بازدید سایت : ۵۱۹۶۰
| کد خبر ۲۹۹۰۸۲
کپی شد

◄ اسنپ و تپسی نه نتیجه رشد بلکه محصول مرگ سایر گزینه ها هستند/ وقتی فقر، پلتفرم می‌ سازد نه توسعه

پلتفرم های حمل و نقل ( اسنپ و تپسی و ... ) نه نتیجه رشد بلکه محصول مرگ سایر گزینه ها هستند. اسنپ و تپسی برای میلیون ها نفر «آخرین پناهگاه معیشتی» شده اند. جایی که مهندس، معلم، استاد دانشگاه، حتی بازنشسته نظامی در آن به رانندگی روی می آورد.

اسنپ و تپسی نه نتیجه رشد بلکه محصول مرگ سایر گزینه ها هستند/ وقتی فقر، پلتفرم می‌ سازد نه توسعه
تین نیوز |

حمید آصفی: اوبر در سراسر جهان در بیش از ده هزار شهر فعالیت دارد، با حدود ۷.۸ میلیون راننده. در ایران اعلام می شود که اسنپ و تپسی در فقط ۲۳۲ شهر، بیش از ۸ میلیون راننده دارند. بله، درست خواندید: بیش از هشت میلیون نفر، یعنی چیزی حدود یک دهم کل جمعیت کشور، «درآمدشان» را از جابه جایی دیگران تامین می کنند. سوالی ساده اما کوبنده: این عدد نشانه پیشرفت است یا اعترافی بزرگ به ورشکستگی یک اقتصاد؟

خبر مهم امروز:

آیا رانندگی شغل سخت و زیان آور می شود؟/ نتیجه اصلاح آیین نامه مشاغل سخت برای رانندگان چیست؟

وقتی هر شهروندی به رانندگی در خیابان ها پناه می برد، این دیگر «اکوسیستم استارتاپی» نیست، این یعنی سقوط تدریجی جامعه ای که ستون فقرات تولیدش شکسته، صنعتش تعطیل، کشاورزی اش خشکانده، و دانشگاه هایش درگیر مهاجرت نخبگان اند. شما به جای افتخار، باید عذر بخواهید. این «آمار موفقیت» نیست، این فهرست اسامی قربانیان یک سیستم است.

در تمام جهان، گسترش پلتفرم هایی چون اوبر و لیفت نشانه ای از انعطاف بازار کار و توسعه دیجیتال تلقی می شود، اما فقط در بسترهایی که ساختار اقتصادی ـ اجتماعی منسجم باشد. در ایران اما ماجرا برعکس است: پلتفرم های حمل و نقل نه نتیجه رشد بلکه محصول مرگ سایر گزینه ها هستند. اسنپ و تپسی برای میلیون ها نفر «آخرین پناهگاه معیشتی» شده اند. جایی که مهندس، معلم، استاد دانشگاه، حتی بازنشسته نظامی در آن به رانندگی روی می آورد.

پس اینجا پلتفرم مساوی است با فقر پنهان شده در طراحی اپلیکیشن. اینجا سرمایه داری دیجیتال نیست؛ اسنپ، چهره بزک شده همان نابرابری مزمن است. تپسی، نسخه بروزرسانی شده ی "بیکار نمان" است. در غیاب یک اقتصاد سالم، در غیاب فرصت های شغلی مولد، گزارش می شود که میلیون ها نفر از ناچاری بنزین می سوزانند تا زنده بمانند.

 این که چند میلیون نفر هر روز گوشی دست شان است و مسافر جابه جا می کنند، نشانه رونق است. اما دقیق تر که بنگری، این یعنی نیروی کار ارزان، بدون بیمه، بدون امنیت شغلی، بدون آینده. آن ها که در دهه ۸۰ پشت صندلی کارخانه نشسته بودند، حالا پشت فرمان نشسته اند. با این تفاوت که کارخانه هنوز بیمه داشت، سنوات داشت، کارفرما داشت. این پلتفرم ها اما تنها چیزی که دارند، جدول کمیسیون ها و جریمه هاست.

در غیاب سیاست رفاه، این پلتفرم ها نقش نان شب را ایفا می کنند. اما هیچ حکومتی حق ندارد بر نان شب مردمش افتخار کند.

هشت میلیون راننده یعنی میلیون ها زندگی که شغل شان نه بر اساس تخصص، علاقه یا نیاز بازار، بلکه صرفاً بر اساس "در دسترس بودن خودرو" تعیین شده است. این یک شکست بزرگ در برنامه ریزی اقتصادی و عدالت اجتماعی است. این یعنی سقوط آموزش عالی. این یعنی مهاجرت مغزها، فرار سرمایه ها، فرسایش روحی طبقه متوسط.

و بدتر از همه، سیستم نه تنها این بحران را درک نمی کند، بلکه آن را به عنوان شاخص موفقیت به مردم می فروشد. راننده بیشتر؟ یعنی اشتغال بیشتر! شما چیزی را می ستایید که در کشورهای دیگر نشانه زنگ خطر است.

اقتصاد ایران  در حال تبدیل به یک شبکه عظیم از رانندگان است. به جای راه حل ساختاری، اپلیکیشنی تازه می سازند. از «با سلام» تا «الوپیک»، از «اسنپ دکتر» تا «دیوار». گویی برای هر بحران، یک پلتفرم باید سرپوش بسازد.

اما پلتفرم اقتصاد نیست. پلتفرم، ابزار است. وقتی زیرساخت نباشد، ابزار هم باری نمی برد.

بیش از هشت میلیون نفر امروز رانندگی می کنند. فردا چه می شود؟ آیا قرار است نیمی از جمعیت کشور به اسنپ و تپسی ملحق شوند؟ آن وقت دیگر چه کسی بیمار را درمان می کند؟ چه کسی کارخانه می سازد؟ چه کسی شهر را مدیریت می کند؟ شما با افتخار می گویید: شش میلیون راننده اضافه کردیم. ما می پرسیم: چند میلیون آینده را از دست دادید؟

اسنپ، تپسی، با تمام تلاش فناورانه شان، امروز به آیینه ای برای بی عدالتی ساختاری در ایران تبدیل شده اند. راننده محور بودن، نه به عنوان گزینه بلکه به عنوان اجبار، نشانه دقیق یک فروپاشی خاموش است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال شخصی نویسنده
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ناشناس پاسخ

    گوش شنوا نیست

  • ایرانی پاسخ

    وقتی توی کشور ساعتی اجناس وملزومات زندگی وحتی خوراک مردم گران میشود معلومه همه دنبال شغل دوم وسوم هستند

