| کد خبر: 236388 |

یک کامیوندار:

◄ نرخ حمل کلا بسیار پایین تر از شاخص تن کیلومتر است

در حمل و نقل جاده ای کالا همیشه نرخ حمل بسیار پایین تر از شاخص تن کیلومتر بوده و هست و افزایش نرخ شاخص نیز همیشه جهت جبران هزینه ها بوده و نه سود بر این اساس آیا در این برهه زمانی، می توان با تمسک به کلمه «به ناچار»، به هرکاری جهت بقا دست زد؟

تین نیوز

در حمل و نقل جاده ای کالا همیشه نرخ حمل بسیار پایین تر از شاخص تن کیلومتر بوده و هست و افزایش نرخ شاخص نیز همیشه جهت جبران هزینه ها بوده و نه سود بر این اساس آیا در این برهه زمانی، می توان با تمسک به کلمه «به ناچار»، به هرکاری جهت بقا دست زد؟

به گزارش تین نیوز، این مطلب را علیرضا سمنانی راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا با توجه به افزایش چندباره قیمت لاستیک که به گفته مسئولان این صنف به ناچار صورت گرفته است، بیان کرد و ادامه داد: صنف حمل و نقل جاده ای کالا به عنوان بزرگترین مصرف کننده لاستیک در کشور، به ناچار در ایامی که کمبود لاستیک در کشور وجود داشت از لاستیک های تاریخ مصرف گذشته و بی کیفیت استفاده کرد.

وی افزود: آنان همچنین به ناچار و به دلیل انحصاری که در تولیدات لاستیکی در کشور وجود دارد، باید از لاستیک های بی کیفیت داخل استفاده کنند و به ناچار و به دلیل سود بیشتر صنعت تایر، مجبور به تهیه قیمت لاستیک داخلی هستند.

بیشتر بخوانید:

وی عنوان کرد: رانندگان و کامیونداران همچنین حدود سه سال به ناچار مجبور بودند بدون هیچ گونه افزایش قیمت کرایه حمل، کار کرده و دم نزنند، سه سال منتهی به سال 97 که پس از آن، منجر به اعتراضات گسترده شد.

سمنانی عنوان کرد: در آن ایام، مشکلی در مورد میزان و کیفیت لاستیک وجود نداشت بلکه مشکل قیمت لاستیک بود که متاثر از نرخ دلار، افزایش یافته بود اما به ناگاه لاستیک کمیاب شد، آیا کمیاب شدن لاستیک نیز به ناچار صورت گرفته بود؟

به گزارش تین نیوز، وی با تاکید بر این که در بخش حمل و نقل جاده ای  همیشه  نرخ حمل بسیار پایین تر از شاخص تن کیلومتر بوده و هست و افزایش نرخ شاخص همیشه جهت جبران هزینه ها بوده و نه ،اظهار کرد:  آیا می توان با استفاده از کلمه  به ناچار، به هرکاری جهت بقا دست زد؟

این راننده کامیوندار تاکید کرد: آیا می توان با استفاده از کلمه به ناچار، خانواده حمل و نقل جاده ای را دچار تشنج کرد؟ آیا راه دیگری جز افزایش قیمت نیست؟

سمنانی گفت: بقای حیات حمل و نقل جاده ای نیز در گرو جبران هزینه ها است اما رانندگان و کامیونداران سه سال، به دولت و ملت خدمتگزاری بدون افزایش کرایه حمل را نشان دادند، آیا تولیدکنندگان لاستیک این گونه خدمتگزاری در کارنامه و چنته دارند؟ آیا صنعت تایر کشور حتما باید با سود به کار خود ادامه دهد؟

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.