ( لینک خبر ).

رئیس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی افزود: طرفه آن که راه آهن تعرفه بهره برداری را در بخش باری در همین سال جاری، دو بار برای همه انواع بار و سه بار برای مسیرهای پربار نسبت به پارسال افزایش داده است و مقدار این افزایش در مسیرهای عمده به نزدیکی ۹۰ درصد نیز رسیده است.

وی تاکید کرد: همچنین هزینه لوکوموتیو مسافری را برای قطارهای مسافری حدود ۳۰۰ درصد افزایش داده است.

نظری گفت: این افزایش های غیرعقلانی و بی توجیه سهم دولت از درآمد حمل و نقل بار و مسافر ریلی بدون مشورت با بخش خصوصی رخ داده و این رفتار در کنار منع بخش خصوصی به گروگان گرفته شده از هرگونه افزایش درآمد بدون نظر مدیرعامل کم تجربه و تازه کار راه آهن، نشان می دهد که فعلا کارآفرینان و سرمایه گذاران خصوصی باید هزینه بی کفایتی های منصوبین سیاسی و منسوبین سیاست مداران را بدهند.

وی افزود: این « دوگانگی رویکرد » و بلکه « دوگانگی روی » در جلسات مختلف، نمی تواند تا ابد و بدون هزینه ادامه یابد و بخش خصوصی حتما برای استیفای منافع مشروع خود، در برابر این رفتارهای ناپسند خواهد ایستاد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 17 3

    آفرین!
    پاره کردن پرده های نفاق و دورویی خوب بود 😂.
    امیدواریم بخش خصوصی در مبارزه با دولت مدعی یکرنگی موفق باشد و بتواند به منافعش برسد.
    درود بر یکرنگی
    مرگ بر منافق و نفاق و دورویی و ظاهرسازی و سو استفاده از قرآن و اسلام

  • ناشناس 1 17

    خود سبحان نظری بزرگترین مصداق "دوگانگی روی" است.

    • ناشناس 13 0

      تو خوبی و اربابت که برای یه لقمه نون میایی کامنت میذاری!

  • امیرعلی 0 13

    "مدیرعامل کم تجربه و تازه کار راه آهن"

    یعنی سبحان نظری اینقدر راحت و وقیحانه به خودش اجازه میده در مورد عالیترین مقام ریلی کشور اظهار نظر کنه؟؟؟

    ادب چیز خیلی خوبیست.

    • ناشناس 13 0

      دکتر سبحان نظری عالیترین مقام نماینده بخش خصوصی ریلی کشوره و اتفاقا به جا حرف می زنه.
      این بابا صالحی خودش الگوی رعایت ادبه؟
      تو سخنرانی رسمی میگه مدیرعامل قبلی راه آهن، راه آهن رو با مدرک لیسانس زهکشی به زه کشید.
      از کوزه همان برون تراود که در اوست ...

    • ناشناس 12 0

      آقای امیرعلی که ظاهرا از مزدوران مواجب بگیر مدیران نالایق هستی!
      خجالت هم خوب چیزی است. آقای دکتر نظری دارد از حق مشروع شرکت های ریلی دفاع می کند و به درستی و برای ثبت در تاریخ کشور اشاره می کند که میعاد صالحی در جلسه کمیسیون اصل نود مجلس خودش را مخالف قیمت گذاری دستوری نشان می دهد اما در خارج مجلس آن روی دیگرش را نشان می دهد و به دلایلی که دیگر همه از آن خبر دارند (بروید داستان های شرکت فدک و میعاد صالحی را بپرسید) قیمت گذاری دستوری می کند و اجازه قیمت گذاری بلیط 5 ستاره را به شرکت های خصوصی نمی دهد.
      این در حالی است که دولت متعهد شده است که برای قطارهای 5 ستاره قیمت گذاری نکند.
      شما یه مقدار هم نان حلال بخور شاید بهت ساخت .