  • ناشناس پاسخ

    اسنپ و تپسی قاتل خیلی از شغل ها شد، و فقط داره از شرایط و ناچاری راننده ها به نفع خودش استفاده می‌کنه و ای کاش مسولین یه فکر اساسی کنند نه اینکه یه شخص جدید با یه تاکسی اینترنتی جدید بیاد اونم یه نفع خودش

    • HAMID

      کاملا موافقم باهات، همه باید با اتحاد و همدلی از اسنپ و تپسی خارج شیم، من که پاکش کردم و درخواست قطع همکاری هم دادم، حتی خیلی نیاز هم داشته باشم بخاک آقام دیگه سمت این دزدها و مفسدهای فی الارض نمیرم

  • سعیدی پاسخ

    سلام
    چرا اینقدر بزرگ می کنید ، یک نفر مشکل روان پریشی و دوگانگی دارد ، دلیل نمی شود همه راننده ها را زیر سوال ببرید؟ مسجد قبله دارد ، سرویس بهداشتی هم دارد ، آیا قبله را نجس می کند ؟ متاسفم که چرا فقط بد موضوع را نگاه می کنید؟ فقط معیشتی و بیکاری را بر طرف کنید تا تمام عزیزانی را که بالا نام بردید وارد این مجموعه نشوند

    • محسن

      یا نون خور این پلتفرمی یا نوک دماغتو فقط میبینی. طرف درباره یه معضل بزرگ بنام اسنپ حرف میزنه که معنیش ورشکستگی یه اقتصاد مملکت هست.ب ععد شما دنبال معیشت هستی.معیشت یعنی عیش و زندگی کردن.اونی که شما میگی زنده بودن.سگای تو خیابونم زنده ان.متاسفم واسه افکار کوته

  • آرش پاسخ

    از دست ما دیگه کاری بر نمیاد فقط باید خدا به داد این ملت برسد .

  • ناشناس پاسخ

    ایران، ظرفیت های لازم و بسترهای لازم برای تاکسی های اینترنتی ندارد، بیخود باعث مهاجرت های بی رویه از روستاها و شهرستان ها و نابودی شغل های دیگر شده و کسادی کار تاکسی ها و نابودی آژانس ها را به دنبال داشته و ترافیک شدیدی را در شهرهای بزرگ ایجاد کرده...

  • رضوی پاسخ

    اسنپ و تپسی همانطوری فرمودید همه نوشته هاتون درست است واقعا دقیق اشاره نمودید نه پیشرفت است نه کمک به جامعه بلکه بهره کشی از یک عده راننده بدبخت که با مفت مسافر جابجا کردن فقط جیب صاحبان اسنپ و تپسی را پرمیکنند و اسنپ و تپسی از رانندگان بهره کشی میکنند و هیچ آینده ای هم برای راننده وجود ندارد وباید ارزان کارکند وقطعه های گران بخرد وآفتابه خرج لحیم کند

  • رضی پاسخ

    هرکه‌ تو سقوط‌ هواپیما‌ هم‌ بمیرد‌ گردن‌ تاکسی های‌ اینتر‌ نتی‌ بندازید این‌ بنده‌ خدا‌ که‌ کشته‌ شده‌ با یک‌ ماشین‌ شخصی‌ نه‌ اسنپ بوده‌ و نه‌ تپسی‌ و نه‌ ماکسیم‌ ووو

  • احمد رضا حاتمی نیا پاسخ

    از خون رانندگان اسنپ درخت اسنپ واپسین پر بار شد اسنپ اس = استعمار نون = نوین پی = پیشرفته یک کلام برده داری قرن

  • ناشناس پاسخ

    دمت گرم حرف حق زدی

  • ناشناس پاسخ

    حالا شده نوبت اینو و توسی
    بالاخره هر روز باید به یکی از مولفه های اقتصادی کشور حمله شود
    روزی به خودروساز و روزی به اسنپ
    کسی که این آمار را با اوبر مقایسه می کند تعداد فقط راننده ها را مقایسه می کند آن هم به غلط
    در حالی که تعداد مسافر جابجا شده اهمیت اساسی دارد
    تو را به خدا بس کنید
    حسادت مملکت ما را ویران کرد
    اگر هنری دارید شما هم کاری کنید
    و گر نه ساکت شوید.

    • محسن

      کاره ای که نیستی که اگه بودی نظر نمیدادی. داره میگه مملکت داره به تباهی میبره. هستن ادمایی که سر اسنپ دنبال شغل هم نمیگردن که اکثرا مجردن. با اینکه درس خوندن طرف با لیسانس برق قدرت ، راننده اینترنتی. این یعنی چی. حجمه توپیدن. نه گچ تو مغزت هم بزن، یعنی اینکه تو مملکت ما یه شغل با سلایق و رشته ایشون نیس، که اگه بود میرفت، سختتر از تاکسی اینترنتی نیست که.
      الان پیش خودت میگی کجاس بیاد من ببرم سر‌کار. ولی منظور من خیل عظیمی از این ادماس .و الا که شما رو میکردن وزیر کار و رفاه اجتماعی.؟!

  • هموطن پاسخ

    راست میگی در مورد ایتا... صدیقی و فرزندان او جرات داری اینگونه قضاوت کنی همه ادوار در هر زمینه‌ای این مسائل هست مثل مدیر ارشاد با ...پس علم و تکنولوژی باعث پیشرفت بشرند دوتا نخاله نباید باعث ارتجاع به گذشته شود عاقل باش

  • ناشناس پاسخ

    این نوشته ها تمام از زبان تاکسی زردها و تاکسی تلفنی هاست که دیگه نمیتونن گوش مردم را ببرند

  • علی پاسخ

    نهایت سو استفاده از مردم توسط شرکتهایی که با پرداخت پول در قالب عوارض و غیره نهادها رو ساکت میکنند.‌باید حمل و نقل اینترنتی قانون جامع داشته باشد که منافع مسافر،راننده و شرکت رو به صورت معقول در نظر بگیرد. ضمنا شرکت‌ها رقابت مخرب میکنند برای حذف هم و کاری به مشتری و مسافر ندارند. کار دولت نظارت و قانونگذاری هست که اصلا یادش نیست،شرکت ها برای جذب مشتری حداقل قیمت رو میزنند تا سود ماکسیمم بشه ولی راننده حق‌ و حقوقش ضایع میشه

