| کد خبر: 228345 |

◄ مبنای تعیین حقوق رانندگان عمومی چیست؟

برای رانندگان حرفه ای که به عنوان کارگر بر روی کامیون مشغول خدمت هستند، چه مبنایی برای حقوق و دستمزد تعیین شده است؟!

تین نیوز

یک راننده کامیوندار در مورد دستمزد رانندگان ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای گفت: قانون کار حقوق و دستمزد یک کارگر را برای کارگران مشغول به کار در حرفه های مختلف از جمله  صنایع و یا ارگان های مختلف بر اساس ساعت کاری مشخص با در نظر گرفتن شرایط گوناگون مرخصی سالیانه، حق بیمه، حق اولاد، مسکن، و....مشخص کرده است.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی با بیان این مطلب در رسانه های اجتماعی، افزود: اما تعیین دستمزد یک راننده حرفه ای کامیون که 9  ساعت مشخص کاری برای او تعریف شده و کاملا وقت خود را در اختیار کارفرما که کامیوندار است قرار می دهد، برچه مبنایی صورت می گیرد؟

وی عنوان کرد: آیا حقوق و دستمزد یک راننده حرفه ای که تمام ساعات عمر خود را صرف خدمت به جامعه بر روی یک تکه آهن و کف جاده سپری می کند و از ساعت کاری مشخصی برخوردار نبوده و از مرخصی سالیانه هم استفاده نمی کند با حقوق کارگری که در یک شرکت تولیدی و در جوار شهر با امکانات و سرویس ایاب ذهاب و شرایط و امکانات رفاهی برخوردار می باشد، یکی است؟!

وی تاکید کرد: رانندگان حمل کالا که خدمت رسان جامعه هستند حتی در موقعی که باید در کنار خانواده به استراحت بپردازند، نیز مشغول فعالیت و کار هستند به طوری که ممکن است حتی یک راننده در فاصله یکی یا 2 روزی که در شهر خود مشغول تخلیه بار و یا در نوبت بارگیری و پایانه بار است در حال تجهیز و عزیمت به سفر بعدی بوده و امکان حضور در کنار خانواده را ندارد.

این راننده کامیون گفت: با این تفاسیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حقوق و دستمزد رانندگان حرفه ای که به عنوان کارگر بر روی کامیون مشغول خدمت هستند، چه مبنایی تعیین کرده است؟! کارفرمایان کامیوندار و کسانی که راننده کارگر را با این شرایط کاری به خدمت و فعالیت گرفته اند، چطور؟! رانندگان جاده ای تا چه حد در زمینه حق و حقوق خود و بستن قرارداد کار با کارفرما آگاهی دارند؟!

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    جای این سوال خالی است که چرا ازراننده گان پایه یکم زیاد تر برای حق بیمه دریافت می شود درصورتیکه حقوق بازنشته گی باکسی که پایه دو دارد وکمتر پرداخت می کند یکی است سختی کارکه وجود ندارد برای همه سی سال ملاک است لطفا این مورد راروشن کنید برای همه دلیل اینکه پایه یکم بیشتر پرداخت می نماید چیست باتشکر