| کد خبر: 217750 |

◄ ورود دستگاه قضا به رسیدگی به تخلفات بخش حمل کالای جاده‌ای بندرعباس

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان به منظور حفظ حقوق عامه رانندگان و توزیع عادلانه بار، اعلام کرد با هرگونه تخلف و بارگیری غیر مجاز خارج از نوبت در پایانه بار بندرعباس برخود قانونی می‌شود.

تین نیوز

در حالی که دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اعلام کرده با هرگونه تخلف و بارگیری غیر مجاز خارج از نوبت در پایانه بار بندرعباس برخود قانونی می‌شود یک فعال صنفی اگرچه ورود دستگاه قضا به رسیدگی به تخلفات بخش حمل کالای جاده‌ای را به فال نیک گرفته اما در عین حال عنوان کرده است: برای رانندگان هنوز این ابهام وجود دارد که آیا تخلف فقط منحصر به  بارگیری خارج از نوبت است و آیا کیفرهای تعیین شده برای جرم مذکور منطبق با مقررات است و از همه مهم تر مرجع رسیدگی کننده به تخلف‌های مربوطه چه  اشخاص حقیقی ویا حقوقی هستند؟

به گزارش تین نیوز، رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی این مطلب را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد و افزود: صدور حکم مجازات ( قطع خدمات به‌طور دائم) برای  هریک از کامیونداران، رانندگان  کامیون و یا حتی شرکت‌های حمل و نقل کالا مستلزم رسیدگی به این‌گونه جرایم در یک دادگاه صالحه و نیز استماع دفاعیات متهم و استفاده از نظر کارشناسان این حوزه خواهد بود.

محسن متقین افزود: بنابراین به‌نظر می‌رسد دادستان مرکز استان هرمزگان می‌بایستی پیشنهاد دهد تا ابتدا چند شعبه از شورای حل اختلاف به‌صورت تخصصی برای  رسیدگی به این‌گونه تخلفات اختصاص یابد و در آن شعبات نیز با استقرار قضات مطلع در امور مقررات و قوانین مرتبط با حمل و نقل عملاً به این دستور اداری وجه اجرایی و عملیاتی بدهند.

این مقام صنفی عنوان کرد: از طرفی باید با هماهنگی دستگاه‌های متولی و با در نظر گرفتن اختیارات و وظایف کمیسیون‌های ماده ۱۱، ۱۲و۱۴ دستورالعمل نحوه حمل کالا را که امروز فعال نمودن آنها و نیز اثر بخشی تشکیل آنها بیش از پیش به‌چشم می‌خورد، به نحو مقتضی با همین شوراها مرتبط نمود تا از یک طرف آرای کمیسیون‌های ماده ۱۱و۱۲ رسیدگی به تخلفات حمل و نقلی  وجه قضایی پیدا کند و از طرف دیگر این دستور دادستانی محترم بعنوان یک فعالیت مقطعی ومسکن دوره ای تلقی نشود. وبا تداوم آن  همراه با ورود  پلیس امنیت اجتماعی در این موضوع، جایگاه ضابطان قضایی و شیوه‌های بررسی و مستندسازی این‌گونه تخلفات نیز تبیین گردد.

متقین تاکید کرد: لذا در کلام آخر بدین‌وسیله از دادستان و صادر کننده اطلاعیه مذکور درخواست داریم تا نسبت به صدور دستور مقتضی برای تدوین آیین‌نامه نحوه نظارت بر مصوبه شماره ۲۰۹شورای عالی هماهنگی ترابری به متولیان امر اقدام فرمایند.

دادستانی

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.