| کد خبر: 164645 |

این بخشنامه که آخرین مقررات ابعاد و اوزان ابلاغ‌شده برای حمل بار جاده‌ای را شامل می‌شود از همان ابتدا انتقادات زیادی را به همراه داشت و جمعی از فعالان بخش ناوگان بار جاده‌ای را نسبت به مقررات جدید معترض کرد.

تین‌نیوز | 

یک فعال حمل‌ونقلی با انتقاد از بخشنامه جدید وزارت راه و شهرسازی از وضعیت بد صاحبان کامیون‌های مسقف در پی اجرای این بخشنامه شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز یک کامیون‌دار با ارسال مطلبی برای سایت تین‌نیوز از بخش‌نامه اخیر وزارت راه و شهرسازی که در آن مقدار وزن مجاز تردد انواع تریلی ثبت‌شده است و موجب محدودیت حمل بار در جاده‌های کشور می‌شود؛ انتقاد کرد.

این بخشنامه که آخرین مقررات ابعاد و اوزان ابلاغ‌شده برای حمل بار جاده‌ای را شامل می‌شود از همان ابتدا انتقادات زیادی را به همراه داشت و جمعی از فعالان بخش ناوگان بار جاده‌ای را نسبت به مقررات جدید معترض کرد.

دراین‌باره سید مجتبی حسینی به خبرنگار تین‌نیوز، گفت: بنده خاور مسقف چادری مدل کاویان دارم و بر اساس اطلاعات مندرج در کارت ماشین این کامیون ۶ تن ظرفیت دارد درحالی‌که وزن خالی ماشین بیش از 4 تن است و درعین‌حال ظرفیت بارگیری این نوع کامیونت مسقف ۱۲۰۰ کیلوگرم است، که چنین باری اصلاً برای خاور نیست.

وی ادامه داد: تمام کامیونت‌های ۶ تن مشکل تناژ دارند، درصورتی‌که بارهای خاور ۶ تن خالص باید ۲/۵ تا ۳/۵ تن بار حمل کنند.

او ادامه داد: می‌توانید از تمامی کامیونت‌ها خصوصاً مسقف‌ها برگ باسکول خالی و عکس ظرفیت پشت کارت خودرو را بخواهید، همه این مشکل رادارند.

این فعال حمل‌ونقلی بابیان اینکه کل ماشین‌های خاور باید با ظرفیت حدود ۲.۵ تا ۳ تن، بار بزنند درصورتی‌که کامیون‌های ما ظرفیت بار ۱۲۰۰ کیلو بیشتر ندارند ، ادامه داد: حال امثال مابعد از اجرای این بخشنامه باید چگونه کارکنیم تا جریمه نشویم.

وی ادامه داد: ظرفیت یک نیسان سالم بدون مشکل فنی ۱.۵ تن است و کامیونت‌های ما با بخشنامه فعلی کمتر، حتی کامیون‌های ما هنگام زدن بار اساس منزل هم از وزن ۲ تن می‌گذرند و این مشکل بزرگی است که مسئولان باید برای آن راه چاره داشته باشند.

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده کامیونت مسقف،حسینی 9 0

    ممنون از شما که درد دل سربازان جادههای کشور رو به گوش مسولین میرسانید تا چاره ای قانونی برای رانندهای خاور،خصوصا خاورهای مسقف پیدا کنند.تمامی رانندگان دعا گوی شما میباشند
    یا حق

  • ابراهیم عباسی 4 0

    ضمن عرض سلام
    بنده یک دستگاه کامیون فوتون مسقف با ظرفیت مجاز۶ تن با خود وسیله و گازییل مصرفی هستم
    تناژ خالی ماشین بنده باکسر وزن خودم به طورمثال شما صاب بار
    بارخود که حدود۳تن وزن داره
    میتونی طبق قوانین حدود نصف کنید و به ماشین بنده بارگیری نمایید؟

  • احمد 5 0

    امیدوارم که این مشکل حل بشه واقعا درحال حاضرخاور ازبعضی پبکان وانت ها کمتربازمیزنه

  • عبدالله ویسانی 7 1

    سلام راننده کامیون الوند هستم سال گذشته بیمه کامیونت ثالث را با سه تن بیمه کردم ولی امسال گفتند باید شش تن بزنید چون بیمه در حین حوادث بیمه نمیدهد مانیز گرفتاریم بارخاور به سه تن نمیرسد د بیمه شش تن میدهیم و این جدای از عدالت میباشد

