| کد خبر: 162671 |

◄ راه‌اندازی کدام سیستم حمل‌ونقلی در نقاط محروم به صرفه‌تر است؟

چرا مسئولان استانی برای به‌روز کردن و خروج از بعضی از محرومیت‌ها، صرف نظر از اختصاص بودجه و هدر رفت آن، اقدام به وارد کردن تکنولوژی و یا تاسیساتی می‌کنند که حتی مطالعات زیر ساختی در مورد آن انجام نشده است؟

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل با اشاره به کمتر بودن مدت زمان سفر در هایپرلوپ و احداث آن در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس این پرسش را مطرح کرد که چرا در کشور ما از تکنولوژی‌های به‌روز مثل هایپرلوپ‌ها استفاده نمی‌شود.

به گزارش تین‌نیوز، عبدالرحمان نادری در یک گروه تلگرامی و در جمع کارشناسان حمل‌ونقل با بیان این مطلب گفت: نکته مهم آن است که کشورهایی مثل چین و ژاپن این مدل را در فاز مطالعاتی و ناحیه کوچک در کشور خود پیاده‌سازی و سپس  در دبی به‌طور کامل اجرا کردند و آزمایش‌های نهایی صورت پذیرفت و در نهایت این شهر مجهز به یکی از سریع‌ترین سیستم‌های حمل‌ونقل شد.

وی افزود: حال این سوال مطرح است که با وجود روحیه بالقوه و عرصه آماده کار و داشتن دانش لازم، چرا نمی‌توانیم یا نخواسته‌ایم این مهم را در کشور اجرایی کنیم؟ مشکل چیست و در کجاست؟

این کارشناس حمل‌ونقل با اشاره به رخداد سانحه هوایی اخیر در یاسوج با طرح این پرسش که چرا مسئولان استانی برای به‌روز کردن و خروج از بعضی از محرومیت‌ها، صرف نظر از اختصاص بودجه و هدررفت آن، اقدام به وارد کردن تکنولوژی و یا تاسیساتی می‌کنند که حتی مطالعات زیرساختی در مورد آن انجام نشده است، اظهار داشت: احداث فرودگاه در مناطقی مثل یاسوج، شهرکرد، قم و... که طبق آمارهای  موجود میزان بهره‌وری از آن‌ها از استانداردهای مربوطه پایین‌تر است، به‌نظر کاری غیر کارشناسی است.

نادری تاکید کرد: معتقدم در چنین شرایطی به‌جای صرف هزینه‌های هنگفت بهتر است از ناوگان ریلی ایمن و تکنولوژی به‌روز مثل هایپرلوپ‌ها استفاده شود و از لحاظ استراتژیکی به فرودگاه‌های مهم کشوری مثل شیراز، اصفهان، تهران، تبریز، مشهد، خوزستان بسنده کرد و کلیه سفرها از طریق خطوط سریع‌السیر ریلی صورت پذیرد.

وی افزود: نکته جالب این است که هزینه ساخت و نگه‌د‌اری حمل‌ونقل ریلی به مراتب از سیستم جاده‌ای و هوایی کمتر بوده و ایمنی آن به مراتب بالاتر از موارد ذکر شده است.

او خاطرنشان کرد: از سال 1370 به بعد نمایندگان بعضی استان‌ها برای رفع محرومیت حوزه انتخابیه خود به کارهایی مثل احداث پتروشیمی، فرودگاه، ذوب آهن و... اقدام کردند که جای بسی تامل دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.