| کد خبر: 189506 |

◄ یک راهکار برای تامین منابع مالی صندوق رفاه رانندگان

صندوق رفاه نه تنها کارفرماست بلکه ابزار راستی‌آزمایی رانندگان واقعی هم است.

تین نیوز

عضو کارگروه مطالبات رانندگان کشور در مورد تشکیل صندوقی به نام صندوق رفاه که به زعم او «شاه‌کلید حل مشکلات بیمه تامین اجتماعی رانندگان» است، گفت: با توجه به مشکلات رانندگان در زمینه بیمه و دیگر خدمات تامین اجتماعی، این نتیجه حاصل شده که درخلأ نبود کارفرما، صندوقی به‌نام صندوق رفاه برای رانندگان تشکیل شود.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار ما افزود: منابع مالی این صندوق می‌تواند از کسر درصدی از صورت وضعیت و بارنامه و واریز این مبلغ به حساب صندوقی که به‌صورت هئیت امنایی اداره خواهد شد، تامین شود.

بیشتر بخوانید:

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور تاکید کرد: این حق قانونی رانندگان است که از محل صورت وضعیت یا بارنامه‌شان درصدی برای واریز به حساب صندوقی به‌نام صندوق رفاه رانندگان واریز شود حال آن محل، بخشی از کمیسیون شرکت و یا حق مالک باشد، چون از زمان صدور بارنامه این راننده کارگر محسوب شده و دراختیار شرکت است، یعنی بارنامه یا صورت وضعیت، کارفرمای راننده محسوب می‌شود.

او افزود: اگر راننده خود مالک باشد که فرقی به حالش ندارد و این ذخیره پول این جیب با جیب دیگر تفاوتی برای راننده خود مالک ندارد، کسی هم که فقط راننده باشد، کارگر محسوب شده و باید سهم بیمه کارگر را پرداخت کند.

این راننده خود مالک با بیان این‌که می‌توان گفت «صندوق رفاه نه تنها کارفرمای راننگان خواهد شد بلکه ابزار راستی آزمایی رانندگان واقعی هم است»، خاطرنشان کرد: در صورت تشکیل صندوق رفاه، سازمان تامین اجتماعی می‌تواند 4 درصد طلب حق سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی را از این صندوق برداشت کند در واقع مبلغ برداشتی از این صندوق تعین کننده سخت و زیان‌آور بودن شغل رانندگی خواهد بود.

داوودی ادامه داد: در چنین شرایطی کسانی که راننده واقعی نبوده و در صنوف دیگر مشغول به‌کار هستند نیز به‌دلیل نداشتن صورت وضعیت و بارنامه کافی شناسایی و از صنف حذف می‌شوند.

به گزارش تین نیوز، این فعال صنفی گفت:  همه رانندگان باید خواستار تشکیل صندوق رفاه باشند چرا که این صندوق به مثابه پلی برای حل مشکلات بیمه رانندگان است که تا این پل نباشد از این رودخانه مشکلات بیمه نمی‌توان عبور کرد.

او افزود: برای تفکیک رانندگان از راننده نماها، باید نمایندگان صنف در کمیته سخت و زیان‌آور بودن حضور داشته و مجلس هم باید قوانین بازدارنده‌ای مصوب کند ازجمله این‌که اگر مشخص شود شخصی از بیمه رانندگان استفاده کرده و دارای جواز دیگر صنوف یا غیرشاغل بوده، پرداختی‌های بیمه‌اش به نفع این صندوق مصادره شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سلام علی نیک سرشت راننده پایه یک 0 0

    هزینه بیمه خیلی زیاده ؟؟؟؟؟