  • علی پاسخ

    ارزش کل ماشینهای فعال در اسنپ و تپسی به اضافه ارزش یک نفر نیروی کار رو جمع کنید بعد اورده شرکت یعنی نیروهاش و سرمایش رو حساب کنید. نسبت یک میلیاردم داره یعنی اسنپ با اورده تقریبا صفر نسبت را راننده ها ۱۷ درصد کمیسیون میگیره. این کشور مسولاش کجان به این شرکت ها بگن بالای پنج‌درصد کمیسیون غیرقانونیه،اسنپ‌ درامد بسیار باورنکردنی داره و علیرغم این اینقدر راننده‌ها رو‌میدوشه

    • ناشناس

      گل گفتی

  • محمد پاسخ

    هرچقدر راجب این مشکلات حرف بزنیم فایده نداره چون دولت ما اصلا مشکلات مردم براش مهم نیست فقط موشک سازی انرژی هسته ای و مردم فلسطین براشون مهمه... فقط جیب و شکم خودشون پر میکنن

    • محمد

      دقیق و مفید گفتید. از نظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم فقط برگ رای هستند که در زمان رای گیری و انتخابات کاربرد دارند و بعد از اتمام رای گیری به سطل زباله انداخته میشود تا رای گیری بعدی و‌بعدی و بعدی.

  • محمد پاسخ

    بابا کم پشت اسنپ و تپسی حرف بزنید با کرایه های پایین و کلی خدمات دارن میدن موقت مجانی جا به جا میشن تازه با کلی خرابی ماشین و قطعات گرون خدمت و هیچ وقت هم هیچ کسی از خدمات رانندگان قدردانی نمیکنه الان هم اون شخصی که اون دختر کشت از همون تاکسی های خطی بوده الانم که میگن 8 ملیون نفر ثبت نام کردن اما اگر تعداد های فعال از هشت ملیون جدا کنید میمونه 2 یا 1 ملیون راننده فعال که شغل واقعی اونا تاکسی هستش اما بقیه برای مزایا یا چیزای دیگه ثبت نام میکنن لطفاً با شغل ما که راننده واقعی هستیم بازی نکنید

  • محمد پاسخ

    سهمیه بنزین نداریم و همه چیز دو الا سه برابر گرون شده الانم صبر کنید سیاست دولت برای سهمیه بندی جدید بنزین روزش میرسه گریه مردم هم می‌بینیم اون موقع قدر همو می‌دونی

  • ناشناس پاسخ

    خجالت بکشید، تو هشت میلیون کاربر راننده یه اتفاق، برید تو صنوف دیگه هم یه سرکی بکشید، تا تفاوت رو ببینید، نباید به این قشر زحمت کش اینقدر توهین بشه، شما باید صلاحیت روانی تون رو اثبات کنید، نه اون نان آوری که ماشین و وقت و جوانی و همه چیزو میزاره برا ۲۵ هزار تومن تازه یک چهارمش هم چپاولگرا ازش میگیرن، حیا هم خوب چیزیه

  • مجید نادری پاسخ

    در ايران تا بود ملا و مفتی به روز بدتر از این هم بیفتی

  • مرتضی پاسخ

    خیلی عالی بیان کرده

  • محمد پاسخ

    با تورم افسار گسیخته؛ گرانی خودرو و گرانی لوازم یدکی و تعمیرات خودرو. اسنپ و تپسی دو شرکت شبه دولتی هستند که دولت در آنها ذی نفع است. سرمایه بزرگ اسنپ و تپسی پلتفرم مسخره اونها نیست. بله چندین میلیون خودرو و راننده ای است که از روی اجبار خودشان و خودرویشان را مفت در اختیار این دو شرکت قرار میدن.

  • ناشناس پاسخ

    سلام
    عالی مطلب گفته شده و به نظرم باید به فکر کارخانه های تولید باشند برای افراد جامعه نه گرانی و فقر باید مسئولین خوب را که به جامعه خدمت می کنند نگه داشت و بقیه را حذف کرد قبل از اینکه جامعه با فقر نابود بشه

  • علی ق پاسخ

    از مطالب فوق لذت بردم چون حقیقتا عین واقعیت را گفته و شأن و منزلت افرادی که زمانی برای خودشان کسی بودن و دارای شأن و منزلت اجتماعی بودند حالا به علت مشکلات معیشتی مجبورند در اسنپ کار کنند واقعاً متأسفم برای مسیولین با این وضعیتی که درست کردن و مردم را با مشکلات معیشتی به حال خود رها کردند.

  • یاسر پاسخ

    این مملکت بی صاحابه فقط فکر جیب خودشونن هرکی ام حرف بزنه می‌کشند همین مگر اینکه خالق جهان ماها رو نجات بده از دست این شیادها

  • Hamidrad پاسخ

    16سال درس خوندن 2سال خدمت 18سال از عمرت برای داشتن یک شغل آبرومندانه تلف میشه بعدش با هزار تا قرض و وام باید یه پراید بخری بشی حسابدار پشت فرمون ما خیلی وقت قاچاقی زنده ایم خودمون خبر نداریم

  • محسن پاسخ

    انقد ب اسنپ گیر ندین قشر زحمت کش راننده هست روزی حلال میبره یه نفر کشته شده که هیچ ربطی ب اسنپ نداشته خجالت بکشید

  • عشقعلی پاسخ

    من بازنشسته نیروی انتظامی در حال کار با اسنپ هستم مجبورم ولی اونم به بهای ازدست دادن ماشینم چون کمسیون زیاده مسافر کم. و رانندگان را به رقابت هم انداختن....

  • ناشناس پاسخ

    تهران چی داره ما خبر نداریم هر کی تو شهر خودش کار کنه فقط آلودگی هوا با یه مشت ماشین اسقاطی اومدن تو اسنپ کار میکنن امنیت تهران به شدت پایین اومده زنو بچه را ما به کی مسابردیم راننده که از شهرستان اومده و هیچ امنیتی هم وجود نداره چندتا الهه دیگه باید کشته بشن تا اسنپ و تپسی جمع بشن

  • ناشناس پاسخ

    من به شخصه خیلی از این پلتفرم ها استفاده می کنم.
    خیلی از راننده ها میگن اینجوری آزادی عمل بیشتره، حقوق بیشتره و بهتره.
    خودم دوستی دارم که به جای اینکه بره دنبال کار، یک پراید داره روزی ۴ تا سفر اسنپ می‌ره.
    یک بخشی هم خواست خود مردمه. طرف نمی‌خواد مهندس و وکیل و دکتر باشه و زحمت بکشه، دنبال راحتیه.

