| کد خبر: 190802 |

این که دولت افزایش پرداخت سهم بیمه شده را شروع کرده، اقدام مناسبی است.

تین‌نیوز | 

اگرچه یک فعال صنفی حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای معتقد است دریافت حق بیمه  ۲۷ درصدی و بدون کمک دولت از متقاضیان جدید شغل رانندگی ناوگان عمومی توسط سازمان تامین اجتماعی، موجب کاهش متقاضیان جدید برای ورود به این حرفه شده است اما یک راننده فعال در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا این اقدام را راهی برای پالایش شغل رانندگی عنوان کرد.

به‌ گزارش تین نیوز، چند روز پیش محسن رجبی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی ناوگان برون‌شهری مسافری شهریار به این شبکه خبری گفت: در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ میزان حق بیمه رانندگان افزایش چشمگیری داشته است به‌طوری‌که رانندگان از پس پرداخت آن بر نمی‌آیند، همچنین از شهریور ماه سال 97، سازمان تأمین‌اجتماعی برای متقاضیان جدید اشتغال در حرفه رانندگی،  ۲۷ درصد کامل بدون کمک دولت اقدام به دریافت حق بیمه کرده و بدین خاطر میزان متقاضیان جدید رانندگی در سیستم حمل‌و‌نقل عمومی، کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

پس از انتشار این خبر، یک فعال صنفی بخش حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با تین نیوز، اظهار کرد: همه فعالان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای واقف هستند که تعداد زیادی از بیمه شدگان این صنف به دلیل ارزان بودن پرداختی سهم بیمه، جذب این حرفه شده‌اند.

وی که نامش در تین نیوز محفوظ است، افزود: شاید حتی بتوان گفت که یکی از دلایل عدم موافقت با سختی کار رانندگان از همین ازدحام بیش از حد در این شغل سرچشمه می‌گیرد.

این فعال صنفی گفت: معتقدم این که دولت افزایش پرداخت سهم بیمه شده را شروع کرده، اقدام مناسبی است.

او  تاکید کرد: حتی دولت باید این افزایش را در بدو شروع بیمه رانندگان انجام می‌داد تا کسانی که واقعاً به دنبال این حرفه بودند به آن ورود پیدا کنند چراکه این کار جلوی سواستفاده خیلی از افراد را می‌گرفت.

وی افزود: افزایش پرداخت سهم بیمه شده رانندگان می‌تواند راهی برای پالایش این حرفه از وجود افرادی باشد که برای سواستفاده از مزایای آن وارد این حرفه شده‌اند نه به عنوان انتخاب شغل رانندگی.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کامران 0 0

    سلام اضافه کردن بیمه بسیار کار خوبی هست شاید در اینده راننده ای هم باشد که حقوق سقف بگیرد

  • ناشناس 0 0

    با سلام

    ای کاش از روز اول دولت اصلا سوبسیدی را قبول نمی کرد و شاید پایه حقوق ما با یک‌کارگر ساده محاسبه نمی شد و رانندگان هم به مانند ، مثلا رانندگان شرکت واحد محاسبه می گردید که در پایان کار و زمان بازنشستگی یک راننده ای که در طول عمرش اگر خودش کم میخورد ولی سعی میکرد برای فرزندانش به عناوین مختلف سوغات و هدیه خریده که بلکه جبران کمبود حضورش را در خانواده جبران کند ، حالا در زمان بازنشستگی حقوقی را به آن بدهند که خرج سیگار آن شود و دیگران نتواند کوچکترین هدیه ای برای نوه هایش بخرد چه برسد مخارج مایحتاج خانواده را تامین کند

    خدا کند که دولت هر چه زودتر این شغل را جزء مشاغل و سخت و زیان آور قرار بدهد

  • حسینزاده 0 0

    افزایش نرخ بیمه منتقی است به شرط این که این شغل طاقت فرسا سخت وزیان اور محسوب شود

