| کد خبر: 190239 |

◄ پول افزایش قیمت بلیت اتوبوس در جیب دلالان و درصدبگیران

مالک هزینه سرسام‌آور نگهداری ناوگان را می‌دهد اما از افزایش قیمت بلیت شهرداری و شرکت‌ها که درصدی کسر می‌کنند، سودمی برند.

تین نیوز

یک فعال حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری معتقد است در شرایط فعلی و با توجه به مشکلاتی که در بخش حمل‌ونقل مسافری جاده‌ای وجود دارد، افزایش کرایه مشکل ناوگان مسافری را حل نخواهد کرد.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد: تا زمانی که مشکلاتی شامل فروش زیر نرخ، عدم درجه‌بندی اتوبوس‌ها، گزینه اف، دلال سنتی، دلال اینترنتی و ... در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافری وجود دارد، افزایش کرایه معنی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور خاطرنشان کرد: امروز درد مالکان اتوبوس، قیمت‌های افسار گسیخته لوازم یدکی و قیمت ناوگان است.

او اظهار کرد: مالک هزینه سرسام‌آور نگهداری ناوگان را می‌دهد اما از افزایش قیمت بلیت شهرداری و شرکت‌ها که درصدی کسر می‌کنند، سود می‌برند.

به گفته این فعال صنفی، در حال حاضر قیمت یک جفت تسمه یک میلیون و 700 و قیمت کیت یا همان سنسور گیربکس 117 میلیون تومان شده است.

به گزارش تین نیوز، او گفت: براین اساس به نظر می‌رسد بازار اتوبوس و لوازم یدکی آن به مشابه بزرگ‌راهی است که تابلوهای محدودیت سرعت آن برداشته و به‌جای آن تابلوی تخته گاز نصب شده باشد و افزایش کرایه فقط یک تقویت است برای این تخته گاز.

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور تاکید کرد: البته ناگفته نماند با این کرایه هم دراین شرایط ادامه حیات ناوگان مقدور نیست و درحال حاضر حقوق یک راننده اتوبوس از کارگر ساده هم پایین‌تر هست.

داوودی افزود: اگر سیاست به همین روال باشد‌، به‌زودی شاهد  پایان حیات پایانه‌های مسافری خواهیم بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.