| کد خبر: 219143 |

◄ در خواست از وزارت تعاون: امکان برگزاری مجامع عمومی الکترونیکی تشکل‌های صنفی فراهم شود

یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، امکان برگزاری مجامع عمومی الکترونیکی تشکل‌های صنفی که دوره تصدی آنها خاتمه یافته و یا به هر دلیلی نیاز به برگزاری مجامع عمومی دارند، فراهم شود.

تین نیوز

یک فعال صنفی بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد با توجه به همه‌گیری بیماری کرونا، امکان برگزاری مجامع عمومی الکترونیکی تشکل‌های صنفی که دوره تصدی آنها خاتمه یافته و یا به هر دلیلی نیاز به برگزاری مجامع عمومی دارند، فراهم شود.

 

به گزارش تین نیوز، محسن متقین رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی این مطلب را در کانال تلگرامی خود مطرح کرد و افزود: آیین نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی شرکت‌های تعاونی، موضوع تبصره ۳ و ماده۳۳ قانون بخش تعاون مصوبه خرداد ۸۷ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا، در تاریخ ۱۹/ ۶/ ۹۹ توسط وزیر تعاون اصلاح و ابلاغ شد.

 

وی افزود: این اصلاحیه که در تاریخ ۲۳/ ۶/ ۹۹ در روزنامه رسمی کشور به چاپ رسیده، امکان تشکیل مجامع عمومی در شرکت‌های تعاونی را به‌صورت الکترونیکی و بدون حضور فیزیکی امکان پذیر کرده و راه رابرای استفاده از فضای مجازی در این خصوص هموار نموده است.

این فعال صنفی عنوان کرد: از مهمترین تغییرات گنجانده شده در این اصلاحیه نکات مهمی به‌شرح ذیل است:

- با برگزاری مجامع، رای‌گیری به‌صورت الکترونیکی امکان پذیر بوده و حضور فیزیکی اعضا حداقل به تعداد اعضای هیئت رئیسه در آن الزامی است.

- برگزاری مجامع الکترونیکی مستلزم درج در اساسنامه نبوده و شرکت‌های تعاونی می‌توانند ضمن درج در آگهی مجمع، آن را به‌صورت الکترونیکی برگزار نمایند و الزاماً در آگهی دعوت مجمع باید نحوه برگزاری، نشانی سامانه و نحوه دسترسی به راهنمای استفاده از آن را درج نمایند.

- برگزاری مجامع الکترونیکی در شرکت‌های تعاونی با تصویب هیئت مدیره هر شرکت قابلیت اجرا پیدا خواهد کرد.

- در مجامع عمومی که به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود باید تمهیدات لازم جهت معرفی کاندیداها فراهم شود.

- حضور فیزیکی ناظر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مجامع الکترونیکی الزامی است.

به گزارش تین نیوز، متقین خاطرنشان کرد: اصلاح آیین نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی در شرکت‌های تعاونی، به‌دلیل آن‌که تدوین آیین نامه اولیه از اختیارات وزارت تعاون بوده، توسط شخص وزیر ابلاغ و اجرایی شده است.

این فعال صنفی عنوان کرد: به‌نظر می‌رسد با گذشت بیش از هفت ماه از شرایط جدید به‌وجود آمده از شیوع بیماری همه گیر و خاتمه یافتن دوره تصدی هیئت مدیره تعدادی از تشکل‌های صنفی از جمله انجمن‌ها و کانون‌های مربوطه در طول مدت یاد شده، اصلاح آیین‌نامه نحوه تشکیل مجامع عمومی تشکلا‌های صنفی موضوع ماده ۱۳۱ قانون کار نیز بسیار ضروری است.

وی افزود: باتوجه به آیین نامه نحوه تشکیل انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوطه موضوع ماده ۱۳۱ قانون کار جمهوری اسلامی، نحوه تشکیل و برگزاری مجامع عمومی در انجمن‌ها و کانون‌های مربوطه در اساسنامه آنها تعیین می‌شود.

به گزارش تین نیوز، وی گفت: چون این آیین نامه در گذشته توسط هیئت وزیران به تصویب رسیده بنابراین ضروری به‌نظر می‌رسد که وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد اصلاح آیین نامه اجرایی و امکان برگزاری مجامع عمومی انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوطه به‌صورت الکترونیکی را در قالب پیشنهاد وزارتخانه به هیئت وزیران ارائه نماید تا هرچه سریعتر شرایط برگزاری مجامع عمومی الکترونیکی برای آن‌دسته از تشکل‌های صنفی که در طول هفت ماه گذشته دوره تصدی آنها خاتمه یافته و یا به هر دلیلی نیاز به برگزاری مجامع عمومی دارند، فراهم شود.

متقین عنوان کرد: ضمن قدردانی از اقدام مقام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با توجه به شرایط پیش آمده در کشور باید با تصویب هیئت وزیران و اجرایی شدن امکان برگزاری مجامع عمومی الکترونیکی تشکلات صنفی، این بار نیز تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین راست برد 0 0

    لطفن نشست مجازی انجمن صنفی رانندگان کرمان را راه اندازی کنید پیگیری کنید وضعیت لاستیک وتوزیع قبلی چگونه بوده حسابرسی بشه