| کد خبر: 239955 |

کلاب هاوس 12 بهمن 1400:

◄ مراقب باشیم اعتماد مردم به حمل و نقل ریلی از بین نرود

در تاریخ 12 بهمن 1400 یک جلسه مجازی در کلاب هاوس تین با محوریت صنایع حمل و نقل برگزار شد

تین نیوز

در تاریخ 12 بهمن 1400 یک جلسه مجازی در کلاب هاوس تین با محوریت صنایع حمل و نقل برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در ابتدای صحبت بحث سوانح ریلی مطرح و اشاره شد به گزارش رولند برگر که به مبحث ایمنی پرداخته است.

این گزارش نشان می دهد که روند کلی سوانح ما رو به کاهش است. اما در عین حال، در مقایسه ایران با سایر کشورها بیان می کند راه آهن ایران بیش از چهار برابر کشورهای دیگر سوانح دارد. ایران در مقایسه با راه آهن روسیه 29 برابر سوانح بیشتر دارد.

در این کلاب عنوان شد گزارش رولند برگر بر اساس اطلاعاتی است که به آنها داده شده است و چون در کشور ما متاسفانه فرهنگی پنهانکاری وجود دارد اظهار امیدواری شد اطلاعات ارایه شده دقیق و درست بوده باشد.

در ادامه تاکید شد لازم است که فهرستی از این حوادث تهیه شود و راجع به آن بحث و اقدام شود. این عناوین عبارتند از: آتش سوزی لوکوموتیو، آتش سوزی ریل باس، خروج از ریل، باز ماندن درهای واگن باری لبه بلند و خروج از گاواری و برخورد با قطار روبرو.

اما در مجموع سوانح ریلی انعکاس بیشتری دارد و مردم به حمل و نقل ریلی اعتماد بیشتری دارند و نباید این اعتماد از بین برود.

در بحث ایمنی تاکید شد، ایمنی در حوزه های مختلف حمل و نقلی یک زمینه مشترک دارد و مواردی همچون فرسودگی تجهیزات و ناوگان، بی سوادی حرفه ای کسانی که می آیند و می روند، خروج اهل دانش از سازمان ها بدون انتقال تجربه، از مشترکات زمینه ایمنی هستند.

مواردی مثل قیمت سوخت، بحث های کلان مدیریتی،انتصاب های غیر تخصصی بدون ارزیابی، بدون دانش، زنجیره ای ایمنی را متوقف می کند.

در ادامه افزوده شد که سوانح مربوط به الان نیست، حاصل یک واکنش فوری نیست. حاصل یک فرآیند طی ده سال گذشته است و الان نتیجه اش دیده می شود.

در سیستم دولتی یک جور پنهانکاری نسبت به مشکلات وجود دارد و به گردن تحریم ها انداخته می شود.  بحث کمربند ایمنی خوب مورد توجه قرار گرفت و فرهنگسازی شد. رسانه ها می توانند در بخش ایمنی فرهنگسازی کنند.

مطرح شد که آقای صالحی مدیر عامل راه آهن گفته اند که سیاست جدید شرکت راه آهن مبتنی بر جهش است و تمام توان این شرکت برای جهش ریلی به کار گرفته می شود. قطعا هر گونه جهشی بخواهد صورت بگیرد باید همراهی و همدلی بخش های مختلف صنعت را به همراه داشته باشند. یکی از گلایه های این است که انجمن ها در این مدت گلایه دارند که نمی توانند ایشان را ملاقات کنند. البته آقای صالحی از 24 ساعت شاید 20 ساعت دارند کار می کنند. اما دستاورد و نتیجه هم مهم است. امیدواریم مدیران بتوانند انجمن ها و مردم را با خودشان همراه کنند.

گفته شد در راه آهن دو مدیر کل استانی هم تغییر کردند. راه آهن اراک و راه آهن هرمزگان. همچنین تاکید شد آقای احسان افضلی به عنوان مسئول بین الملل در راه آهن منصوب شدند.  

در موضوع مطالبات ریلی بیان شد که  به یک ستاد قوی در وزارت راه نیاز است. ستادی که بتواند مطالبه کند. یکدست بودن باعث می شود از عیوب هم صنفی خود غفلت کنند. تاکید شد که مطالبه گری از طریق رسانه های باید صورت بگیرد. اهل رسانه نباید با مطالبات سطحی برخورد کنند و لازم است درمطالبات عمیق شوند و مطالبه را به درستی انتقال دهند. نباید فرصت ها را از دست داد. شاید لازم باشد یک سری نشست های تخصصی درون سازمانی گذاشته شود تا بحث آزاد انجام شود و مطالبات مطرح شوند. نباید مسایل به صورت فصلی پیگیری شوند. پیوستگی و پیگیری لازم است تا یک مطالبه به نتیجه برسد.

در ادامه بحث سوانح گفته شد به یک فهرست سوانح همراه با تاریخ و مستندسازی با ذکر منابع نیاز است. باید یک ساز وکاری تعریف شود که شخص موثر یا شخص مقصر در بهبود یا تخریب یک وضعیت، نتیجه به خودش برگردد.

مدیر باید تنش بلرزد برای خطایی که در سیستم زیر نظرش وجود دارد. باید در مسئولیت و مشکلات سهیم باشد. حساسیت ها باید به سرنوشت و نتیجه شغلی مدیران مرتبط باشد. 

- در ادامه خبر انتصاب آقای دکتر وحدت کار به مدیر عاملی پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران بیان شد.

- همچنین عنوان شد که ایران با سرمایه گذاری روسیه و چین یک فرودگاه بزرگ را در نظر دارد که کارکرد ترانزیتی داشته باشد.

در بحث بحران در صنعت هوانوردی غیر نظامی اضافه شد که  خلبان شهبازی گفته اند که روزی که از خواب بیدار می شوم و خبر سانحه ای را نمی شنوم بسیار خوشحال می شوم چون صنعت هوانوردی غیر نظامی کشور در حالت بحرانی قرار دارد. وی همجنین گله کرده اند که ما هنوز از تکنولوژی بالای 50 سال گذشته استفاده می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.