  • احمد سلمانی 4 0

    سلام بنده خاور بنز مسقف ۶۱۲ دارم وزن خالی ماشینم ۴ تن و ۷۰۰ میباشد و تا ۶ تن کمتر از ۱/۵ تن باید بار بزنم تا به مشکل نخورم،از مسولین راهور و وزارت راه عاجزانه خواهشمندیم یا ظرفیت خالص بارگیری خاور را ۳ تن کنند یا کامیونتی به ما تحویل دهند که مشکلی بیشتری برای رانندهها اضافه نشود،ممنون

  • علی اصغر فسنقری 8 1

    سلام کامیون ۶ تنی کاویان دارم.پایه یک هم دارم.
    ۵ ساله کار میکنم.حتی بار پفک هم که بزنم از ۶ تن رد میشه و باید باسکول پلیسراهی بگیرم.از زمانای قدیم هر قانونی گزاشتند یه راه حل براش گزاشتند.مثل ترافیک تهران زوج و فرد کردند بعدش پولیش کردند.خب ماهم اخرش میگن سالی فلان قیمت پول بدید تا بزاریم کار کنید.والا تا بوده همین وضع بوده نون دونی برای حکومت واجب تر از رفاه همه مردم بوده.اینا نمیان ماشین برات عوض کنند که!!فقط پووووول.
    من که غصه نمی‌خورم.چون نه باری هست و نه کاری.جریمه پارو میکنیم تا وقتی که خزانه پر بشه خودشون بگن بسه.

  • مهرداد بندری 5 0

    با سلام بنده ایسوزو کمپرسی دارم هر چند که تمایل داریم قانونی کار کنیم اما با این اوضاع راه قانونی برویمان مسدود کردن وزن خالی ماشین ۴/۵تن می باشد حالا اگه بنده بخوام قانونی کار کنم ۱/۵تن (۳۰ پاکت سیمان) می تونم جابجا کنم توی مسیر روستایی ۵۰کیلومتری پاکتی ۱۰۰۰تومان کرایه بگیرم بیشتر از این هم کرایه نمیدن میشه ۳۰/۰۰۰ تومان حالا با این کرایه سوخت بزنم و بارنامه ۴۰/۰۰۰تومنی بگیرم، کسی نیست که به باربری ها گیر بده با این مسافت و کرایه بارنامه ۵/۰۰۰تومنم نمیشه از آنطرف ۱۵/۰۰۰ تومن هم باید از جیب بدم تا کارم قانونی بشه کسی هم نیست که منطق داشته باشه بگه آخه با این شرایط راننده مجبوره اضافه تناژ بزنه و بارنامه نگیره لذا از مسؤلان خواهشمندیم که نرخ بارنامه علی الخصوص استان هرمزگان رو تصحیح و همچنین ظرفیت کامیونت ها رو افزایش بدین تا دغدغه همه رانندگان کامیونت داران برطرف بشه و پایبند به قانون باشند.
    باتشکر

  • مهدی 9 1

    با عرض سلام
    دوستانی که اطلاع دارند آیا کامیونت 8 تن الوند هم مثل 6تن اجازه ورود به شهر را در طول روز داره یا فرق میکنه لطفا راهنمایی کنند؟

  • اکبر 3 1

    سلام وقت بخیر من از ایلام هستم ایسوزو شش تن دارم میخواستم بگم بخدا کلافه شدیم از دست پلیسا از بس استرس داریم ناراحتی قلبی گرفتیم 150 میلیون پول دادیم گرفتیم که یه لقمه نون برا زن و بچه در بیاریم همش باید بدیم جریمه خاور به این بزرگی دو تن بار واقعا خنده داره دو تن بار مال نیسانه از مسولین خواهش داریم یه فکر بحال ما کنن با این کاراشون مردمو از نون خوردن نیندازن با تشکر

  • داور 2 1

    باسلام آیابرای کامیون ۶تن که وزن خالی ماشین بیش از 4 تن است و درعین‌حال ظرفیت بارگیری این نوع کامیونت مسقف ۱۲۰۰ کیلوگرم است، که چنین باری اصلاً برای خاور نیست.درصورتی‌که بارهای خاور ۶ تن خالص باید ۲/۵ تا ۳/۵ تن بار حمل کنند.وزارت راه راه حل برای این اندیشیده یا نه؟

  • محمد 2 0

    من کاویان 6 تن یخچال دارم.تناژ خالی 5050 کیلوگرم هست یعنی فقط 1 تن مجازم بار بزنم درحالی که اعلام بار زیره 3 تن نیست.تکلیف من چیه؟کی پاسخ گوی

  • ناشناس 2 0

    کامیون ۶۰۸ به ۸تن و۸۰۸ به ۹تن این درحالی است که در قانون راهداری فشار بر روی محور راهنما ۸تن است وبروی محور متحرک ۱۳تن است ودرحالی است که۹و۸تن برروی دو محور هیچ اسیبی به جاده نمی زند با تشکر

