| کد خبر: 224633 |

◄ توضیح یک فعال صنفی در مورد شرایط ریاست کانون کارگری رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالا

لازم است کانون مربوطه نسبت به جایگزین نمودن یکی از اعضای علی البدل هیئت مدیره به جای وی اقدام نماید و چنانچه این امر میسر نباشد و یا تعداد باقی مانده اعضا به حد نصاب لازم برای تشکیل جلسات هیئت مدیره در کانون مربوطه نرسد باید نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده برای انتخاب اعضای لازم برای باقی مانده دوره تصدی اقدام کنند.

تین نیوز

 چند روز پیش، حکم نهایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در مورد انتخابات انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون و تریلر اهواز صادر و اعضای این انجمن مشخص شدند.

به گزارش تین نیوز، با مشخص شدن اعضای این انجمن برخی فعالان بخش حمل و نقل این پرسش را در شبکه های اجتماعی مطرح کردند که با توجه به عدم حضور رئیس فعلی کانون انجمن‌های صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده‌ای حمل کالای سراسر کشور در بین اعضای انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون و تریلر اهواز که از این انجمن به کانون راه یافته بود، آیا اساسنامه یا قوانین اداره کار، اجازه ادامه فعالیت فردی که عضو هیچ انجمن صنفی نیست را در کانون سراسری انجمن های صنفی می دهد؟

بیشتر بخوانید: اعضای انجمن صنفی کارگری رانندگان کامیون و تریلر اهواز مشخص شدند

محسن متقین رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی در پاسخ به این پرسش گفت:  با توجه به اینکه عضویت انجمن های صنفی کارگری رانندگان در هیئت مدیره کانون مربوطه قائم به شخص است و این افراد هنگام کاندیدا شدن با معرفی کتبی انجمن ها و از میان اعضای هیئت مدیره انجمن معرفی می شوند هر گاه هریک از شخصیت های حقوقی انجمن و یا شخصیت حقیقی نماینده معرفی شده جهت عضویت در هیئت مدیره کانون شرایط صلاحیت خود را از دست بدهند مسلما از تاریخ عدم احراز صلاحیت ،مستعفی محسوب می شوند.

وی افزود: در چنین شرایطی لازم است کانون مربوطه نسبت به جایگزین نمودن یکی از اعضای علی البدل هیئت مدیره به جای وی اقدام نماید و چنانچه این امر میسر نباشد و یا تعداد باقی مانده اعضا به حد نصاب لازم برای تشکیل جلسات هیئت مدیره در کانون مربوطه نرسد باید نسبت به تشکیل مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده برای انتخاب اعضای لازم برای باقی مانده دوره تصدی اقدام کنند.

متقین تاکید کرد: حال که بیش از یک سال نیز از پایان دوره تصدی هیئت مدیره در کانون مربوطه گذشته است امیدواریم مسئولان  سازمان های کارگری وزارت تعاون در این مورد اقدام شایسته مبذول نمایند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    ای کاش مشکلات راننده گان حل می شد ولی دریغ کسی به فکر نیست