| کد خبر: 166967 |

◄ کاهش تردد غیرمجاز در خط ویژه اتوبوس

تردد غیرمجاز در محدوده خطوط ویژه اتوبوس یکی از معضلات حمل‌ونقل عمومی پایتخت بوده و هست. در سال‌های اخیر با نصب دوربین‌های هوشمند و نظارت شدیدتر پلیس راهنمایی و رانندگی این تخلف به شکل چشمگیری کاهش داشته اما همچنان در ساعات اوج ترافیک شاهد بروز این تخلف از برخی شهروندان هستیم.

تین نیوز

تردد غیرمجاز در محدوده خطوط ویژه اتوبوس یکی از معضلات حمل‌ونقل عمومی پایتخت بوده و هست که در سال‌های اخیر با نصب دوربین‌های هوشمند و نظارت شدیدتر پلیس راهنمایی و رانندگی این تخلف به شکل چشمگیری کاهش داشته اما همچنان در ساعات اوج ترافیک شاهد بروز این تخلف از برخی شهروندان هستیم.

به گفته سرهنگ مسعود جبارزاده معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، تردد غیرمجاز در خطوط ویژه اتوبوس در اردیبهشت امسال 30 درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش داشته است.

جبارزاده در این‌باره گفت: برابر قانون راهنمایی و رانندگی عبور از خطوط ویژه باید دارای مجوز لازم باشد و بر این اساس تردد غیرمجاز خودروها و موتورسیکلت‌ها از این مسیرها تخلف بوده و برابر قانون نسبت به جریمه و حتی توقف خودروی متخلفان اقدام خواهد شد.

او با بیان اینکه تردد غیرمجاز در خطوط ویژه، تردد وسایل نقلیه عمومی و خودروهای امدادی را با اخلال مواجه می‌کند، تصریح کرد: از طرفی این اقدام برای سرنشینان وسیله نقلیه متخلف نیز خطرناک و حادثه‌ساز است و برخورد پلیس با این تخلفات نیز در راستای حفظ حقوق شهروندی و سلامت شهروندان انجام می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، جبارزاده با بیان اینکه کاهش تخلفات رانندگی قطعاً کاهش حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی ترافیک را به دنبال دارد، گفت: لازم است رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت‌ها با رعایت کامل قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به‌هیچ‌وجه از خطوط ویژه تردد نکنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.