  • ناشناس پاسخ

    خیلی ها نان خانواده با این شغل درمی اورند

  • علیرضا پاسخ

    البته این تعداد رانندگان فعال نیست بسیاری از افراد پس از مدتی از رانندگی اسنپ انصراف میدن و خیلی ها هم ثبت نام کرده اند ولی حتی یک سفر هم انجام نداده اند

  • ناشناس پاسخ

    خدا مرگشون بده بعد 28سال کارخانه داری امسال درشو بستم تو اسنپ کار میکنم قبر پدر {....}شون

  • ناشناس پاسخ

    دوستان من اسنپم ولی موافقم تعطیل کنند عمرمونو هدر ندهیم اینهمه کار یبارم خرج ماشین هر کس کنار بکشد برد کرده عمرتونو جایی که سراب بیش نیست هدر ندید سه روز مثل خر دارم کار میکنم یه باطری گذاشته دستم یه روغن ریزی فایده داره تازه یچیزم از جیب بزاری بدی بالا خرید قطعه و دستمزد مکانیک اسنپ یعنی اباد کردن مکانیک ها و صنایع خودرویی قطعاتی اصلا کل ایران باید ماشین بزارن کنار تا جایگاه داران تعطیل شود صنایع تعطیل بعد هوای پاک زندگی عاری از الودگی ترافیک شلوغی گرما بیماری تمام بیایید مردم ایران چندماهی خودرو استفاده نکنیم اصلا اسنپ اعتصاب شهر حال میاد خالی از خودرو اضافی

  • مجید پاسخ

    تورم افسار گسیخته
    گرانی همه چیز
    چندمیلیاردی شدن یک خانه ۵۰ متری
    دختران و پسران شاغل ولی با درآمد ناچيز
    مجرد ماندن دختران و پسران
    گستردگی فساد های اجتماعی
    اقتصاد بدون پیشرفت
    کارمان شده مرگ بر اسرائیل و آمریکا

    آینده کشور با چنین نسلی به کجا میرود

  • ناشناس پاسخ

    یعنی مملکتی که رو به سقوط است اقتصادش ورشکسته است.

  • محمدی پاسخ

    آفرین
    دقیقا همینه

  • احمد ش پاسخ

    سلام وقت دولت حقوق بازنشستگی را طبق تورم نمی دهد بازنشسته بعد از سی سال بایستی چکار کرذ بخدا مجبوری است وگرنه شغلی سخت تر وبی ارزش تر از اسنپ نیست فقط بدرد بیکاری میخورد وگرنه با این قیمت ها هیچ ارزشی ندارد

  • حسن پاسخ

    سلام کرایه پایین و هزار و یکجور نامردی که اسنپ در حق راننده هاش می‌کنه بماند و بخوره تو سر مدیر عامل دزد و کلاهبرداری. باباااااااا دیگه قشنگ داره خون راننده ها رو میمکه، جلوی تسویه رو می‌بنده که راننده بیچاره حتی پول زحمتکشی خودشم برداشت کنه. که بمونه تو حسابتون سودشو بخوره که از گوشت سگ حرومتر باشه براشون و خرج دوا و دکتر عزیزاشون بشه، یه مرد ام تو دولت نیست که جلوشو بگیره

  • مجید پاسخ

    همه راننده هاشو چپر چلاق کرده من میرم طرف لکسوس داره لکسوس سوار نمیشه می‌ره تهرانپارس سر کار میگه اگر با ماشینم برم یک میلیون دو ملیون هزینه داره با این میرم دویست تومان اینو فقط به فکر پولدارها هست واقصام کوپن براشون می‌زاره و راننده از گشنگی هم بمیره براش فرق نمیکنه از شهرستان و از بین افغانها راننده میگیره تا قیمتها رو پایین نگه داره هم آسنپ هم تپسی باعث فقر بدبختی و همه کثافت کاری ها در جامعه هستن

  • خسرو پاسخ

    ملا جماعت چیزی از فرهنگ و اقتصاد نمیدانند و اما مملکت دست انهاست عین اینه قمه دست دیوانه داده باشی

  • فریدون پاسخ

    درود فراوان گل گفتی عزیز حرف حق زدی واقعا اگر همه مسعولین چیزی که نوشتی رو درک کنند اون وقت میفهمند که کشور به منجلابی فرو رفته و داره میره با این اسنپ تپسی و مسافربرهای شخصی که غیر قانونی هم هستن اون موقع که آقای روحانی میامد میگفت به حول قوه الهی هزاران شغل ایجاد کرده‌ایم باید فکر اینجاشم می‌کرد که چه بلایی داره سر آینده کشور میاره

  • ناشناس پاسخ

    خوب نوشتی عمر راننده های اسنپ و تپ سی برای کسی مهم نیست حتی خودشان من خودم دارم کار میکنم آژانس هم بودم کار کردم از آژانس بهتره اما به هر حال شغل مناسب نیست در کنار این کار دوتا کار دیگه هم میکنم این برای خرج زن و بچه اون دوتا کار برای رفاه و آینده راننده‌ ها به فکر آینده باشید مفت بری نکنید اسنپ و تپ سی عاشق ما نیستند ما هم عاشق اونا نیستیم .یه روانی بی وجدان یه دختر بیچاره رو کشته گردن راننده های تاکسی اینترنتی نندازین اکثر راننده‌ها خوب هستند حالا این وسط دو تا اشغال هم پیدا میشه مثل هر کاری دکتر کاسب بازاری سیاستمدار..... خدا روزی میده مملکت از نظر اداره شدن هیچ هیچ خودمون باید به فکر باشیم

  • ناشناس پاسخ

    خداوند تمام امواتت را بیامرزد،،شیر مادرت حلالت

  • رضا پاسخ

    ان شالله حساب کتاب ما و اسنپ میمونه تو قیامت ببینم چطور میتونه جواب این همه ادمو بده

  • سیدمرتضی صادقی پاسخ

    والله بالله تالله اگر یک کار سخت و درآمددار پیدا کنم حتی اگر ثابت نباشد در اسنپ کار نمی کنم بیشتر درآمدها خرج استهلاک خودرو و به جیب تعمیرکاران می‌رود هرچی شب و روز می دوی باز سرماه گرسنه ای

  • جواد پاسخ

    سلام دوستان من خودم بعضی شبها اسنپ کار میکنم جدی تا حالا چندین مسافر داشتم که گفتن خطرناکه شبها مسافر جابجا نکنه یا حداقل حومه شهر مسافر نبر .

  • فرنام پاسخ

    بخاطر اقتصاد بیماری که داریم دیگه کشاورز کشاورزی نمیکند نجار نجاری نمیکند بنا بنایی نمیکند صنعتگر صنعتگری نمیکند و همه به این نتیجه رسیدند درامد حاصله از اسنپ خیلی بهتر از شغل ابا و اجدادی اشان است و تقصیری ندارند شرایط حاصله از مدیریت غلط کارشان را به اینجا رسانده و اگر همینطوری پیش برود تمام کسب کارا نه ولی ۸۰درصدش از بین میره

  • فرنام پاسخ

    مدیر عامل اسنپ ب دروغ و اونم بخاطر شرایط بحرانی گفت این خانم از اسنپ استفاده نکرده در صورتی که این حرفی ک زد بهش دیکته کرده بودند بخاطر شرایط جامعه

  • هاجی پاسخ

    سلام ..تمام از روی ناچاری که مردم داخل این ترافیک و خرابی آسفالت های وچاله های کوچه پس کوچه‌های تنگ با مسافر های خود خواه که حتی نمیخواد ۲قدم پیاده روی کنه با این اسنپ نا مرد که ۲۳درصد کمیسیون بر میداره پس برای دل خوشی نیست که اکثرا شغل دوم انتخاب میکنن .کل دنیابه جزءایران ۸ میلیون تاکسی اینترنتی دارم .مایع تصوف هست که داخل ایران ۸ میلیون تاکسی اینترنتی ‌‌‌هست پس باید خدا رو شاکر باشیم ...

  • ناشناس پاسخ

    اینا همش سیاست مداری هست که اسنپ تپسی نفعش به جیب همون کسی بره که این نقشه کشیده برنامه سر این دختر بیچاره پیاده کردن بیچاره راننده هارو بازی میدن

  • ممد پاسخ

    100درسته چه خبر منبع خارجی داره چه داخلی اغلب انواع ماشین ها رو میبینیم در حال کار تو اسنپ یا تپسی هستن متاسفانه

  • فائزه پاسخ

    اصل تاکسی های اینترنتی برای منِ مشتری عالیه
    کار چه کسی کساد شد؟
    تاکسی های گردشی که برخلاف اسمشون مسیر خاص میرفتن، یا میخواستن دربست حساب کنم
    تاکسی تلفنی ها که هم هزینه زیاد میگرفتن به بهانه خالی برگشتن، هم میگفتن فعلا راننده نداریم و...
    چند نفر بر اثر گیر کردن غذا در گلو فوت کردند
    پس نباید کسی غذا بخوره ؟!!!!
    خلاصه که خیلی خوبن، من حتی خیلی کمتر ماشینم رو میبرم بیرون .

  • مجید پاسخ

    تو یک روز خاص که ملت هرساله میان وجشن ملی محسوب میشه یک بنده خدایی داشت از بلندی بسته های آب میوه رو پرت میکرد پایین یک بنده خدایی گفت آقا این جوری پرت نکن بی احترامی به مردمه طرفم دیگه قطعش کرد یک بابای دیگه یک پلاستیک دستش بود پلاستیکو پرآب میوه کرده بود وبه این بنده خدا گفت شما ناراحتی جمع نکن آقا بریز پایین میخوام بگم آقا مجبورن میفهمی مجبورن نرن اسنپ چکار کنن

  • ناشناس پاسخ

    سلام خسته نباشید خدمت تمام رانندگان زحمتکش اسنپ تپسی تاکسی اتوبوس کامیون خدا قوت مرد

  • ناشناس پاسخ

    دمتان گرم که واقعیت ها را بدون ترس و واهمه بیان می کنید این ۸میایون راننده نماینده ی خانواده ی خود هیچستند که اگر هر خانواده ۵نفر باشد ، تقریبٱ ۴۰ میلیون نفر از طریق این دو شرکت ارتزاق می کنند در صورتیکه تاکسی تلفنی و تاکسی شهری و.... هم هستند ، اگر همه ی اینها را در نظر بگیریم تقریباً ۷۰ میلیون نفر از جابجایی مسافر زندگی می کنند و این یعنی ورشکستگی و رشد وارونه.

  • علی پاسخ

    خدا لعنت کنه کسی که این تاکسی اینترنتی رو آورد ومارو از آژانس بیکار کرد باید اینا رو تحریم کرد مردم کار نکنید چند روز کار نکنید همه چی درست میشه بخدا درست میشه

    • محمد

      میلیون ها نفر بیکار بشن تا توی گدا گشنه بیکار نشی
      مردم اسنپ رو فرشته و مامور خدا میدونن از بس تحول بزرگ اقتصادی ایجاد کرده و دولت مخفی محسوب میشه
      همه این تخریب ها هم سر همین موفقیتشه

  • مهدی پاسخ

    البته این ناگفته نماند افرادی که با هزار امید به اسنپ یا تبسی آمده اند با ضرر هنگفتی در برابر خرابی های خودرو مواجه می‌شوند و همان سرمایه ناچیز نیز از بین میرود

  • سولماز پاسخ

    بسیار دقیق و منطقی نرم افزار نویس صرفا یک ابزار تولید میکند اما مولد نیست ولی با همین ابزار ناوگان حمل مسافر را در اختیار میگیرد بدون مجوز بدون تعهد رانندگان بسیاری بیکار(تاکسی..آژانس.بین شهری) یک عده راننده جدید را استثمار و با این واسطه گری بار و بندیل خود را می‌بندد بسیار متأسفیم از مدیریت فاجعه بار این مملکت...

  • امیر پاسخ

    لطفا دولت برخورد شدید با اسنپ کنید چون کرایه های تاکسی های عمومی گرون شده ولی برعکس اسنپ کرایه ها رو پایین اورده و کمیسیون خودشو ۵۰ درصد بالا برده اسنپ داره خیانت به راننده میکنه هیچ کس جوابگو نیست دولت ورود کنید تا حق راننده گرفته شود

  • ناشناس پاسخ

    اشتغال مردم در تپسی و اسنب از بی کفایتی مسئولان است و بس.
    جوان با پول پدر مادر فوق لیسانس گرفته دریغ از شغل مناسب. در این کشور صنعت به فنا رفته

  • ناشناس پاسخ

    یک دوره بد برای جوانان مملکت ، دهه شصت ، تقریبا بدبخت هستند ولی دهه هفتادی ها کاملا بدبخت شدند با این روش و سیاستی که مصداق خیانت به جوانان ملت هست

  • مجتبی پاسخ

    تنهادلیل اینکه تمام مردان وزنان مولدتولید اختراع رقابت و حتا پیروزیهای مکرر میشوند درباتلاق رانندگی مفتی افتادن این بودکه این شرکتهاخصوصی شدند.درحالیکه بایدسهامی عام باشنداتحادیه وحساب کتاب داشته باشند ودرهرماه به پرسنلشان پاسخگو وحق وحقوق ایشان را مانند بیمه.مسکن.اصطحلاک ازکارافتادگو ُرمایه گذاری داخل سَرکت انجام دهد آنوقت است که عدل وعدالت دریکمیزان قرارمیگیرند.

