| کد خبر: 240464 |

◄ مدیرعامل راه آهن: رکورد زدیم، کارشناسان: کدام رکورد؟

باز نشر این خبر در تین نیوز با واکنش کارشناسان ریلی و مخاطبان این شبکه خبری همراه شد به طوری که تعدادی از این افراد درخواست کردند مستندات مربوط به این اظهار نظر درج شود.

تین نیوز

چند روز پیش(۳۰ بهمن) روابط عمومی شرکت راه آهن خبری به نقل از صفحه توئیتر مدیرعامل این شرکت منتشر کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این خبر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: «به لطف خدا با تلاش های شبانه‌ روزی چهارماهه و عملیاتی کردن تفاهم با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، قزاقستان، روسیه و پاکستان، ترانزیت بار ریلی کشور با دو برابر شدن نسبت به سال قبل، رکورد تاریخ صدساله راه‌ آهن را شکست و ان‌شاءالله تا پایان سال هر روز این رکورد را جابجا خواهیم کرد.
این درحالیست که آنچه به ما تحویل شد کمترین تعداد لکوموتیو گرم طی هفت سال گذشته، آن هم با دو هزار میلیارد تومان بدهی بود.
ان‌شاءالله با حمایت‌ های وزیر محترم ضمن جبران عقب‌ ماندگی چندین‌ ساله، با افزایش لکوموتیو و تلاش همکارانم، در سال آینده رکورد حمل بار داخلی و مسافر را نیز جابجا کنیم".

باز نشر این خبر در تین نیوز با واکنش تعدادی از کارشناسان ریلی و مخاطبان این شبکه خبری همراه شد به طوری که برخی از این افراد درخواست کردند مستندات مربوط به این اظهار نظر درج شود.

کارشناسان مذکور، عنوان می کردند ادعای شکسته شدن رکورد صدساله  ترانزیت ریلی درست نیست و گله مند بودند که چرا تین نیوز قبل از راستی آزمایی این خبر را منتشر کرده است.

خبرنگار ما به منظور پیگیری این خبر با مهرداد تقی زاده معاون اسبق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی که او نیز این ادعا را نادرست می دانست گفت و گو کرد که وی در این زمینه گفت: اولا استفاده از عبارت شکسته شدن رکورد صدساله وقتی قدمت راه آهن کشور به ۱۰۰ سال نمی رسد، اعتبار موضوع مورد بحث را از بین می برد.

وی افزود: جدا از این که قدمت راه آهن کشور ۱۰۰ سال نیست بلکه ایجاد اولین مسیر ترانزیت  ریلی در کشور مربوط به حدود ۳۰ سال پیش است.

تقی زاده عنوان کرد: از دیگر سو، ترانزیت ریلی در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ به میزان ۱.۵ میلیون تن در سال رسید که این رقم در سال ۹۸ به افزون بر  ۴۰۰ هزار تن و در سال ۹۹ به بیش از  ۷۰۰ هزار تن کاهش یافت.

او ادامه داد: در عین حال در سال ۱۴۰۰ اگرچه بخشی از عقب ماندگی دو سال قبل از آن جبران شده اما هنوز به عدد سال های ۹۶ و ۹۷ نرسیده است.

به گزارش تین نیوز،  آمار مربوط به میزان ترانزیت ریلی در سال های ۹۸ و ۹۹ در حالی کاهش محسوس نسبت به دو سال قبل از آن را نشان می دهد که تا پیش از انتشار این آمار، مسئولان از روند رو به رشد ترانزیت ریلی در طی سال های 98 و 99 خبر می دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا ذوالقدر 2 0

    سلام وعرض ادب
    متاسفانه برخی به سیاه نمایی و تخریب چهره حمل و‌نقل بویژه ریلی عادتی دیرینه دارند.حتی اگر در مقطعی اتفاقات مثبت و رو به رشدی هم رقم بخورد بازهم پذیرای این موضوع نیستند و با تکذیب اخبارصحیحی که در مجموعه تین نبوز که بمثابه منبع‌و‌ماخذی قابل استناد و دقیق شناخته شده است نیز خرده میگیرند.اگرنسبت به تین نیوز و همکاران زحمتکش آن،شناخت جامعی داشتند، درمی یافتند این مجموعه تا خبری را از منبع رسمی آن دریافت نکند و درموردآن تحقیق و بررسی نکرده باشد، بهیچوجه خبر یا اطلاعاتی را در مجموعه خود درج و ثبت نمیکنند.
    اما درخصوص کارشناسانی که فرموده اند،چنین رکوردی اتفاق نیفتاده و یکی از مدیران سایق راه آهن که متاسفانه بدون داشتن اطلاعاتی دقیق نسبت به عمر راه آهن در ایران و میزان حجم حمل و نقل بین المللی ریلی کالا این رکورد شکنی را رد کرده اند،بنده ضمن اخترام به ایشان،باکمال افتخار آماده مباحثه و ارائه ارقام وتناژحمل شده می باشم.
    البته چنانچه مجموعه تبن نیوز انجام این موضوع را تقبل بفرمایدسپاسگزارخپاهم بود
    ارادتمند ذوالقدر

  • عیسی نصیری 4 0

    سلام
    درست است رکورد ترانزیت ریلی با بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تن امسال زده شد.
    ضمن اینکه درسته آقای معاون اسبق سمت داشتن ولی دلیل نمیشه اطلاعات درستی داشته باشند ، متاسفانه امثال این افراد فقط به دنبال آلاف و الوف خود بوده اندو منافع شخصی و باندی خود.
    جالب است که ادعا می کنند مسیر ترانزیتی ۳۰ سال است بوجود آمده !!! جلفا و رازی را فراموش کرده !!!
    حداقل منابع کسب اطلاع رسانه وزین ، از افراد مطلع باشد نه افرادی که صرفا برای خود رزومه سازی نموده اند و شو اجرا می کنند.