| کد خبر: 234906 |

◄ وضعیت نامشخص بیمه تکمیلی رانندگان با ابطال مصوبه شورای عالی ترابری

یک راننده کامیوندار از ابطال مصوبه 205 شورای عالی هماهنگی ترابری در مورد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون، با رای دیوان عدالت اداری خبر داد.

تین نیوز

یک راننده کامیوندار از ابطال مصوبه 205 شورای عالی هماهنگی ترابری در مورد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون، با رای دیوان عدالت اداری خبر داد.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی با بیان این مطلب گفت: ابطال مصوبه ۲۰۵ در خصوص بیمه تکمیلی رانندگان، نشانگر غیر قانونی بودن تمام‌ فعالیت های چندین سال گذشته افرادی است که به اسم تشکل صنفی چه در صنف رانندگان و کامیونداران و چه شرکت های حمل و نقل، برای خود دکان کاسبی به راه انداخته و  امور را بدون توجه به قوانین، توسط عوامل و نفوذی های خود به نفع خود رقم می زنند.

وی افزود: بیمه تکمیلی رانندگان نمونه ای گویا از این امور است که چطور و با چه پشتوانه ای برخی افراد توانستند به نفع خود رانت ایجاد کنند و سرمایه های هنگفتی را که هیچ ردیفی برای آن در ارگان های دولتی تعریف نشده است را در یک تشکل صنفی به دست بگیرند.

بیشتر بخوانید:

بکرانی در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: با وجود آن که صنف رانندگان و کامیونداران در موقع تصویب و انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون، خود دارای 2 کانون انجمن صنفی فعال بود  که حتی در مورد تعیین هزینه و منبع بیمه تکمیلی با کانون شرکت های حمل و نقل صورت جلسه و تفاهم نامه ای  نیز امضا کرده اند، چطور دو تشکل با وجود تاکید و هشدار فعالان این بخش مبنی بر رعایت قوانین متوجه نبودند که؛ اولا بیمه تکمیلی جزو‌ بیمه های اختیاری است و ثانیا فعالیت کانون ها در این خصوص قانونا زیر سوال است و منع قانونی دارد؟

این فعال بخش حمل و نقل کالا شفاف سازی و پاسخ گویی در مورد  هزینه هایی که تاکنون از جیب رانندگان اما به نام صاحبان کالا دریافت شده و به جیب دلالان حمل و نقلی سرازیر شده است را خواستار شد و عنوان کرد: چه دستی پشت این قضیه می تواند باشد که این حجم از پول رانندگان به حساب کانون انجمن صنفی شرکت های حمل و نقلی واریز شده است، مدعیان حمایت از حق و حقوق مشروع صنف ما کجای کار هستند؟

وی با بیان این که در مورد مبالغ دریافتی بابت بیمه تکمیلی رانندگان  و ظلمی که در این‌ چند سال به صنف رانندگان و کامیونداران وارد شد، تمام افراد دست اندر کار و تصمیم گیرنده و مدعیان حمایت از حق وحقوق مشروع صنف رانندگان و کامیون داران نیز باید پاسخگو باشند، افزود:  این پول ها باید به حساب تک تک رانندگان عودت داده شود.

بکرانی گفت: رانندگان و کامیونداران  از دستگاه قضایی و بازرسی و دستگاه  امنیتی کشور تقاضا دارند هرچه زودتر بساط چنین ظلمی را از سیطره حمل ونقل پاک سازی کنند و حق مظلوم را از این رانت خواران و مواجب بگیران فاسد بگیرند و با متخلفان برخورد مناسب صورت پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد طاهری 4 0

    با سلام
    واقعا که این رانندگان زحمت کش چه گناهی دارند بابا اینقدر این لقمه رو نچرخونید یک کلام ما که بیمه تامین اجتماعی رو خودمون داریم میدیم بیمه تکمیلی رو هم سامانه ایجاد کنید تا اونم خودمون پرداخت کنیم تمام

  • راننده 4 0

    حکایت همان بیمه 72تا80است که ازهمان اول ازخود راننده نگرفتن والان بجای هشت سال سه چهارسال است وحتی دوباره که می خواهیم باز بدهیم به نرخ روز تاهشت سال کامل شود قبول نمی کنند وکسی هم جواب نمی دهد الان هم بیمه دانا بعدازسه ماه که مدارک راگرفته پرداخت نمی کند باید به کجامراجعه نمود کسی نمی داند

  • راننده 3 0

    شبکه خبری محترم تین نیوز خواهشا شما پیگیری کنین که یک سامانه ارتباطی بین رانندگان و مسئول سازمان ایجاد کنن تا ما هم بتوانیم نظرات و شکایاتمان را برایشون بفرستیم شما پیگیری کنین ما که دستمون بهشون نمیرسه

  • راننده 1 0

    در ایران از راننده مظلوم‌تر نداریم... اگه اعتصاب کنند زندانی میشن ، کار نکنند از زندگی میفتن ، کار هم که میکنند ، به حق و حقوق قانونی خودشون نمیرسن... تا کی اینقدر ظلم؟ اصلا راننده بیمه‌ی تکمیلی نمیخواد همون شرایط سخت کار رو به اجرا بزارید و بعد ۲۰ سال کار سخت رانندگی بازنشست کنید تا راننده چند صبای آخر عمرش از زندگی در کنار زن و بچه‌ش چیزی بفهمه