  • بدوکی پاسخ

    خوب شما که اینقدر اطلاعات دارید چرا برای ساماندهی اینها زیر نظر سازمان تاکسیرانی اقدام نمی کنید تا نظارت درست بشود برای اسنپ و خودروهای شخصی اینترنتی که اینقدر جنایت صورت نگیرد فقط مجوز دادین به آقا زاده وبس

  • محمد حسین گرگانی پاسخ

    بعد نیز ماکسیم در مدت کار کردن من در این خدمات میتوانم با جراتبا درود وعرض ادب خدمت تمام هموطنان عزیز .
    اگه این حقیر را لایق گوش فرا دادن حرف دل بدانید پوست دارم چند نکته از اسنپ و تپسی و ماکسیم برایتان عرض نمایم .
    من از جامعه ی معلولین جسمی و حرکتی می‌باشم و در اولین روزهای کار این دو ‌تاکسی اینترنتی مشغول شدم و چند سال بعد نیز ماکسیم در مدت کار کردن من در این خدمات میتوانم با جرات بگویم که در آن ،،،،،،معاش خانواده به مشکل خورده بودم و خدا را شاکرم بخاطر قرار دادن بگویم که در آن ،،،،،،معاش خانواده به مشکل خورده بودم و خدا را شاکرم بخاطر قرار دادن این،،،،،،،،،،،

  • Mahdi پاسخ

    باسلام خدمت هم‌وطنان‌ عزیز.دقیقا‌ بامطالب‌ ذکرشده‌ بسیار موافقم‌.بنده‌راننده اسنپ‌هستم‌۶ساله‌فعالیت‌عضو اسنپ‌وتپسی‌هستم‌ و۱ملیون‌هم‌پس اندازی‌نشده‌داشته باشم‌بسیار‌خدمات‌ضعیف‌است‌یابهتر عرض‌کنم‌بدون خدمات‌لطفا سازکار‌خوب‌عالی‌ تدبیر کنید بخدارانندگی‌سخته‌تازه باید مسئولیت مسافرم‌بپذیریم

  • حسین پاسخ

    بله واقعا همین طوره..
    ساختار حکومتی و کارکنان دولت بگونه ای ایجاد شده که طرف فقط به یک چیز جز منافع شخصی فکر نمیکنه... نتیجه این هم میشه وضع کنونی جامعه....

  • حسن پاسخ

    ای پرفسور عالی مقام، لطفا بفرمایید این ۸میلیون راننده بیچاره برای کسب درآمدی که آنها را با آن حد از سواد ترغیب و وسوسه کرده در حال سرویس دادن به چه اقتصاد عجیب و غریبی مشغول هستند که این همه مسافر دست به جیب در آن یافت شده؟؟

    • مهدی

      پرفسور حسن وقتی رکورد تعداد سفر در روز پنج میلیون سفر هست و هر راننده بخواد خرج زندگیشو از طریق سفر بده در کمترین حالت باید ۱۵ سفر انجام بده تا از پس مخارج روزانه زندکی بیاد. خب حالا ای استادی که هیچ کس از نظرات





      امثال شما در امان نیست آیا اگر ۸ میلیون راننده فعال داشته باشیم تعداد سفر روزانه باید ۱۲۰میلیون سفر باشه!! چه گفتی؟؟!ولی پنج میلیون سفره یعنی اگه بخواهی ارتزاق بخشی از جامعه رو با تعداد سفر پوشش بدی حدود ششصد هزار نفر رو میتونه پوشش بده.
      خیلی تلخ و باعث تاسفه که هر متن و هر چی که بخوان براحتی میتونن به این مردم بخورونن.

      .

  • ناشناس پاسخ

    جون مردم که اسباب بازی نیست که خیلی راحت استخدام میکنند که یه روانی رو اسنخدام میگنند یا پسر معتاد جای باباش پشت فرمون میشینه و..
    اگه جون مردم براشون ارزش داشت نه اون کمیسیون ۱۷ درصدی یه ذره شرم میکردند و افراد رو مرتب چک میکردند

  • نیکراد پاسخ

    احسنت عجب متن زیبا دقیق و درستی در خصوص رشد اسنپ و تپسی نوشته اید. احسنت به فکر و قلب
    سالم شما. بله این رشد نیست این نشانه نابودی اقتصاد سالم در جامعه ایران زمین است

  • دادخواه پاسخ

    اسنپ و تبسی دوشرکت خصوصی هستند نه دولتی بعضی ها اشتباه گرفتند هر تجارتی دنبال ارزان بدست آوردن اون منابع و منافع خودش هست مشکل از حکومت هست که مردم به سمت اسنپ هجوم می آورند حالا فرض کنید خدایی ناکرده خدایی ناکرده دولت شغل ایجاد کرد خب مردم به سمت شغل دولتی میروند واسنپ رو ترک کار میکنند اسنپ هم نه به کسی به اجبار گفته بیا نه به اجبار گفته بمان ،بالاخره برای واماندگان اقتصادی بد نیست هر چند این سواستفاده میکند و درآمد اسنپ مثل پول قرض هست از مسافر میگیری ذره ذره باید یکجا بدی یدکی تعمیرکار مشکل جای دیگر است نه اسنپ وتبسی

  • ایران پاسخ

    درود عالی بود متن
    رانندگان عزیز و زحمت کش و شغل بسیار سختی دارند
    با این همه کمیسیون و هزینه تعمیر ماشین واقعا چیزی تهش براشون نمیمونه
    من خودم راننده بودم و از سر ناچاری و بیچاری میرفتم.
    اسنپ و تپسی با این کمیسیون سنگین ظلم. له راننده ممی کند.

