| کد خبر: 223696 |

◄ چند پرسش در مورد نحوه تشکیل شرکت های حمل و نقل خوداتکایی

ظاهراً طرح خوداتکایی هم به سرنوشت تن کیلومتر که پس از گذشت 2 سال هنوز آیین نامه نحوه نظارت و اجرایی برای آن تدوین نشده است دچار خواهد شد.

تین نیوز

یک مقام صنفی بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: در خصوص تشکیل شرکت های خوداتکایی چند سوال بی پاسخ مانده است.

به گزارش تین نیوز، محسن متقین رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی در مورد ابهامات این اقدام عنوان کرد: تکلیف شرکت های تعاونی حمل ونقل روشن نشده است.

وی  در کانال تلگرامی خود افزود: سمت گیری کسب و کار و اقتصاد کشور به سمت تعاونی ها به طوری که  سهم این بخش به ۲۵ درصد برسد از وظایف و تکالیف سازمان راهداری است که با تصمیمات خود بیش از یکسال و نیم است که این بخش را متوقف کرده است در حالی که رانندگان کامیون خودمالک حق دارند از این حقوق قانونی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: چند پیش نیاز برای تشکیل شرکت های خوداتکایی حمل و نقل کالا

رئیس هیئت مدیره انجمن کارگری رانندگان یخچالدار خراسان رضوی تاکید کرد: ایجاد شرایط مساوی یعنی سلب امتیاز صدور بارنامه برای کامیون‌های سایر افراد از  شرکت‌هایی که هیچ رابطه حقوقی با کامیون ندارند از ۴۰۰۰ شرکت و موسسه، تنها گام اجرای طرح خوداتکایی است.

این فعال صنفی با بیان این که وجود رانت در تشکیل شرکت های حمل کالا در گذشته مانعی جدی برای فعالیت شرکت های خوداتکایی است، گفت: صاحبان کالا چگونه می‌توانند توان اجرایی شرکت ها برای حمل بار را راستی آزمایی کنند؟!

به گزارش تین نیوز، متقین ادامه داد: ساز و کار تخلیه کشتی های حمل کالا از بنادر چگونه خواهد بود آیا شرکت های خوداتکایی با سه تا 15 کامیون سهمی از حمل کالاهای اساسی خواهند داشت و یا اینکه حمل کالای اساسی توسط این شرکت ها به صورت دلالی و دست دوم و سوم از شرکت های توانمند (روی کاغذ) اتفاق خواهد افتاد؟!

وی عنوان کرد: ظاهراً طرح خوداتکایی هم به سرنوشت تن کیلومتر که پس از گذشت 2 سال هنوز آیین نامه نحوه نظارت و اجرایی برای آن تدوین نشده است دچار خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.