| کد خبر: 193525 |

◄ اظهارات متناقض درباره تردد دوچرخه در خطوط ویژه اتوبوس

مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: خبر موافقت پلیس راهور تهران بزرگ برای تردد دوچرخه‌سواران در خطوط ویژه خبری نادرست بوده و کذب است.

تین نیوز

چندی پیش خبرهایی از فراهم شدن امکان دوچرخه‌سواری دوچرخه‌سواران در خط ویژه اتوبوسرانی تهران منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این خبر که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، از قول «محمد کاظمی» مدیر بازاریابی «بی‌دود» آمده بود: دوچرخه سواری برای کاربران «بی‌دود» در تمامی خطوط ویژه اتوبوسرانی مناطق شهر آزاد است و تنها محدودیت آنها تردد در اتوبان‌هاست.

در این خبرها تاکید شده بود که «سرهنگ سید مسلم موسوی جانشین معاونت اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در این مورد گفته است که تردد استفاده کنندگان از دوچرخه های اشتراکی «بی‌دود» در خطوط BRT با رعایت احتیاط مجاز است و با توجه به تعدد پارکینگ‌های این سرویس در مرکز شهر، این مسئله می‌تواند تردد دوچرخه سواران را در مناطق نزدیک به این خطوط تسهیل کند.

انتشار این خبر در شبکه‌های اجتماعی با واکنش منفی کارشناسان حمل‌ونقل در این شبکه‌ها مواجه شد، چرا که به اعتقاد آنان این اقدام خطرناک بوده و ایمنی دوچرخه‌سواران را به خطر می‌انداخت.

به اعتقاد کارشناسان حمل‌ونقل، فلسفه احداث خطوط ویژه، تردد سریع و کم مانع حمل‌و‌نقل عمومی بوده و خودروهای امدادی نیز می‌توانند از این خطوط استفاده کنند و این‌که دوچرخه‌سواران در خط ویژه حرکت کردده و آمبولانس و اتوبوس پشت سر آنها معطل خالی شدن مسیر باشند با فلسفه ایجاد این خطوط هماهنگ نیست.

پس از حواشی‌های ایجاد شده در مورد این خبر، سه‌شنبه گذشته( 8مرداد) ایسنا خبری منتشر کرد که طی آن از قول مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام شد: «اخیرا خبری در فضای مجازی در خصوص موافقت پلیس راهور تهران بزرگ برای تردد دوچرخه‌سواران در خطوط ویژه منتشر شده که خبری نادرست بوده و کذب است.»

به گفته پلیس راهور «راه‌اندازی خطوط ویژه اتوبوس به منظور سهولت در جابجایی مسافران با استفاده از حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات ویژه امدادی و انتظامی به شهروندان بوده و همچنانکه در ابتدای این مسیرها، تابلوی ورود ممنوع به استثناء اتوبوس و وسایل نقلیه امدادی و انتظامی نصب شده، به استناد بند ۴۹ ماده ۱ آئین نامه راهنمایی و رانندگی خط ویژه برای تردد وسایل نقلیه مجاز اختصاص یافته و تردد دوچرخه‌سواران در این مسیر ممنوع است و ایمنی خود دوچرخه سوراران را نیز به خطر می‌اندازد.»

پلیس راهور از شهروندان تهرانی که از دوچرخه برای جابه‌جایی در سطح شهر استفاده می‌کنند درخواست کرده که «از ورود به خطوط ویژه خودداری کرده و از مسیر‌های عمومی و مجاز تردد کنند. همچنین لازم است مدیریت شهری برای تامین مسیر‌های ویژه دوچرخه‌سواران در سطح معابر چاره‌اندیشی و اقدام کند. »

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.