  • کامل پاسخ

    زمانی که اولویت اول تا دهم مسئولین مملکت شامل سه قوه و الالخصوص رهبری مقاومت و نیروی آنها است همین آش میشه و همین کاسه وقتی رهبری میگه ما در کشور مسئله حادی نداریم نشون میده از هیچ چیز جامعه مطلع نیست

  • محسن پاسخ

    یکی از دوستان میگه مسئولین فکر کنند.!دوست عزیز ای اسنپ وتپسی برای کی هست ؟وقتی این پلتفرم احمقانه داره پول میزاره تو جیب همون مسئول بنظرت میاد این پلتفرم اصلاح کنه؟اگه بکنه بنفع خودش نه مردم.تنها چیزی که این مملکت درست میکنه اینکه مسئولین ما اول اصلاح بشن.که این خودش یه پروسه حساب میشه.کاش الان هم عین اول انقلاب یکی عین خلخالی بود که کوچکترین فسادو اعدام کنه.اونموقع گردن یه مجلس و نظام میزد.به خاط بی لیاقتی

  • مشنقی پاسخ

    نخیر اکثرا برای تفریح و سرگرمی کار میکنند

  • جناب خان پاسخ

    ای مردم دروغ میگن اینھا دلسوز شما نیستن ھرروز علیہ رانندہ ھا شعار میدھند و حرف جدید میزنند اگر جرات دارند شرکت را تحت فشار قرار بدھند فقط فکر سرمایہ دار ھستند اینھا آرزو دارند مردم از گرسنگی بمیرند و بدتر از بردہ تا دم مرگ کار کنند ھیچ شغل خوبی بھتر و باشرافتتر از اسنپ برای قشر ضعیف و زحمتکش جامعہ وجود ندارد من بعد از ظھرھا ۳ یا ۴ ساعت در مناطق بالا شھر و دور از ترافیک کار میکنم ۴۰۰ یا ۵۰۰ میارم حالا زمان پیشرفت و اینترنت ھست بہ عقب برنخواھیم گشت

  • خدیجه حسینی پاسخ

    اینطوری که می گید نیست من خیلیر می دونم اسنپ هستن ولی کار نمی کنن همینطور عضو شدن بعضی وقت که خالی میرن یه نفر ببرن پول بنزین‌شون در بیاد وگرنه اگه هشت ملیون نفر فقط می ریختن تو خیابان الان نیازی به ناکسی نبود اسکول کارشناس به شدت منفی باف

  • حسین پاسخ

    با این حقوقهای کم و بیمه ای که دیگه مفت هم گرونه و با این قیمتهای سرسام آور و لحظه ای ،،فعلا با همه بدیهاش اسنپ و تپسی بهترین گزینه برای خرج زندگیه،،شما درست میگید انقد حقوقها ناچیزه که واقعا کار کردن تو صنعت توجیه اقتصادی نداره

  • Dad پاسخ

    کار و امکانات و رفاه که در سرزمین من رخت بر بسته.
    با بنزین آزاد و هزینه‌های سرسام‌آور وترافیک ...
    منتظر یک خبرند که بیشتر مردم ضعیف و مظلوم را له کنند .
    نمیدانم کجایی اسلام و این جمهوری آمده که با مردمانش اینگونه رفتار کنند.
    ۶ الی ۷ ماه است در رابطه با بیمه تامین اجتماعی رانندگان فقط حرف میزنند بله فقط در حد حرف.

  • سارا پاسخ

    اقا حرفتون اشتباهه
    خوب کی مردم جا به جا کنه اگه اسنپ و تپسی و کلا راننده ها نباشند ،
    همه که نمیشه ماشین شخصی داشته باشند .
    وسایل حمل و نقل عمومی گاهی مناسب شرایط افراد نیستند .
    پیاده بریم همه جا ؟؟؟!!!!!

  • milad پاسخ

    دقیقااین جملاتی که من صدرصدبهش معتقدم یعنی جمهوری اسلامیم میدون 🤔

  • Nedamer پاسخ

    باتشکر از عوامل سایت ولی کاش یه کار سازند ها تر انجام می‌شد پیرو نظرات شهروندان عزیز ..خبرگزاری باید یه نتیجه هم داشته باشه باعث تغییر مهم بشه .فقط تماشاکردن شده کار موثران جامعه ..تا یکی کشته بشه یه آتیش هیاهوی میشه و تمام ...اگه راست کردار بودیم و راست گفتار مملکت عزیزمان به این روز نمیفتاد ..

  • ناشناس پاسخ

    وقتی تپسی میخوای بگیری کلی باید معطل بشی هیچ سفیری پیدا نمیشه حالا میگن این همه راننده همه که تمام وقت کار نمیکنن میخوان سر کارشون برن مسافر میگیرن اکثرا کارمند هستن مسیر رفت و برگشتن مسافر میگیرن

    • مهدی

      آفرین به شما.وقتی رکورد سفر در اسنپ پنج میلیون سفر در روز ثبت شده یعنی نهاین ششصد هزار نفر کار میکنن و خرجشون رو با اینکار در میارن. در واقع قدرت پلتفرم اسنپ برای پوشش ارتزاق ششصدهزار نفر هست با این تعداد سفر.

  • سعید پاسخ

    واقعا درست میگه الان همه میگن الهه کشته شد ولی کسی نمیگه این کلاهی که سران حکومت سر مردم گذاشتن زیر ساخت حمل ونقل درست نمیکنه بعد با خودروی مردم مالیات و کمیسون میگیره تازه افتخار برای روحانی و ریسی که بگن شغل ایجاد کردیم مردم هم از ناچاری تن میدن به شرکتی که هم راننده و هم مسافر مسخره کرده تاکسیرانی هم هیچی

  • ناشناس پاسخ

    دوستان عزیز اگر کسی توان وقدرت د‌ولتی داره با سران اسنپ وارد بحث بشه کمسیون ۲۳ درصد را درست کنه بعد سایر موارد شاید تهران ۱۸ درصد باشه ولی شهرهای دیگه ۲۳ درصده

  • غلام پاسخ

    بنظر من باید در جفتشون تخته کرد اینا عامل بدبختی و فلاکت مردم هستن آژانسهای تاکسی تلفنی و تاکسی ها سنتی خیلی بهتر بودن باید تعطیل بشن

  • آرمان پاسخ

    سقوط اقتصاد و تواید همین نتیجه را دارد

  • ناشناس پاسخ

    خیلی عالی بود ولی مگه اینکه خدا و ائمه اش به داد‌این مردم برسن چون هیچ مسئولی اهمیت نمیده همه شون با زرنگی به فکرخودشون و خانواده خودشونن وسلام، با کرایه های ناچیز رانندگان رو به بردگی گرفتن نشستن اون بالا راحت میلیاردها کمسیون میره تو جیبشون

