◄ اسنپ به دنبال دریافت مجوز از مجلس برای ورود رسمی به حوزه حمل و نقل جاده ای بین شهری
انجمن صنفی رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای اعلام کرده که شرکت های پلتفرمی مانند اسنپ که ماهیت و مجوز فعالیتشان محدود به حمل و نقل درون شهری است، درصدد دریافت مجوز از مجلس برای ورود رسمی و ساختارشکنانه به حوزه حمل و نقل جاده ای بین شهری هستند.

انجمن صنفی رانندگان و مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری جاده ای در خصوص تحرکات غیرقانونی شرکت های پلتفرمی در عرصه بین شهری هشدار داد و در همین زمینه بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش تین نیوز ، در این بیانیه که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، آمده است: اخیرا شرکت های پلتفرمی مانند "اسنپ" که ماهیت و مجوز فعالیتشان محدود به حمل و نقل درون شهری است، با حمایت های رسانه ای و بعضاً پنهانی، درصدد دریافت مجوز از مجلس برای ورود رسمی و ساختارشکنانه به حوزه حمل و نقل جاده ای بین شهری هستند.
در ادامه بیانیه با تاکید بر این که اقدام مذکور ، نه تنها غیرقانونی، بلکه تهدیدی جدی علیه بنیان های حمل ونقل عمومی کشور است، آمده است: سؤالی اساسی در میان است: تکلیف مسافرانی که سفرشان به ساعات شب می خورد و نیاز به خدمات ایمن، مطمئن و پاسخگو دارند، چه می شود؟ آیا پلتفرمی که هیچ گونه الزامی به بیمه مسافری، نظارت فنی، گواهی ایمنی خودرو، سیستم های پشتیبانی، راننده آموزش دیده و پاسخگویی در قبال سوانح ندارد، صلاحیت جابه جایی شبانه مسافر را دارد؟
در بخش دیگری از این بیانیه خارنشان شده است: دولت، وزارت راه، سازمان راهداری و مجلس باید پاسخ دهند: چرا و چگونه ساختار رسمی و قانونی حمل و نقل عمومی جاده ای، که با خون دل رانندگان، سرمایه شخصی مالکان، سال ها آموزش و نظارت دولتی پا گرفته، باید قربانی تقلیدی ناقص از یک مدل خارجی (اسنپ) شود؟ چرا باید صنفی که با هزاران سختی و با هدف "حقوقی شدن" و قانونی شدن حمل و نقل عمومی شکل گرفته، حالا جای خود را به ساختاری بی قانون، سودمحور و بدون مسئولیت اجتماعی بدهد؟
در ادامه این بیانیه آمده است: ما به عنوان نمایندگان صنف، اعلام می داریم: ورود بی قاعده پلتفرم ها به حمل ونقل بین شهری، تقلب در رقابت، تخریب بازار، و تضعیف ایمنی سفرهاست. دولت اگر واقعاً دغدغه عدالت و توسعه پایدار دارد، به جای تسهیل درگاه برای پلتفرم ها، باید به فکر نوسازی ناوگان، حمایت معیشتی از رانندگان، و اصلاح ساختار توزیع کرایه ها باشد.
در پایان این بیاینه تاکید شده است: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می خواهیم: با بصیرت و با نگاه ملی، به جای حمایت از منافع پلتفرم های خاص، از قشر شریف و زحمت کش رانندگان حمایت کرده و از تخریب ساختار رسمی حمل و نقل کشور جلوگیری کنند.