| کد خبر: 218292 |

◄ 8 روز تا پایان مهلت انتقال سند کامیون‌ها به مالکان واقعی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس نسبت به انتقال صوری سند مالکیت کامیون‌ها به شرکت‌های حمل و نقل هشدار داد و خواستار انتقال این اسناد به صاحبان واقعی خودروها در مهلت مقرر( 15 روز) شد.

تین نیوز

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس نسبت به انتقال صوری سند مالکیت کامیون‌ها به شرکت‌های حمل و نقل هشدار داد و خواستار انتقال این اسناد به صاحبان واقعی خودروها در مهلت مقرر( 15 روز) شد.

به گزارش تین نیوز، مجتبی قهرمانی پنجم شهریور ماه در نامه‌ای اعلام کرد: «در صورت انتقال صوری سند مالکیت خودرو توسط صاحبان کامیون‌ها به شرکت‌های حمل و نقل، افراد ذیربط باید ظرف مهلت 15 روز نسبت به انتقال سند خودروها به مالکان واقعی اقدام نمایند».

طبق اعلام دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس، در صورت عدم انتقال سند خودروها به مالکان واقعی در مهلت مقرر «ضمن توقیف و ضبط کامیون و منع راننده و خودرو و همچنین شرکت خاطی از خدمات مربوطه، مراتب با اعلام جرم در خصوص فرار مالیاتی، پول‌شویی و تحصیل مال نامشورع توسط این دادستانی مورد پیگیری قرار می‌گیرد».

ورود دستگاه قضا به رسیدگی به تخلفات بخش حمل کالای جاده‌ای بندرعباس

بر اساس اعلام دادستان، این موارد پیرو برگزاری جلسه‌‌ای در تاریخ چهارم شهریور ماه با موضوع بررسی مسایل و مشکلات مربوط به توزیع عادلانه بار با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، اتخاذ شده است.

به گزارش تین نیوز، با توجه به این‌که مهلت اعلام شده در نامه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس 15 روز و با توجه به تاریخ ارسال نامه که پنجم شهریور ماه امسال بوده است، این مهلت 20 شهریور پایان می‌یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان پیش از این نیز اعلام کرده بود با هرگونه تخلف و بارگیری غیر مجاز خارج از نوبت در پایانه بار بندرعباس برخود قانونی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، این دادستانی مجازات‌هایی از جمله توقیف مدارک و کارت هوشمند برای رانندگان، منع خدمات به خودرو و ممنوعیت فعالیت برای شرکت‌های حمل و نقل متخلف را در نظر گرفته بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن متقین 0 0

    دادستان محترم عمومی و انقلاب بندرعباس

    باسلام

    بدینوسیله مراتب قدردانی از ورود آن مقام قضایی به موضوع تضییع حقوق عامه درخصوص سوء استفاده وانتقال سند کامیون‌های رانندگان بنام بعضی از شرکتهای حمل ونقل وبهره برداری از آن تحت عنوان کامیون‌های ملکی شرکتها و مستثنی نمودن این کامیون ها از رعایت مقررات نوبت دهی وتضییع حقوق عموم کامیونداران ورانندگان مراتبی رابشرح ذیل باستحضار میرساند:

    با توجه به اینکه در فضای مجازی گاها اطلاعیه هایی منتشر میشود که شرکتی برای جذب کامیون فراخوان زده ومبلغی معادل چند ده میلیون تومان یا بیشتر را بعنوان وام بلاعوض به رانندگان پیشنهاد مینمایند تا سند کامیون خود را با تنظیم سند رسمی بنام شرکت منتقل نموده و نیز از مزایای حمل کالا بدون نوبت برخوردار شوند ودر این پروسه برای ایجاد اطمینان خاطر مالک مذکور پس از تنظیم سند بنام شرکت اقدام به تنظیم وکالت فروش همان کامیون بنام مالک اصلی مینمایند.

    لذا پیشنهاد میگردد درصورت امکان ترتیبی اتخاذ فرمایند تا با دستور آن مقام قضایی

    سازمان ثبت اسناد فهرستی از اسناد رسمی وکالت فروش تنظیم شده کامیونها در دوسال اخیر که درتنظیم این اسناد هریک از موسسات حمل ونقل کالای کشور موکل شناخته‌شده و تاکنون این وکالت‌نامه ها بقوت خود باقی مانده است تهیه گردد وبرای اجرایی شدن دستور قضایی شماره ۹۰۳۳/ ۸۰۶۳/ ۳۰۰۰ مورخه ۰۵/ ۰۶/ ۹۹ دادستان محترم بندرعباس این وکالت نامه ها بعنوان اماره و سند تحقق فعل موضوع جرایم اشاره شده در متن نامه فوق قرار گیرد .

    لازم به یادآوری است این پیشنهاد قبلاً در مرداد ماه ۹۷ از طرف انجمن صنفی رانندگان یخچالدار استان خراسان رضوی کتبا به استحضار ریاست محترم سازمان راهداری رسانیده شده است که از نتایج اجرا وپیگیری های لازم اطلاعی دردست نیست .

    محسن متقین. ۶/ ۶/ ۹۹