| کد خبر: 248817 |

◄ فعالیت اسنپ و دیگر تاکسی های اینترنتی در جاده ها غیرقانونی است/ درخواست برخورد پلیس

هرگونه فعالیت در امر حمل و نقل بین شهری مسافر، از جمله فعالیت مسافربری سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی در راه های بین شهری، غیر مجاز و خلاف قانون است.

تین نیوز

به دنبال افزایش اعتراض رانندگان ناوگان سواری کرایه بین شهری در خصوص فعالیت غیر مجاز اسنپ و  ... در حمل و نقل مسافری جاده ای، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نامه ای به رئیس پلیس راه راهور فراجا، تاکید کرد: هرگونه فعالیت در امر حمل و نقل بین شهری مسافر، از جمله فعالیت مسافربری سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی در راه های بین شهری، غیر مجاز و خلاف قانون است.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از این نامه عنوان شده است: با توجه به قوانین و مقررات جاری در بخش حمل و نقل جاده ای، هرگونه حمل و نقل عمومی مسافر در راه های بین شهری باید در چارچوب قوانین موجود و تحت پوشش شرکت های مسافربری بین شهری دارای مجوز لازم و پروانه فعالیت مجاز و معتبر از سوی سازامان راهداری و حمل و نقل جاده ای و توسط ناوگان پلاک عمومی و رعایت شرایط و مقررات قانونی انجام شود.

در بخش دیگری از این نامه که از سوی حمیدرضا شهرکی ثانوی به حسن مومنی نوشته شده، همچنین آمده است: متقاضیان شرکت در این بخش باید ضمن اخذ مجوز فعالیت، جهت تامین ایمنی مسافران از رانندگان و ناوگان دارای شرایط جهت جابجایی مسافران استفاده نمایند.

در ادامه تاکید شده است: فعالیت در بخش مسافری صرفا با رعایت ضوابط تاسیس و بهره برداری از شرکت های حمل و نقل مسافربری و ضوابط صدور و فعالیت بازارگاه های فروش اینترنتی بلیت امکان پذیر است و  فعالیت در امر حمل و نقل بین شهری مسافر خارج از چارچوب گفته شده همانند فعالیت مسافربری سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی بدون رعایت مقررات یاد شده در راه های بین شهری غیر مجاز و خلاف قانون است.

در ادامه این نامه با بیان این که سایت ها و اپلیکیشن ها بدون رعایت مقررات مربوطه و اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی ربط از جمله این سازمان در حال فعالیت هستند، این اقدام آنها،  برهم زدن نظم کنونی در حمل و نقل کشور و مخاطره آمیز برای مسافران و دیگر تردد کنندگان در راه های کشور دانسته شده و عنوان شده است.

در پایان نیز از پلیس راهور فراجا درخواست شده به هر نحو مقتضی نسبت به جلوگیری از فعالیت متخلفان موصوف اقدام شود.

تصویر زیر را ببینید:

اسنپ
تبلیغ اسنپ 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.