| کد خبر: 236763 |

◄ افزایش قیمت رسمی لاستیک؛ فعلا ممنوع!

با توجه به این که هیچ گونه افزایش قیمت رسمی تا تاریخ 9 آبان ماه 1400 اعلام نشده است بنابراین نسبت به رعایت قیمت های مصوبه قبلی اقدام شود و در صورت عدم رعایت و مشاهده هرگونه تخلف از طریق واحدهای نظارتی، مسئولیت آن به عهده مسئول واحد صنفی می باشد.

تین نیوز

در هفته های اخیر خبر مربوط به افزایش یا عدم افزایش رسمی قیمت لاستیک مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز، ماجرا از آنجا شروع شد که انجمن صنفی صنعت تایر در تاریخ 26 مهر ماه  به شرکت های عضو اعلام کرد با توجه به مصوبه هیئت مدیره انجمن، افزایش قیمت تایر برای تایرهای سواری مجموعا 30 درصد و تایرهای سنگین و نیمه سنگین و کشاورزی در مجموع 40 درصد در دو مرحله و از تاریخ 26 مهر ماه و تاریخ اول دی ماه اعمال می شود.

این موضوع با واکنش منفی مصرف کنندگان، نمایندگان، مسئولان و دستگاه های نظارتی همراه بود تا جایی که مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در سخنانی در مجلس پیش بینی کرد افزایش قیمت لاستیک موجب تحصن رانندگان می شود و از دولت خواست حواسش باشد که قیمت لاستیک باردیگر بی رویه افزایش قیمت نداشته باشد(فیلم پیوست در پایان خبر).

 رانندگان ناوگان سنگین هم که بر اساس تصمیم انجمن صنفی صنعت تایر، با بیشترین افزایش قیمت لاستیک برای ناوگان خود مواجه بودند، نسبت به این موضوع اعتراض کرده و مطالب متعدد انتقادی در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

بیشتر بخوانید:

در این زمینه علیرضا سمنانی راننده کامیوندار با توجه به این که مسئولان صنف صنعت تایر اعلام کرده بودند به ناچار مجبور به افزایش قیمت محصول خود شده اند، گفت: در بخش حمل و نقل جاده ای همیشه  نرخ حمل بسیار پایین تر از شاخص تن کیلومتر بوده و هست و افزایش نرخ شاخص همیشه جهت جبران هزینه ها بوده است آیا می توان با استفاده از کلمه  به ناچار، به هرکاری جهت بقا دست زد و خانواده حمل و نقل جاده ای را دچار تشنج کرد؟ آیا راه دیگری جز افزایش قیمت نیست؟

 وی همچنین خطاب به نماینده اقلید نیز گفت: دغدغه جنابعالی در رابطه با تاثیرات افزایش قیمت لاستیک کامیون ها، بجا و درست است اما از جنابعالی و دیگر نمایندگانی که در چند روز اخیر با شما همراه بوده اند، سوال است که خود جنابعالی و مجلس محترم، اقداماتی که در حوزه اختیارات شما بوده را انجام داده اید؟

سمنانی ادامه داد: سه سال و اندی از اعتراض به حق خرداد 97 رانندگان و کامیونداران اما همچنان مشکلات رانندگان پابرجاست، لاستیک فقط یک مورد از ده ها مورد مشکلات رانندگان در حوزه وزارت صمت است.

وی عنوان کرد: متاسفانه تن کیلومتر که مبنای عدالت گستری در این صنف عظیم بود به دست نااهلان افتاد و از چرخه عدالت خارج شد، تن کیلومتر اصلی و صحیح امروز به تن کیلومتر جدولی مبدل شده و بخشنامه های مختلف سازمان راهداری، توسط مدیران کل استان ها به سخره گرفته شده است.

این راننده افزود: اگر جنابعالی و دیگر نمایندگان قصد دفاع از این شغل شریف و این صنعت عظیم را دارید، به فوریت موارد دیگر را هم در دستور رسیدگی قرار دهید، هشدار و اخطار در بخش های دیگر هم لازم است.

آرش جلیلی مهندس صنایع و  راننده کامیداندار نیز  عنوان کرد: از مسئولان قضایی و تعزیرات و تنظیم قیمت ها جای سوال است که چگونه و با چه مجوزی یک انجمن ده نفره یک صنف یک میلیون نفری و متعاقباً یک مملکت ۸۰ میلیونی را به بحران می کشد؟

در نهایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان با انجمن صنعت تایر جلسه ای برگزار کرد که طی آن مقرر شد: اعمال درصد افزایش قیمت یکسان برای محصولات شرکت‌ های تولیدکننده انواع تایر سبک و سنگین از سوی انجمن منتفی شده و قیمت گذاری محصولات هر بنگاه به صورت جداگانه صورت پذیرد و حسب وظایف نظارتی این سازمان، کلیه بنگاه‌های تولید کننده تایر نیز موظف شدند حداکثر ظرف ۴۸ ساعت صورت‌ های مالی حسابرسی شده و مدارک و مستندات مربوطه را برای بررسی‌های لازم به این سازمان ارسال کنند.

این موضوع موجب شد اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک شیراز 2 روز پیش در اطلاعیه ای خطاب به اعضای صنف خود اعلام کند که با توجه به این که هیچ گونه افزایش قیمت رسمی تا تاریخ 9 آبان ماه 1400 اعلام نشده است بنابراین نسبت به رعایت قیمت های مصوبه قبلی اقدام شود و در صورت عدم رعایت و مشاهده هرگونه تخلف از طریق واحدهای نظارتی، مسئولیت آن به عهده مسئول واحد صنفی می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خخخخخخخخخخخخخخ

    رسمی ممنوع
    غیر رسمی آزاااااااااد،آزاااااااااااد.

    بازم خخخخخخخخخخخخ.

  • ناشناس 0 0

    میگم از این لاستیک که فعلا گرون کردنشون ممنوعه خخخخخخخخ
    دارید به من بدید.

  • راننده 0 0

    ای کاش نماینده گان به فکر بقیه مشکلات راننده گان هم بودند فقط لاستیک نیست الان هشت سال سنوات 72تا80 که سه چهارسال است درست نشده سختی کارکه قراربود چهاردرصد رابگیرند وسختی کاراجرا شود درست نشده لوازم گران است پولی که باربریها می .گیرند برای بارنامه زیاد ترازحد خودش سه سال ازوعده ها رد شده وکاری انجام نشده فقط حرف