  • سعید پاسخ

    خیلی گزارش خوبی بود. واقعیت بود واقعیت هم همش تلخه همه از اسنپ و تپسی ناراضی هستند ولی همه سرویس میرن. دولت پشت اسنپ و غیره هست اخه این شرکت ها تونستن ۸میلیون جوون رو جوری خسته کنن که به چیزهای دیگه و ارزوهاشون فکر نکن و چندر غاز درامد داشته باشن

  • حسن پاسخ

    یارو تا نون شبش رو از پلتفرم ها داره میگیره همه ی شغل ها دارن پلتفرمی میشه چه ربطی به فقر داره آخه

  • حسین وطنی پاسخ

    هه، جالبه هشت میلیون نفر که مطمئنا7 میلیون انها سرپرست خانوار هستن یعنی حداقل 7 میلیون نفر که از نظر. مالی نیازمند هستند و دخل و خرجشون باهم نمیخونه بعد مسئولین بی لیاقت کشور و صاحب امتیاز شرکت اسنپ که از همه دزدهای دنیا بی انصاف تر و نامردتر 23 درصد کمیسیون و مالیات و عوارض شهرداری بخ زور از 78 میلیون راننده میگیرن.. و رانندگان خواب از ناچاری حتی اعتراض نمیکنن که اقا اگر بابت هر سفر عوارض شهرداری به دولت پرداخت میشه پس چرا دوباره سر سال باید عوارض رو بدهیم

  • حسین وطنی پاسخ

    کاش جایی وجود داشت اعتراض میکردیم

  • علی پاسخ

    برده داری مدرن

  • سیروس پاسخ

    اسنپ و تپسی را حذفشان می کنند فردا دات وان اختلاسگر معروف دزد سرگردنه تروریست اقتصادی زنجانی وارد میدان میشود ملت دوباره گول مافیای اقتصادی را میخورند

  • علیرضا پاسخ

    سلام دستاورد مهم اسنپ و تپسی : آلودگی هوا ، ترافیک و شلوغی خیابانها، سوزاندن میلیونها لیتر سرمایه کشور ، مهاجرت روستائیان و اهالی شهرهای کوچک به کلان شهرها، و مهمتر از همه نرفتن جوانان دنبال یک حرفه و کار .....بطور کلی اسنپ و تپسی نماد برده داری قرن هست

  • ناشناس پاسخ

    مقصر این وضع حاکمیت هست اگر دریافتی بازنشسته جوابگوی مخارج زندگی بود بعد از 57سال نمیومد اسنپ کار کند قطع ارتباط با جهان، تقسیم ثروت کشور و کمک به کشورهای دوست در حالی که ملت خودت در تنگنا و فقر هست، تشکیل دولتی با پول کثیف در کنار دولت قانونی با دست خالی باعث این وضع شده بعنوان بازنشسته ناجا حقوق دریافتی جوابگوی مخرج زندگیم نیست قصد خودکشی دارم درآمد اسنپ هم خرج اسطهلاک خودرو میشودفساد تمام ارکان مملکت را فرا گرفته تسهیلات بانکی به آشنایان کارمندان و یا اینکه باید واسطه ای باشد که بتونی وامی بگیری همه ملت نا امید هستند

  • سید حسین پاسخ

    این تنها یک دلیل دارد کرایه پایین که باعث افزایش انفجاری تقاضا شده در نتیجه عرضه هم زیاد می‌شود الان در خانه میشینیم و با کرایه خنده دار از سر خانه که ۲۰ متر هم با خیابان اصلی فاصله ندارد سوار اسنپ شده و تا ته کوچه بن بست ان طرف شهر با پول یک بطری نوشابه سفرکرد بنزین مملکت هوای آلوده سرمایه انسانی و استهلاک ماشین زیانهایی است برای مصرف منابع کشور اسنپ باعث شده ما تنبلشویم غذاو تردد همه چیز
    موتورهایی که شبها از چپ و از راست سرویس سوپر و غذا می‌برندو مادر غذا درست نمی‌کند با یک سفارش غذای ارزان با هزینه در حد صفر در منزل آماده است
    هزینه اسنپ باید بالا باشد تا تقاضا کاهش پیدا کند

  • ناشناس پاسخ

    سلام هرچقدر راننده بیچاره کار کنه سهمی زیاد از درصد کارکردش نصیب شرکت اسنپ تپسی میشه و هیچکس جوابگو نیست و همچنین اشکال و ایرادات زیادی دیگر باین شرکتها وارد است

  • مهرشاد پاسخ

    اون کسی یه زره مخش مرغز کار کنه عقل داشته باشه میدونه اسنپ تپسی فقط و فقط به فکر خودشونن ، این وسط دولت اعم از شهرداری و دیگر ارگان ها دارن منفعتشون میبرن. و اون های که میگن تاکسی زردا آژانس ها فلان بودن دربست میبردن، یادشون رفته تاکسیا. سازمان تاکسیرانی دارن آژانس ها اتحادیه دارن این اسنپ تپسی بود اومد بازار همچی خراب کرد مفت بری جا انداخت.الان شما بیا گوشت زیر قیمت بازار بفروش سریع اصناف میان میگیرن پلمپتون میکنن که چرا نظم بازار بهم زدید. پس بیخودی شر ور تفت ندید. طرف اومد نوشته وضع مملکت خرابه که ۸ میلیون رو اوردن به اسنپ تپسی، مملکت داره منفجر میشه. البته انم یجورای سیاسته.....

  • ناشناس پاسخ

    باسلام کرایه های ماکسیم یا اسنپ بخاطر نصف کرایه بودن تونسته برای خودش جولان پیدا کنه ولی متاسفانه هزینه درآمد راننده هزینه استهلاک نمیشه هیچکسی هم جوابگو نیست و چون مسافر ازاد بخاطر اسنپ ماکسیم و یا هر زهر ماری باعث جذب رانندگان شده که بدون زحمت مسافر بگیرن ولی نمیدانند که هم سلامتی خودشون روحشون و سیله نقلیشون داغون میشه در آینده ای نه چندان دوv محتاج نون روز خواهند شد هم وسیلشون از دست رفته و هم مغزشون خسته و دیگه برای شروع کار فرصت نیست و این یعنی شروع کلونی فقر بی مغزی افراد جامعه و ایجاد فساد واقعا متاسفم از این مسولان بی مسولیت که گند میزننن به جامعه جوان تولید رو...

  • احمد نصیزی پاسخ

    خدایا خودت مارو نجات بده.... خسته شدیم توی این مملکت