| کد خبر: 234992 |

چه تعداد از افراد دارای کارت هوشمند که در حال فعالیت در بخش حمل و نقل نیستند به نحوی از خدمات بیمه تامین اجتماعی و یارانه دولت که برای راننده در نظر گرفته شده است استفاده می کنند؟

تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است واگذاری امور دولتی و فعالیت های اقتصادی به تشکل های صنفی، فساد زا است.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: آیا واگذاری اموری مثل شارژ هوشمند رانندگان و تمدید پروانه فعالیت شرکت های حمل و نقلی و ... به تشکل هایی که باید پیگیر مطالبات وخواسته های اعضای خود باشد فساد زا نیست؟

این راننده کامیوندار افزود: چه تعداد کارت هوشمند صوری برای رانندگان از جانب انجمن های صنفی صادر شده است، آیا دسترسی به آمار دقیق رانندگان واقعی در سیستم‌ حمل و نقل با صدور چنین کارت های صوری امکان‌ پذیر است؟

بیشتر بخوانید:

وی با طرح این پرسش که چه کسی مجوز صدور تعداد زیادی کارت هوشمند رانندگی برای افرادی که حرفه اصلی شان رانندگی نیست را صادر کرده است، عنوان کرد: با تایید کدام ارگان و یا سازمان این همه کارت هوشمند می توان صادر کرد؟ چه تعداد از این کارت ها در سیستم‌ حمل و نقل فعال واقعی هستند و از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کنند؟

او ادامه داد: چه تعداد از افراد دارای کارت هوشمند که در حال فعالیت در بخش حمل و نقل نیستند به نحوی از خدمات بیمه تامین اجتماعی و یارانه دولت که برای راننده در نظر گرفته شده است استفاده می کنند؟

بکرانی با بیان این که در خصوص کارت هوشمند ناوگان نیز چنین مشکلی وجود دارد، گفت: سوای واگذاری خدمات که به صورت غیرقانونی به کانون و انجمن های رانندگان‌ و کامیونداران واگذار شد که می بایست به  دست دفاتر پیشخوان دولتی قرار می گرفت، چه تعداد کارت هوشمند ناوگان بالای سن فرسودگی در حمل ونقل صادر و با کدام مجوز برای برخی ناوگان فرسوده کارت هوشمند ناوگان صادر شده است؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مهدی صالحی 0 0

    با سلام
    در تایید فرمایشات این همکار اضافه میکنم خیلی از رانندگان بعلت خرابی بازار کار و عوامل دیگر شغل رانندگی را ترک کردند و به صنوف دیگر پیوستند ولی بعلت اشنایی با انجمن و سابقه در شغل رانندگی هنوز کارت هوشمند انها شارژ میشود و انجمن نیز تا حدودی بی تقصیر میباشد چون این دفاتر هستند که با صدور صورت وضعیت و بارنامه سوری برای این اشخاص انجمن را مجبور به تایید میکنند در واقع این دفاتر هستند که برای سودجویی خود برای غیر راننده صورت صادر و انجمن را مقابل کار انجام شده قرار میدهند و بخاطر داشتن این کارکرد سوری انجمن مجبور میشود این اشخاص را راننده حساب نماید

  • راننده 1 0

    چرادرمورد سنوات 72تا80راننده گان که تامین اجتماعی حتی به نرخ روز بقیه که شرکتها نریخته اند رابگیرد وهشت سال کامل شود مطلبی گفته نمی شود مشکل ما هشت سال است که سه چهار سال است وکسی هم جواب نمی دهد

  • راننده 0 1

    افراد بازنشسته وکارمند بقال جوشکار قصاب خیلی راحت کارهوشمند می گیرند اگر نبودند که الان سختی کاردرست شده بود

  • راننده 0 0

    سختی کار رو تایید کنید و در تمام مراکز بارگیری و صدور بارنامه ، صدور بارنامه رو منوط به اثر انگشت هوشمند کنید و از آن طرف قانون بگذارید که پلیس بین راه‌ها بارنامه‌های کامیونداران رو چک کنند و حضور رانندگانی که اسمشان در بارنامه میباشد در کامیون الزامی باشه مثل صنف رانندگان اتوبوس که باید راههای طولانی هر ۳ راننده در اتوبوس حضور داشته باشند تا مشکل حل بشه و جهت اطلاع دوستان اگه کسی بخواد صرفا از یارانه‌ی بیمه تامین اجتماعی رانندگان استفاده کنه ، اصلا به صرفه‌ش نیست چون اگر علافی و هزینه‌های جانبی و آزمایشهای دوره.ای رو محاسبه کنید بیمه خویش‌پرداز به صرفه‌تر میباشد هر چند که بیمه‌شدگان جدید ، خیلی وقته که بهشون یارانه‌ی بیمه تعلق نمیگیره و در ثانی بیمه‌های بهتری که یارانه‌ی بیشتری هم به این مشاغل اختصاص پیدا میکنه مثل کارگران ساختمانی و ... وجود داره و هم دردسرش نسبت به بیمه‌ی رانندگی کمتره"

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین
helptinn

تین‌نیوز در مدت 12 سال فعالیت مستمر، با رعایت اصل بی‌طرفی رسانه‌ای، اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای حمل‌ونقل کشور را تحت پوشش و به‌طور رایگان در اختیار علاقه‌مندان و متخصصین قرار داده است.
ادامه فعالیت این رسانه علاوه بر حمایت‌های معنوی شما که همواره از آن بهره‌مند بوده‌ایم، نیازمند حمایت مادی شما است.

از ما حمایت کنید