  • محسن متقین 0 1

    لطفا یک نکته ظریف درخصوص بیمه رانندگان را مدنظر قرار دهید .علی رغم کمک 13ونیم درصد یعنی نصف حق بیمه رانندگان درعمل این بودجه کلان نه تنها سودی به حال رانندگان نداشته بلکه آسیب فراوانی به آنها زده است .اولا راننده جاده ای همیشه خویش فرما نیست وبسیاری از رانندگان قرار دادهای شفاهی کار،کارگر محسوب میشوند ومیبایستی حداکثر هفت درصد سهم بیمه بدهند درحالی که با کمک دولت به این بخش راننده موظف است 13ونیم درصد بپردازد .درثاتی با اجرای این طرح باعث شده که کارفرمایان یعنی صاحبان خودرو از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف شوند و23درصد حقوق مشمول بیمه رانندگان به جیب آنها برود .واز طرفی شغل رانندگی را خویش فرمایی محسوب کنند واز شمول بیمه بیکاری مستثنی بدانند .اینها ظلم مضاعف به رانندگان بخش حمل ونقل جاده ای است .یک موضوع دیگر ،شرکت های حمل ونقل کالا ومسافر وبالاخص کالا بارنامه های صادره برای کامیون های تحت پوشش شأن رابا کارت هوشمند راننده صادر میکنند و هیچگونه رابطه کارگر وکارفرما بین شرکت وراننده برقرار نیست .اینها حقوق پایمال شده رانندگان است که با پرداخت حق بیمه کمک دولت، بجای برقراری ساز وکار لازم وشناخت صحیح کارفرما صورت مسئله را پاک نموده اند ورانندگان را همیشه مدیون ومقروض دولت میدانند .درحالی که استفاده کننده اصلی کارفرمایان هستند که 23درصد سود برده اند واین کمک النهایه به شرکت های حمل ونقل است .باغی

  • ساسان 0 0

    میشه بفرمایید مزایای بارز این شغل چیه که شما به آن اشاره کردید؟ اینکه امنیت شغلی نداره و کمترین حقوق بازنشستگی رو دریافت میکنند و باید مثل کشورهای دیگه سختی کار دریافت کنند اما نکردند و عیدی ندارند و سنوات ندارند و کلا هیچ یک از مزایای دیگر مشاغل رو ندارند .. اینا امتیازات این شغله ...؟

  • ساسان 0 0

    بنظر بنده تا مسئولین مزایای خوبی از قبیل سختی کار ، عیدی ، سنوات ... مثل همکاران واحد ، به رانندگان برونشهری که الحق و الانصاف ده برابر همکاران واحدی کار میکنند ندهد نباید توقع جوان شدن این شغل بسیار حساس و استراتژیک را داشت ، وقتی بیمه سن بازنشستکی را ۶۰ سال تأیین اما اداره راه و سازمان راهداری تا ۶۹ سالگی کارت هوشمند صادر میکند نشان از بی قانونی و عدم هماهنگی داشته و صد البته یعنی ورود جوانان کم بوده که مسئولین به پیرمرد ۷۰ ساله نیاز دارند ، باید با پنجاه سال بازنشسته و امکان ادامه تا شصت سال داده شود و مزایای یک کارمند را تخصیص دهند آنگاه جوان شدن و شادابی بیشتر حمل و نقل را بنظاره بنشینند...

  • س 0 0

    بله نظرات دوستان کاملآ درست بجا بله آیا چه کسانی افرادیکه بدنبال فعالیت در این شغل طاعات فرسا نبودن اما فقط بخاطر بیمه شده ورود کردن آیا به نظر کارشناسان محترم قوانینی که جهت ثبت نام به یک دستورالعمل تعیین شده نیست و عاملان آن که به عنوان صنف این قوانین را دنبال کردن بدون هیچ اعتراضی این‌گونه افراد ادوارد جمع رانندگان زحمت کش نمودن و اینکه این قوانین ۱۳/۵درصد حق بیمه رانندگان پرداخت می‌کنند و مالکان و شرکت دارن قدرازحق پرداخت بیمه بین کارفرما و کارگر انجام ندادن ظلم بزرگی به این قشر شده آیا تکلیف چیست ؟؟تا

  • فراز 0 0

    اخه بی انصاف دولت همه جا سرشو کرده تو جیب مردم همه چی را 5برابرکرده یه سهم ناچیزی به بیمه شدگان رانندگی میده اونم باید قطع کنه

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین