| کد خبر: 182154 |

با پیگیری‌های نمایندگان صنفی و تصویب کمیسیون تلفیق:

◄ یارانه بیمه رانندگان پابرجا ماند

پس از آن و با با تلاش کارگروه مطالبات رانندگان و پیگیری نمایندگان و رای مثبت آنان، سرانجام عدم قطع یارانه بیمه رانندگان و پرداخت یارانه دولت به این بخش قانونی شد.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری انجمن‌های صنفی رانندگان مسافری کشور گفت: با پیگیری‌های نمایندگان صنفی و کارگروه مطالبات رانندگان در کمیسیون‌های مجلس و همچنین نظر مساعد نمایندگان مجلس، از قطع یارانه بیمه رانندگان جلوگیری شد.

به گزارش تین‌نیوز، مختار داوودی این مطلب را در شبکه‌های اجتماعی و در توضیح خبری عنوان کرد که طی آن اعلام شد با مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس؛ دولت موظف به پرداخت سهم 50‌ درصدی بیمه رانندگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای شده است.

مختار داوودی در این باره گفت: در سال‌های گذشته در بودجه کشور در مورد موضوع یارانه دولت به بیمه رانندگان بحثی به میان نیامده بود و در این سال‌ها دولت هم درحدود چهار هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی مقروض بود.

این فعال صنفی افزود: دولت نیز با این توجیه که چون در تصویب بودجه نامی از یارانه بیمه رانندگان برده نشده است،  عنوان می‌کرد مکلف به پرداخت این هزینه نبوده و حتی در آذر 96 اعلام شد بنا به دستور آقای نوبخت دیگر یارانه‌ای بابت بیمه رانندگان از سوی دولت پرداخت نمی‌شود و باید کل مبلغ بیمه توسط خود رانندگان پرداخت شود که پس از واکنش نمایندگان صنفی، قطع یارانه بیمه به سال 97 موکول شد.

داوودی ادامه داد: در همین جهت، در سال 97 و در فاز اول اجرای این دستور، یارانه‌ای برای حق بیمه رانندگان جدید‌الورود و کسانی که به هردلیل بیمه آنها، قطع شده بود، پرداخت نشد ولی با پیگیری‌های نمایندگان صنف و کارگروه مطالبات رانندگان در کمیسیون‌های مجلس به خصوص با تلاش دکتر عزیزی نماینده مردم شیروان بجنورد در مجلس،  از اجرای فاز دوم قطع یارانه بیمه رانندگان جلوگیری شد.

وی گفت: پس از آن و با با تلاش کارگروه مطالبات رانندگان و پیگیری نمایندگان و رای مثبت آنان، سرانجام عدم قطع یارانه بیمه رانندگان و پرداخت یارانه دولت به این بخش قانونی شد و بر همین اساس با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس، دولت زین پس، مکلف به پرداخت این یارانه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مجتبی 1 0

    بیست

  • محمد 0 1

    با سلام
    بنده امروز رفتم واسه بیمه و گفتن که باید مبلغ 630 هزار تومان پرداخت کنی،در صورتی که سیستم واسم یارانه دولت زده
    چی کار باید کرد حالا؟؟