| کد خبر: 251851 |

معطلی 13 تا 14 ساعته رانندگان در ذوب آهن اصفهان بدون دریافت حق توقف

انجمن کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان در نامه ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان از وضعیت نامناسب بارگیری و حق توقف ناوگان حمل بار در ذوب آهن اصفهان خبر داد و خواستار رسیدگی این مقام مسئول به مشکل فوق شد.

تین نیوز

انجمن کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل کالای استان اصفهان در نامه ای به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان از وضعیت نامناسب بارگیری و حق توقف ناوگان حمل بار در ذوب آهن اصفهان خبر داد و خواستار رسیدگی این مقام مسئول به مشکل فوق شد.

به گزارش تین نیوز ، در بخشی از نامه ای که از سوی خداداد بکرانی دبیر این انجمن به صلواتی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان نوشته شده، آمده است: طبق گزارش ها و مستندات، رانندگان فعال در حوزه حمل بار ذوبی از ذوب آهن اصفهان، جهت بارگیری محصولات در خطوط بارگیری تیرآهن، میلگرد، کلاف و شمش راننده و ناوگان باید ساعت ها منتظر بمانند و کسی هم پاسخگو نیست.

بیشتر بخوانید:

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به این که گاهی 13 تا 14 ساعت بارگیری کالا به طول می انجامد، عنوان شده است: این توقف ها گاهی بدون در نظر گرفتن هزینه حق توقف برای راننده و بار مالی برای صاحب کالا و یا متصدی حمل که اعلام کننده بار و درخواست کننده جهت جذب ناوگان است، صورت می گیرد.

در ادامه با تاکید براین که تدابیر لازم در شورای عالی هماهنگی ترابری دیده شده، آمده است: به استناد مصوبه ۲۲۴ شواری عالی هماهنگی ترابری، مدت زمان توقف برای بارگیری و تخلیه ناوگان عمومی سنگین و بر طبق آخرین صورتجلسه دو کانون سراسری رانندگان و کامیونداران و موسسات و شرکت های حمل و نقل در تاریخ 5/9/1401، اول توافق راننده با شرکت حمل و نقل ملاک عمل خواهد بود، در غیر این صورت اگر توافقی صورت نگرفت، ملاک عمل صورت جلسه ای است که به عنوان ساعت و نرخ توقف راننده و ناوگان بین کانون راندگان و کانون موسسات و شرکت های حمل و نقل منعقد شده است.

در بخش دیگری از این نامه با اشاره به این که در توافقات کانون ها که تحت نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت گرفته است، مدت زمان حق توقف برای بارگیری و تخلیه محموله جهت کشنده های کفی، لبه دار و اتاق دار هفت ساعت در نظر گرفته شده، آمده است: یک راننده بیشتر از ساعت مشخص شده قانونی که دو کانون با نظارت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این زمینه مصوب کرده اند نمی تواند در امر بارگیری معطل بماند.

در پایان این نامه از معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان جهت رسیدگی به موضوع توقف های بیجا در زمان بارگیری در خطوط محصولات ذوب آهن درخواست شده است.

به گزارش تین نیوز، پیش‌تر نیز یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا با انتقاد از شرایط پرداخت حق توقف به رانندگان و کامیونداران گفت: با کدام توجیه اقتصادی و قانونی یک راننده حرفه ای با ناوگان عمومی سنگین جاده ای باید هفت ساعت کاری برای تخلیه و بارگیری کالا در اختیار صاحب کالا قرار گیرد؟

خدادداد بکرانی، این مطلب را با اشاره به بخشی از توافقنامه مربوط به نحوه پرداخت حق توقف به رانندگان و کامیونداران بیان کرده بود که طی آن، مدت زمان توقف برای بارگیری و تخلیه کالا برای کامیون ها از جمله کامیون های اتاق دار و کشنده بارگیر هفت ساعت ذکر شده است.

وی تاکید کرده بود: آیا شرکت های حمل و نقل، ناوگان ملکی کافی در اختیار دارند که خود را در ردیف تصمیم گیر و تصمیم ساز در مقوله حق توقف ناوگان و رانندگان حمل و نقل جاده ای تلقی کنند؟

دریافت فایل نامه از اینجا

نامه انجمن رانندگان اصفهان

نامه انجمن رانندگان اصفهان 1

نامه انجمن رانندگان اصفهان 2
تصویر نامه انجمن کارگری رانندگان اصفهان در مورد حق توقف کامیون ها
downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.