◄ وضعیت بحرانی شرکت های هواپیمایی کشور و لزوم تجدید ساختار آنها
اجرای موفق فرآیند تجدید ساختار، نیاز به درک مشترک از وضعیت بحرانی شرکت های هواپیمایی ایران در میان فعالان و مدیران خود شرکت های هواپیمایی دارد.
پروژه تجدید ساختار در شرکت های هواپیمایی ایران، به طور معمول از یک برنامه نجات ۶ تا ۹ ماهه شروع می شود.
به گزارش تین نیوز، یک کارشناس هوانوردی با بیان این مطلب گفت: در طی این فرآیند احیای اضطراری به باز طراحی (Redesign) شبکه فروش، مدیریت جریان نقدینگی، مدیریت دارایی (ناوگان)، مدیریت سرمایه (منابع انسانی)، مدیریت ریسک (مالی و ایمنی و برنامه پوشش ریسک مثل Hedging آن)، مدیریت سوخت (بهینه سازی لاگ ها)، بهینه سازی برنامه ریزی کامو و ارتقای سطح دسترسی ناوگان (Utilization) و ضریب قابلیت اعتماد همراه با ساماندهی مهندسی انبار و تدارکات فنی و تجدید ساختار سازمانی و چابک سازی فرآیندی و ترسیم نقشه فرآیندی امور(BPMS) بر اساس مهندسی مجدد (BPR) پرداخته می شود.
خلیل الله معمارزاده (محمد معمار) افزود: این فرآیند، سپس به برنامه یک ساله تثبیت و بقا در کاهش هزینه ها، افزایش عایدی و درآمدها و افزایش قدرت نقدینگی و نسبت اهرمی آن می رسد.
معمار زاده تاکید کرد: این اقدام سریع و اضطراری، سنگ بنای برنامه های میان مدت و بلندمدت خواهد بود و اجرای موفق آن نیاز به درک مشترک از وضعیت بحرانی شرکت های هواپیمایی ایران در میان فعالان، مدیران خود شرکت های هواپیمایی، رایزنی های های سیاسی داخلی و بین المللی و اجماع و اتفاق نظر و پیگیری های مستمر اجرایی آن دارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.