| کد خبر: 236840 |

◄ ورود لاستیک کهنه به بازار و فروش آن به قیمت گزاف به کامیونداران

برخی از لاستیک هایی که قرار است در سامانه جامع تجارت قرار گیرد و از طریق این سامانه عرضه شود، خارج از سامانه به فروش می رسد.

تین نیوز

به گفته دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران، برخی از لاستیک هایی که قرار است در سامانه جامع تجارت قرار گیرد و از طریق این سامانه عرضه شود، خارج از سامانه به فروش می رسد.

به گزارش تین نیوز، این مقام صنفی عنوان کرده که این لاستیک ها از طریق تولید کننده در اختیار عامل فروش قرار می گیرد و خارج از این سامانه و با 1.5 برابر قیمت واقعی به فروش می رسد.

احمد کریمی در گفت و گویی با نود اقتصادی که فایل تصویری آن (فایل پیوست) مورد توجه رانندگان کامیون قرار گرفته است، افزود: در بحث واردات هم به همین ترتیب است و مشاهده شده لاستیکی که به دلیل انقضای تاریخ مصرف از گمرک مرجوع شده است، به طور غیر رسمی وارد کشور شده و در بخش حمل و نقل هم استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش قیمت رسمی لاستیک؛ فعلا ممنوع!

دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی کامیونداران تاکید کرد: این در حالی است که اگر یک نفر بخواهد لاستیک را به روش قانونی به کشور وارد کند، قیمت تمام شده آن با توجه به هزینه های گمرک و دیگر هزینه های مترتب افزایش می یابد اما کسی که لاستیک را به صورت غیر رسمی وارد کرده این کالا را در بازار به قیمت مناسب تر به فروش می رساند.

به گزارش تین نیوز، وی همچنین در مورد افزایش یا عدم افزایش قیمت لاستیک نیز با توجه به نامه انجمن صنعت تایر برای افزایش 40 درصدی قیمت این کالا و اقداماتی که برای جلوگیری از این کار انجام شد، از تاثیر این اقدام بر بازار خبر داد و گفت: شاید به طور اسمی جلوی این کار گرفته شده باشد اما دیگر رسما لاستیک به قیمت 2 هفته پیش در بازار در دسترس نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.