| کد خبر: 240570 |

◄ رشد ترانزیت ریلی امسال ربطی به دولت سیزدهم ندارد+ نمودار

یک کارشناس، شکسته رکورد ترانزیت امسال را مربوط به زمان استقرار دولت قبل ذکر کرد.

تین نیوز

روز گذشته خبری منتشر شد که طی آن نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در نامه‌ ای به وزیر راه و شهرسازی بابت شکسته شدن رکورد ترانزیت بار ریلی کشور در تاریخ صد ساله راه آهن از رستم قاسمی تقدیر کرده بود این در حالی است که یک کارشناس، شکسته رکورد ترانزیت امسال را مربوط به زمان استقرار دولت قبل ذکر کرد.

به گزارش تین نیوز، در نامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس خطاب به رستم قاسمی آمده بود: ضمن قدردانی از زحمات جنابعالی و همکاران محترمتان، امید است این روند پیشرفت و رکورد شکنی متوقف نشود و بیش از پیش به سرعت ادامه پیدا کند تا شاهد بهره برداری بیشتر از این ظرفیت مهم کشورمان باشیم.

بیشتر بخوانید:

این نامه پس از آن به وزیر راه و شهرسازی نوشته شده که سید میعاد صالحی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه آهن در توئیتی اعلام کرد: «به لطف خدا با تلاش های شبانه‌ روزی چهارماهه و عملیاتی کردن تفاهم با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و پاکستان، ترانزیت بار ریلی کشور با دو برابر شدن نسبت به سال قبل، رکورد تاریخ صدساله راه‌ آهن را شکست و ان‌شاءالله تا پایان سال هر روز این رکورد را جابجا خواهیم کرد. این درحالیست که آنچه به ما تحویل شد کمترین تعداد لکوموتیو گرم طی هفت سال گذشته، آن هم با دو هزار میلیارد تومان بدهی بود. ان‌شاءالله با حمایت‌ های وزیر محترم ضمن جبران عقب‌ ماندگی چندین‌ ساله، با افزایش لکوموتیو و تلاش همکارانم، در سال آینده رکورد حمل بار داخلی و مسافر را نیز جابجا کنیم».

این ادعای مدیرعامل راه آهن و به دنبال آن قدردانی نماینده مجلس از وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم در حالی صورت گرفته است که یک کارشناس ریلی با ارایه نموداری که در ادامه پیوست شده است، گفت: مدیرعامل راه آهن گفته است با اقدامات انجام شده در این چهار ماه رکورد ترانزیت شکسته است. این نمودار نشان می دهد که بیشترین حمل ترانزیت مربوط به فروردین و اردیبهشت بوده و رشد ترانزیت امسال ربطی به ایشان ندارد.

Snap 2022-02-24 at 13.17.54
آمار ترانزیت 1400 - تن کیلومتر

به گزارش تین نیوز، در نمودار بالا مشاهده می شود بیشترین حمل ترانزیت بر اساس تن کیلومتر مربوط به فروردین و اردیبهشت بوده که هنوز دولت سیزدهم و وزیر راه و شهرسازی جدید و مدیرعامل جدید راه آهن متسقر نشده بودند.

متن نامه عباس مقتدایی نماینده اصفهان در مجلس در تقدیر از رستم قاسمی که د رخبرگزاری مهر منتشر شده، به شرح زیر است:

«جناب آقای مهندس قاسمی

وزیر محترم راه و شهرسازی

با سلام و احترام

خبر شکسته شدن رکورد ترانزیت بار ریلی کشور در تاریخ صد ساله راه آهن، موجب مسرت و خرسندی همه دلسوزان شد و باری دیگر ثابت کرد که مدیریت جوان می‌تواند با اتکاء به درون و بهره گیری از ظرفیت‌های کشور، موجب پیشرفت و تحول شود.

ظرفیت استراتژیک کشورمان در حوزه ریلی در طول ادوار مختلف مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته و متأسفانه باعث عدم بهره مندی کشور از این ظرفیت یکتا در حوزه بین الملل شده بود.

نقش راه آهن ایران در ایجاد و اتصال کریدورهای بین المللی، نقش بسیار بی بدیلی است که تأثیر بسزایی در استفاده از ظرفیت دیپلماسی اقتصادی دارد و امید است در این فرصت محدود، بیشترین حد استفاده و بهره مندی از این ظرفیت بزرگ صورت گیرد.

ضمن قدردانی از زحمات جنابعالی و همکاران محترمتان، امید است این روند پیشرفت و رکورد شکنی متوقف نشود و بیش از پیش به سرعت ادامه پیدا کند تا شاهد بهره برداری بیشتر از این ظرفیت مهم کشورمان باشیم.

مطالبات فعالان حوزه‌های مختلف کشور اتصال سریع خطوط ریلی کشور به کشورهای همسایه، راه اندازی قطار سریع السیر، نوسازی ناوگان ریلی، حمایت مادی و معنوی از پرسنل و خانواده ریلی کشور و… است که امیدواریم با همت جنابعالی، مدیرعامل محترم شرکت راه آهن و همکاران محترمشان با قید فوریت عملیاتی شود. از حسن توجه جنابعالی قدردانی می‌نماید.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کریمی 1 0

    خیلی جالبه یا شاید هم باید بگم که مایه تاسفه برای سایتتون! اسم مدیر عامل راه آهن سید میعاد است (نه معیاد). هم در متن اصلی و هم در تگ ها اشتباه نوشته اید.