  • فرامرز 2 0

    باسلام
    برای حل معضل خودروهای اسقاطی باید مجوز ور ود به دارنده خودرو اسقاطی داده شود هردارنده یکدستگاه درمرحله اول درمراحل بعدی تا دودستگاه هم داده شود اینکار جلوی رانت را میگیرد محدودیت سال ساخت کشنده های وارداتی برداشته شود. کشند های خارجی بسیار تمیز وقابلیت دارند ومانباید ارز زیادی بابت مدل بدهیم مثلا مدل 2005 با مدلهای بالاترش چندان فرقی نداره ولی مدل 2014 و13 سه برابر قیمت هست کشنده 2006بسیار مرتب و تمیز میشود 6000 تا 7000 دلار خریداری کرد مسئولین با مردم کنار بیایند ود خالت بنفع رانت خوران نکند محدویت مدل برداشته شود ارز بیخودی خارج نشود ور اننده زحمتکش بتواند خریداری کند .دست واسطه شرکتهای حمل ونقل کوتاه باید شود مستقیما به راننده. دارنده خودرو اسقاطی مجوز داده شود .

  • صادق جعفری 2 0

    خدا عقل بده تا درک کنند بادسان با این هیکلش توانایی جابجایی بار بیشتر از ۲/۵ را دارد !

  • حمید 3 0

    تورابخدانکنیدظلم نکنیدیعنی مردن فقط برامردم عادیه شمامسئولان مردن ندارید مال خودشونم نمیزارید باهاش کارکنندیارشوه وجریمه خدادیگه ضریادتون راوراندازه هم ترابری وهم انتظامات جاده

  • امیررضا 1 0

    سلام خسته نباشید
    خواهشمندم صدای من را به مسئولین برسانید
    دلالان پایانه بار درحق رانندگان بسیار ظلم میکنند پدرم دارای کامیون خاور بنز روباز هست
    از ایشان برای بار مبلغ 300هزارتومان
    با عنوان کمیسیون گرفته شده است
    کرایه بار حتی مخارج کامیون خاور را هم کفاف نمی دهد
    متشکرم از توجه شما

  • سعید 0 1

    بنظر من راننده ، اکثر قوانین باید بازبینی بشن آن هم توسط افراد کاربلد و کسی ک تجربه کامیون و کامیونت داشته باشه داشته باشه

  • احسان 1 0

    باسلام.الان در حال حاضر نیسان داره ۲تن الی ۳۵۰۰تن بار میزنه چرا پس هزینه پاییه دو باید بدیم با کارت هوشمند در حالی که نیسان هیچی نمیخواد.

  • فقط کاویان 1 0

    من کاویان دارم چند وقط دارم کار میکنم ۲ماهی میشه بار کوهدشت میزنم 1ملیون تومان صافی برام ۵۰۰ میمونه

  • علی اصغر زارع 1 0

    با سلام .بنده کامیونت یخچالی دارم برای تغییر کاربری اقدام کردم میخوام مسقف کنم الان هر اتاق سازی میرم میگه باید اتاق نو بگیری و تازه باید یه فاکتور اتاق به مرکز تعویض پلاک تحویل بدی که هزینش ۱۵۰۰۰۰۰ میلیون هست .اگه قرار باشه اتاق نو بخرم پس چرا باید یه پول جدا گانه به فا کار بدم پس این قانون کجاست کم بیکاریم الانم بائو ۱۵۰۰۰۰۰ میلیون بابت فاکتور به دلال بازی بدم

  • علیرضا اکبری 0 0

    سلام ممنون من خودم راننده کامیونت مسقف هستم همین مسئله دغدغه همه راننده ها مباشد

  • ناشناس 1 0

    تنها راه کاری که باعث میشه قضیه تناژ راننده ها خاور حل بشه خاورهای ۸۰۰ رو مجاز به رانندگی با پایه دو کنن الان هر جا بریم برا بار بگیریم اصلن کم پیش میاد سبک بار پیدا کرد

  • سعید 1 0

    باسلام خدمت پرچمداران اقتصاد مملکت والا با این وضعی که درست کردن ادم نمیدونه چی بگه با ماشین شش تن بخوای ۱۲۰۰ بابزنی اصلا به ریش ما رانندها میخندن اقایی که میشینی زیربادکولر قانون وضع میکنی یه قانونی بزار که همه راضی باشن نه اینکه جنابعالی توخونت بخوابی جیبتو پرازپولهای ناحق امثال ما کنی ماهم زجروبدبختی بکشیم تو جادها مملکت ما صاحب نداره اگه داشت که این وضعش نبود ۴۵۰ ملیون بدی ایسوز ۶تن باهاش ۱۲۰۰باربزنی

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین