| کد خبر: 266025 |

◄ تعیین نرخ کرایه حمل کالای رانندگان کامیون دستوری شد

تعیین نرخ حمل بر مبنای هزینه تمام شده جای خود را به تعیین نرخ حمل تحمیلی و دستوری داده است !

تین نیوز

شماری از رانندگان کامیون و فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا خواستار حذف بارنامه های پلیس راهی، عدم امکان صدور بارنامه زیر تعرفه قانونی منطبق بر تن کیلومتر و بروزرسانی شاخص منطبق بر بند ب مصوبه ۲۰۹ شدند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ خرید کامیون ارزان خارجی در مرز بازرگان؛ 3 نکته برای جلوگیری از زیان خریداران

به گزارش تین نیوز، عضو انجمن صنفی رانندگان کامیون اصفهان در این زمینه گفت: پس از وقایع سال ۹۷ مهمترین مطالبه رانندگان کامیون یعنی تعیین نرخ حمل توسط یک مرجع صالح بی طرف و برطبق هزینه تمام شده حمل در چارچوب مصوبه ۲۰۹ و تحت عنوان نرخ تن کیلومتر تصویب شد.

نوید خیرمند افزود: علیرغم اینکه در این مصوبه مرجع صالح تعیین نرخ حمل سازمان راهداری معرفی شد، اما در طول پنج سال گذشته دستخوش تغییرات و پای سازمان حمایت از مصرف کننده و ستاد تنظیم بازار بدان باز شد و رفته رفته تعیین نرخ حمل بر مبنای هزینه تمام شده جای خود را به تعیین نرخ حمل تحمیلی و دستوری داد !

خیرمند در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: هر چند این رویه موجب اجحاف در حق رانندگان و انحراف از مسیر قانونی بود اما تاکنون سکوت نمایندگان صنف و عدم تظلم خواهی از مراجع حقوقی همچون دیوان عدالت اداری، به این رویه ناصواب رسمیت بخشیده است.

به گفته وی،  با این حال بعضاً شاهد هستیم که با وجود موارد فوق الذکر و تثبیت نرخ تحمیلی، همان نرخ نیز رعایت نمی‌شود !!

این راننده کامیون تاکید کرد: گرچه منشأ این موضوع استفاده از ضرایب تطبیق در سال های گذشته بوده است، اما انتظار می‌رفت مسئولان محترم سازمان راهداری که متولی اصلی و قانونی رانندگان هستند و نیک می دانند نرخ تحمیلی با نرخ کارشناسی خود انتطباق ندارد، مصلحت ذینفعان را در نظر گرفته و حداقل با ابزار ضرایب تطبیق ضربه ای دیگر به حیات نصف و نیمه تن کیلومتر نزنند !!

خیرمند ادامه داد: از آنجایی که دیون دولتی مترتب به جابجایی کالا تحت عنوان عوارض جابجایی تابعی از نرخ حمل است، می‌باید توسط مستخدمان دولتی به طور کامل اخذ گردد، چرا و با چه مجوزی در برخی مسیرها و بعضی از کاربری ها اجازه صدور بارنامه کمتر از نرخ مصوب تحمیلی به بهانه توافق طرفین می دهید؟؟ 

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: کجای قانون چنین اجازه ای داده شده که منافع دولت در گرو تصمیمات و توافقات اشخاص حقیقی باشد ؟؟ از آن بدتر اینکه تقریبا همه مسئولان سازمان راهداری می دانند بسیاری از این توافقات به صورت صوری و برای فرار از ادای دیون دولتی و یا حق السهم شرکت هاست !!

خیرمند با بیان این که طور مثال شاهدیم که اجازه صدور بارنامه با نرخ کمتر از تن کیلومتر برای ناوگان ملکی شرکت ها وجود دارد ، افزود: در حالی که کرایه حمل فعلی، هزینه های حمل رانندگان خود مالک را هم به سختی پوشش می دهد، چگونه یک شرکت که حقوق راننده، کارمندان و مالیات و... را هم باید بپردازد با کرایه پایین تر از نرخ تن کیلومتر می تواند ناوگان خود را اداره کند ؟؟

او عنوان کرد: آیا غیر از روابط و تفاهمات پشت پرده با صاحبان کالا که تماما برای دور زدن دیون دولتی است ( عوارض جابجایی، مالیات و...) دلیل دیگری برای این به اصطلاح ارزان فروشی وجود دارد ؟ آیا اطلاعی از ماده ۱۰ قانون مدنی ندارید ؟ از کجا می توانید تشخیص دهید نرخ توافقی مندرج در بارنامه با تفاهمات طرفین مطابقت دارد ؟ به راحتی می توان پسا پرده با انعقاد یک عقد (مثلا بیع) ما به تفاوت کرایه را از صاحب کالا وصول کرد، هر چند که آن معامله ظاهرا غرری باشد !!

این فعال صنفی تاکید کرد: تن کیلومتر قرار بود کف کرایه و بیشتر از آن با توافق طرفین قابل افزایش باشد، اما وجود قوانینی همچون مورد مذکور و همچنین بارنامه های پلیس راهی راه مفری برای دور زدن تن کیلومتر و تضییع حقوق رانندگان و حقوق دولتی شده است !!

وی با بیان این که از طرفی طبق مصوبه ۲۰۹ قرار بود با افزایش نرخ پارامترهای موثر در هزینه های حمل، شاخص تن کیلومتر بروزرسانی شود، افزود: لاستیک یکی از مهمترین ارکان تعیین نرخ شاخص است که طی ماه‌های گذشته حدود ۲۵ درصد به صورت رسمی افزایش داشته و زمزمه خروج این کالا از ذیل نرخ گذاری دستوری است.

خیرمند عنوان کرد: دیگر اقلام مصرفی هم که عمدتا به صورت غیررسمی با نرخ ارز در حال افزایش است؛ چرا نسبت به بروزرسانی نرخ شاخص تاکنون اقدامی صورت نگرفته است؟  آیا شرعا، عرفا و قانونا می توان با برهم زدن عرضه و تقاضا به واسطه تزریق بی ضابطه ناوگان حقوق رانندگان را تضییع کرد ؟؟ آیا چنین عملکرد یا عقیده ای با ماده ۷ قانون استخدام کشوری مطابقت دارد ؟ آیا با فرامین رهبری که همیشه بر پیوست عدالت در تصمیم گیری ها تاکید دارند مطابقت دارد ؟

وی در پاسخ به این پرسش که برای حل این مشکلات چه باید کرد، گفت:حذف بارنامه های پلیس راهی، عدم امکان صدور بارنامه زیر تعرفه قانونی منطبق بر تن کیلومتر، بروزرسانی شاخص منطبق بر بند ب مصوبه ۲۰۹ از جمله اقداماتی که برای حل این مشکل قابل انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 27 1

    متاسفانه صنف حمل و نقل درواقع هیچگونه نماینده ای برای اعتراض به انواع تصمیمات نادرست واجحاف هایی که در حق فعالین آن و درکل بر ضد اقتصاد کشور گرفته شده و اجرا میگردد ندارد که اگر داشت در برابر چنین مسائل مهمی سکوت نمیکردند و اقدام مینمودند در مسئله بسیار مهم و حیاتی حذف الزام به اسقاط ناوگان فرسوده برای شماره گذاری کامیونهای وارداتی نمایندگان صنف کجا بودند و چرا به مراجع بالاتر شکایت نکردند تا جلوی این حرکت کاملا اشتباه و خلاف و بر ضد منافع ملی گرفته شود که اکنون افزوده شدن این حجم عظیم کامیون بدون اسقاط ناوگان فرسوده موجب انباشت کامیون در پایانه ها و مرزها و باعث کمبود بار و صدمه به معیشت رانندگان شده است ؟!!!!!

  • سامغانی مهدی 7 0

    سلام‌
    تا زمانی ،پایانه ها در تمام کشور اماده و احیای پذیرش کل محموله ها در سالن برای اعلام بار نشوند و از طرفی بعد اماده سازی پایانه ها و زیر ساخت سیستم صدور بارنامه تمامی شرکت های حمل خارج از پایانه قفل نباشد به طوری که هر محموله از هر شرکتی فقط از درگاه پایانه ها و‌سالن هایش عبور نکند ،چالش همیشگی تن کیلومتر در مرحله اجرا خواهد بود و هست !!!
    چه بسا بدون این ساز و کار شما به شرکت ها و سیستم اجازه ندهید نرخ زیر تعرفه را در نسخه حمل درج کنند ،ولی با همان قید شدن نرخ قانونی ، همان مبلغ نرخ قانونی را به راننده پرداخت نخواهند کرد !!
    چرا ؟؟؟
    زیرا سیستم و‌ساختار عرضه و‌تقاضای بار در شکل فعلی حمل ونقل بالعکس عمل میشود !!
    و همچنین وظایف هر رکن در حمل ونقل و روابط بین انها طبق قوانین در میدان اجرا عملیاتی نمی شود !!!

    راه درست !!!
    صاحب کالا ارائه محموله به پایانه ها و بعد از اعلام بار با نرخ قانونی زیر نظر انجمن ها ،ارائه حواله بار بع رانندگان جهت بارگیری و سپس دریافت نسخه حمل (بارنامه )توسط راننده از شرکت های حمل ونقل !!!
    اما آیا پروسه فعلی محموله ها در عرضه و تقاضا محموله ها بدین شکل است ؟؟؟؟
    قطعا خیر ،و کلا شرکت ها شده اند همه کاره حمل ونقل!!
    شرکت در مرحله اخر باید نسخه بارنامه را فقط ارائه کند و دخل و تصرفی در محموله ها و اعلام بار نداشته باشد
    ولی اکنون عملیات صاحب کالا و اعلام بارها تا صدور نسخه حمل را در اختیار گرفته اند و هر گونه میخواهند در این سیستم فعالیت میکنند!!
    می پرسید چرا ؟؟؟
    زیرا ساختار معیوب است و جایگاه هر کدام با روابط این سه رکن در تعاملات بین انها اشتباه !!!
    زیرا زیرساخت پایانه ها وساخت پایانه های جدید و اجبار به اعلام بار فقط و فقط در پایانه ها انجام نشد !!
    و متعاقبا شرکت ها را وقتی پایانه ای نداری و‌سالن اعلام بار با نظارت انجمن ها !!!
    آزاد و رها شدند و هر شکلی خواستند و توانستند در عرصه حمل ونقل تاختند و عکس قوانین نیز حرکت کردند !!!
    و در نهایت شد انچه امروز میبینیم که چه عرض کنم بلکه حس میکنیم با گوشت و پوست و استخوان !!

    از سال ۹۷ چنانچه عزمی می بود که در تمام نقاط کشور پابانه احداث و همه محموله ها شرکت در این پایانه ها زیرنظر انجمن ها اعلام میشد و سیستم های خارج از پایانه که در دسترس شرکت ها هست قفل می شد ،امروز با چالش فعلی که کل سیستم را زیر سوال برده مواجه نبودیم!!
    با تشکر فراوان

  • وحید 9 2

    سال ۹۷ در خواست شده بعد ۵ سال اومدی چی زر میزنید،

  • ناشناس 14 1

    حقمان هست وقتی عرضه اینکه یک هفته بار نبریم همین که هست تازه ازاین بدتر می‌شود

  • وحید 17 2

    فقط حرف میزنید، کرایه پایین، کمیسیون بالا، نمیخواهید راننده یا مردم آرامش داشته باشن

  • ناشناس 24 0

    کمیسیون نجومی چرا باید از رانندگان که جان و مالشان کف دستش هست باید به باربری ها بپردازند چه کسانی سود می برند ظلم در حق رانندگان تمام کنید

  • مهدی 16 1

    متاسفانه عدم وجود قوانین محکم و جریمه های بسیار پایین باعث به وجود آمدن شرکت‌های بسیار بزرگ و خون آشام شده که همیشه از خون رانندگان تغذیه کرده و خود را نعوذبالله خدا می‌پندارند آخر ظلم تا به کجا و کی

  • حسین رضایی 10 0

    جناب خیرمند جنابعالی با دفاع از حقوق دولت و شرکتهای بزرگ نماینده آنها هستید و گرنه چگونه این همه ظلم و اجحاف و دلال بازی برای دریافت باری که فقط ده درصد را دلال میبرد و بیست درصد شرکت حمل و نقل و بیمه و دارای و پایانه میخورد ، مانده ته باری که به مقصد رسیده چه مبلغی است ، بارنامه پلیس راهی را شرکتهای بزرگ اختراع کردند یا رانندگان و مالکان خود راننده ؟ که خونشون را دلال ها و شرکتها میخورند ، کرایه حمل برای ماشین اسقاطی‌ و مدل روز یکی هست ضمن اینکه ولوو سوسماری و زرد و مایلر یک چهارم ماشین های چینی و نسل جدید پول بابت تعویض روغن نمیدن ، اگر نماینده شوفرای عزیز هستید چرا این همه را نمی‌بینید ؟ جریان اسقاط عادلانه که قرار بود در قبال هر ماشین یک دستگاه مجوز واردات کارکرده بدهند چی شد ؟ هزاران دستگاه ماشین های قدیمی در اسکله و پایانه بغل دست تریلی اسکانیا و داف های صفر در حال خواب منتظر بار هستند کی باید جوابگو باشد ؟ فقط کم شدن درصد دولت را می‌بینید ،

  • محمود 4 1

    بنده به عنوان متصدی رایانه مشغول به فعالیت در یک دفتر شرکت باربری میتونم بگم شرایط خیلی پیچیده تر از این حرفاست هر کی هم ساز خودش رو میزنه دولت از یک سمت شرکت های باربری و صاحبان کالا و راننده ها از یک سمت دیگه بنده به شخصه تا به امروز هرچی بارنامه بوده طبق همین لیست نرخ تجاری بهار 1402 کرایه ها رو محاسبه کردم و تحویل راننده دادم خیلی وقتا بوده که از سهم شرکت کم کردم تا راننده مبلغ بیشتری بدست بیاره ولی ریالی از چیزی که مشخص شده محاسبه نکردم.
    متاسفانه اصلا عملکرد شفاف نیست اطلاعات قطره ای به من باربری و راننده میرسه قیمت ها هم که دیگه سال به سال عوض نمیشه و تبدیل شده به روز به روز عوض شدن و در نهایت همه هم حق دارند که نگران شریط کاری خودشون باشند.همه چیز برمیگرده به خشت اولی که گذاشته شده و در طول این سالها نشد یک بار همین قوانینی که گذاشتن به درستی انجام بشه .

  • رستم 7 0

    کی از حق حقوق رانندها دفاع میکنه ما یاید سندیکا داشته باشیم ویک نمایند آیا پایانه که ارگان دولتی هست ازمم دفاع می‌کنه نه نه

  • ناشناس 5 0

    خواهشا در مورد بیمه اجتماعی رانندگان هم یه پیگیری بکنید،این همه سختی کار رانندگی ،هیچ گونه مزایا و عاقبت خوشی نداره،مگه ما رانندگان چه فرقی با بقیه مشاغل داریم

  • شهرام 7 0

    تا زمانی که پای وزارت راه در میان باشد اش همان است و کاسه هم همان تنها راه ایجاد سازمانی تحت نام سازمان حمل و نقل بار و مسافر زیر نظر ریاست محترم جمهوری میباشد که تنها کارش امورات حمل و نقل باشد نه هیچ کار و مسولیت دیگر .اداره راه زبر همان مسولیت خودش که بسیار هم بزرگ میباشد مونده شما یک نگاهی به جاده های کشور بیفکنید متوجه خواهید شد

  • سعید 2 0

    سلام
    جدا از بحث کرایه کم خیلی از کرایه ها هم نسیه هست مثل ذوب آهن اصفهان که 20 الی 25 روز طول می‌کشه کرایه پرداخت بشه یا کاشی واسه مرز 10 الی 15 روز یا شرکت های پیمانکار گاز آب برق .....که باید با شکایت کرایه رو بگیری

  • ناشناس 1 0

    فقط مگر رباط بگذارند که خرج زندگی وپول نخواسته باشد وگرنه اصلا درست نمیشه چون از اول واز پایه خراب هست

  • نهتانی 1 0

    از چیها بگیم از که گله کنیم ظلم ظلم در حق حافظان امنیت اقتصادی

  • ناشناس 2 0

    سلام من الان پایانه تهران بودم کرایه میگفت بندر ۹ صافی بعد که گفتم کمیسیون چند گفت ۶میلیون الان دیگه کرایه شده باربری با راننده نصف نصف کمیسیون هم با کارت خوان خودشان نمی کشند تا شکایت کنی میگه با عابر بانک کارت به کارت کن

  • خان عزیز 2 0

    وباربریها اگه به حق خودشون قانع باشند خوبه اما باهمه وجود بااین هزینه ها ودارایی هزارکوفت وزهر مار دیگه که از بغل باربری راننده می‌گیرند خوب معلومه چیزی ته‌ نمیمانه وهمه فقط برای دولت کار می‌کنند وجون میکننداما موقعی که همایت می‌خواند دولت سرش روزی بار نمی‌بره وهمه فشارها به مردم بدبخت میاد

  • ناشناس 3 0

    چرا نباید حقوق و مزایای بازنشستگی ما رانندگان به اندازه یک معلم باشد قصد توهین ندارم اما خدا وکیلی ما رانندگان با این همه زحمت و شب بیداری و همیشه دور از خانواده و اجتماع چرا باید به اندازه یک معلم حقوق و مزایا نداشته باشیم آیا اگر رانندگان حمل و نقل سنگین یک ماه اعتصاب کنند چه ضربه ای به اقتصاد کشور وارد میشود اما در عوض اگر معلمان یک سال هم سر کار نروند هیچ اتفاقی نمی افتاد پس کار ما خیلی مهمتر از بعضی کارمندان اما در این کشور به تنها کسی که بیشتر ظلم شده رانندگان حمل و نقل جاده ای است

  • بنده خدا 0 0

    باسلام خدمت دوستان و عزیزان صنف زحمت کش حمل و نقل بنده به صراحت وباجرات این را می گوییم ازروزی که این صنعت درگیر تصمیمات اشتباه بعضی از متولیان حمل و نقل که روی کاغذ ترسیم وطراحی شده نه شرکت های حمل و نقل ونه هم رانندگان به حق و حقوق خود رسیده اند وازروزی که اجرا تن برکیلومتر طبق مصوبه شورا هماهنگی ترابری درسال 97اجرا شد فاتح شرکت حمل و نقل وراننده وکامیوندار واقعی خوانده شد بنده می توانم بگوییم که جای دعا و دعا نویس عوض شده در کشور زمانیکه تولیدکننده شیر وبستنی یا کارخانه سیمان وغیره شده شرکت حمل و نقل وصدور مجوزبی رویه حمل و نقل ودریک شب شرکت ثبت وتاسیس کننده ودرمناقصات بزرگ شرکت وبرنده مناقصه هم شود معلوم خواهدشد که چه بالایی سر این صنعت خواهد آمد ودرقانون تجارت بارنامه تعریف خاصی دارد ودرحذف فیزیکی وکاغذی آن نه اعتراضی ونهم چرا دارم ولی جای سوال هست که چرا باید تعریف بارنامه در دستگاههای مختلف دارم وازاینکه بارنامه برخط وانلاین هم شده بسیارخوشحال کننده هست اما از صاحبان کالا بزرگ مانند بازرگانی دولتی امورپشتیبانی حمایت کشاورزی وحتی گمرکات گرفته تا و.... با ایجاد یک شماره سریال باسیستم خود بعنوان بارنامه درصورتهای مالی برای آنها قابل قبول بوده وغیره از شماره اختصاص یافته واقعی خودبارنامه ازطرف سازمان حمل و نقل پایانه ها شرکتها بزرگ مانند بازرگانی دولتی که سالیانه قریب به پانزده الی بیست میلیون تن کالا اعم وارداتی یا تولید داخلی هرساله با برگزاری مناقصه به شرکتهای واجدشرایط حمل را به آنها واگذار می‌کنند به نظر بنده وطبق کارشناسی همه صوری بوده شاید به ذهنت سوال شود چرا زمانیکه کارمزد قانونی یک شرکت مستقر در پایانه هابار هشت درصد وده درصد خارج پایانه ها می‌باشد شرکت حمل و نقل عددهشت الی یازده درصد تخفیف را درفرمهای شرکت مناقصه پرمیکند وبرنده میشود مگرتاحالا کسی را دیدید به محض رضای خدا بیا کاری انجام بدهد پس بنابراین پرپشت پرده چیزهایی نهفته هست واین چیزی جز اینکه حق کسانی چون راننده ویا حتی دولت بد وبدتر حیف میل بیت المال وکسانی بااین ترفند روش دارنندکارخود را پیش می برند وفقط شعار سلامت ودرست کارکردن را سرمی‌دهند که اساس اشتباه ازکجاسرچشمه گرفته قبل ارسال نودهفت وراه اندازی سیستم سیفا درشرکت بارزانی دولتی تمام اطلاعات بارنامه توسط کارشناسان این مجموعه طبق بند بند قرار دادصورت‌جلسات تنظیم نرخ بین شرکت حمل و نقل طرف قرارداد و نمایندگان ادارات کل غله قندوشکر سازمان گسترش بانظارت اشخاصی مانند مدیرکل عامل ذیحساب امورمالی حراست ومدیرشهرستان باپیشنهاد حمل و نقل واستعلام کف نرخ حمل یاعرف حمل مورد تایید انجمن صنفی سازمان راهداری حمل و نقل که حتی اجراساعت صورتجلسه نرخ حمل هم قیدمیشده وهمیشه وقت بدلیل اینکه کالا در بندر یادرانبارها رسوب نکند وزودترهم حمل انجام شودسی الی سی پنج درصد بالاتر صورتجلسه تنظیم وبارنامه ها طبق همان صادر و کرایه پس ازکسورات قانونی به رانندگان پرداخت می‌شده که این امرخودتنظیم کرایه حمل کالاها دیگررا برمی گرفته اما حال چه اتفاقی رخ داد باراه اندازی سیستم سیفا کاری به بارنامه جاده‌ای ندارد بارنامه فقط بعنوان مدارکی دال براینکه با شرکت حمل و نقل تحویل راننده دادهست شرکت حمل و نقل طبق سیفا صورت حساب تهیه وکرایه را ازشرکت بارزانی دولتی دریافت میدارد بطور مثال کرایه طبق مصوبه تن کیلومترچابهار به تهران هرتن یک میلیون تومان 25تن میشود 25میلیون تومان درصورتیکه شرکت حمل و نقل نرخ هرتن به همین مقصد1200میلیون هزارتومان صورتجلسه تنظیم کرده هرتنی 200تومان به بسم الله زدبه گوشش وضمن اینکه مجددا ازمحل صدور بارنامه بقول خودشان خیلی قانونی که کسورات قانونی آنها بابیمه کالا بیمه تکمیلی و....بشه 18الی 20درصد 17درصدهنگام واریزکرایه بحساب رانندگان منظورمی نمایند ومنت هم سرراننده می گذرانند که ما ازسهم خودتخفیف به شمارانندگان داده ایم ومتولیان راهداری فقط دلخوش این هستند ما هم ازحق وحقوق راننده وهم دولت دفاع می‌کنیم نه آقا سر بدون کلا ماننده به نظر بنده دولت اول ازهمه باید از خودش باید شروع کنند واین را باید جا نمایی کنند بارنامه بجز چیزی که شرکت حمل و نقل بابت آن هزینه تمبرپرداخت کرده نیست وهرانچه هر دستگاهی باسیستم خودایجادکرده حکم قبض انبار خروج یارسیدانبار ندارد اکراین مشکل ومضلات حل شوند همه چیزی سرجایش خودبر می گردد بنده این مشکل چندین چندین بار برای متولیان حمل و نقل استانی وحتی کشوری توضیح میدم عده ای فقط سرتکان میدانند وعده ای هم برباور غلط که شرکت حمل و نقل تخفیف داده ولی بررسی ننموده تخفیفی درکار نبوده غیرازاینکه اول بیت المال حیف میل شده دوم حق وحقوق راننده ومالکان پایمال شده سوم هم سرسازمان راهداری بی کلا ماننده هست بجای اینکه از یک میلیون دویست حق وحقوق خود را دریافت کنند از یک میلیون تومان دریافت شده که فشار روی جامعه آمده هست بیش ازاین هم وقت گرانبها عزیزان نخواهم گرفت
    ضمنا این هم یک دوست کهنه کارقدیم به بنده توضیح داد که مغزم سوت کشید که سالیانه چه میزان پول حیف میل میشود
    شب خوش

  • د.م 3 1

    آقا کرایع ها مفت مفت لطفا هکاران عزیز نرن....پایانه ها نصف کرایه رو میخورن...هر بار مستقیم از شرکت بار گرفتم کرایه منصف بهم دادن ولی از باربری بار گیری کردم با هزار منت نصف قیمت تعرفه کرایه دادن...لطفا مملکت رو از دست دلالان کوتاه کنید....لطفاااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  • ناشناس 3 0

    سلام تورو خدا به داد رانندها برسین از اصفهان بار زدم برا قزوین ۶ برا من ۲۷۰۰ برا باربری بعد لاستیک ۳۵ تا چهل وپنج پول میدم شاسی بلند رو باربری سوار میشه جالبه ، هار شدن آنقدر پول یا مفت گرفتن

  • رضا 0 0

    چرا قانون ابعاد وازآن اجرا نمیشه

  • یداله خدمتی 1 0

    درود و خسته نباشیدخدمت عوامل تین
    نیوز عرض میکنم،،بالا رفتن نرخ کرایه به
    جزء اینکه به تمام مردم صدمه میزند هیچ کاری دیگه انجام نمی‌دهد،،دولت باید به فکر چاره اندیشی و جلوگیری از
    گرانی سرسام آور قطعات و خدمات و
    لاستیک وروغن وغیره باشند،،تا مشکل
    فروکش کند

  • یداله خدمتی 0 0

    درود وخسته نباشید،،،ظاهرا"سال از نظر نمایندگان مجلس از 12ماه به 9ماه تقلیل پیدا کرده،،چون چرا نرخ بیمه رانندگان برای هرماه از این برج
    مبلغ 107/000تومان و اندی اضافه شده،،هرسال در اول سال نرخ‌ها گران
    میشد،ولی الآن 3ماه مانده نرخ تغییر کرد،،ازچه ماده و قانونی استفاده شده،،که بازم دستشان رو تو جیب مردم کردند،،این ظلم است چون با
    عرض تأسف نمایندگان برای مردم دلسوزی کنند بیشتر برای دولت دلسوزی میکنند،،یکی واقعا"بگه
    چه خبره؟؟باتشکر.........

  • رضا 0 0

    چرا برنامه ابعادواوزان اجرا نمیشه

  • سلمان 1 0

    دوستان همکاران من میگم خودمون داریم ب خودمون ظلم میکنیم ب طرف میگم ای بار با کرایه مفت نبر فقط خودشو میبینه لامصب داری با این کارت زندگی همه تباه میکنی قسط دارم قسط خوب ماهم داریم حالا یکی قسط کشنده یکی لوازم یکی لاستیک بابا نکن اونم بار بری بخدا فکر میکنن خداااااااا شدن از اونورم اومدم ماشین قسطی دادن نمیشه ماشین بخوابونی قسط داره حیرون شدیم ولی بخدا ک بار ارزون میبرین جایزه میدن نمیدن خرج راهتون درنمیاد نکین ک از وقتی کشنده مد شد ی کسای اومدن تو کار ک همونا کل جماعت ماشینداری ورشکستگی کشیدن

  • ناشناس 0 0

    درود،،گرفتن اضافه بهاء بابت بیمه رانندگان دراین 3ماهه پایانی سال نوعی دزدی آشکار و بدون اجازه دست کردن تو جیب مردم مظلوم ایران است
    هرساله در پایان سال وسال جدید نرخ‌ها تغییر میکرد،،چرا بدون اطلاع رسانی قبلی یهویی مردم رو زیر فشار قرار میدن،،این است عدالتی که دولتمردان ازش حرف میزنند؟؟؟بنده خواهان رسیدگی به این موضوع درباره حرام خواری و گرفتن پول زور و بی دلیل از این قشر زحمتکش هستم،،چون واقعاً چرخ مملکت رو با تمام توان می‌چرخانندولی همیشه خودشان جزء اولین قربانی هایی هستند که هیچ کس به فکرشان نیست و مورد ظلم سلیقه های یک عده برنامه ریز بیسواد،،وبی برنامه قرار می‌گیرند،،دیوار کوتاه تر ازین این شب شکن های جاده پیدا نکردند،،یک دندان عصب کشی کردمعلی الحساب 1/400/000تومان پول دادم میگه باید600/000تا 1/000/000تومان
    دیگه برای پرکردن پرداخت کنید،،از
    این صحبت میکردند،،نه از گرانی وبیخدایی پرداخت حق بیمه،، نمایندگان مجلس برای این مصوبه های یک شبه و لحظه ای مدیون خون
    شهداء و این ملت شهید پرور هستند
    با تشکر فراوان از تین نیوز که پل ارتباطی رانندگان و دولت هست،،تا بعضی مواقع در باره احقاق حق حرفی
    بزند،،که آیا مورد پسند مفت خوران
    واقع بشه،،یانشه،،خلاصه حلال نیست
    الهی هرکس این لایحه یا مصوبه رو
    به تصویب نهایی رسانده،،بهمراه خانواده و عزیزانش از زندگی خیر نبینن🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲🤲

  • ناصرآبگون 0 0

    باسلام. وخسته نباشیدخدمت رانندگان زحمت کش ،ازوقتی که پای سازمان راهداری وترابری درحمل ونقل به عرصه ظهوررسیدرانندگان خودمالکی روزخوشی ندیده ونخواهنددیدچون سازمان طرفدارشرکتهای حمل ونقل (دلالان) صنعت حمل ونقل هستندوحقی برای رانندگان قائل نیستند

  • ناشناس 0 0

    ما با چه توانی بعد ۲۰سال زجر کشیدن درجادهای، همچون،،سنگلاخ،وخودروهای فرسوده،باتمام وجود وزجر،چرخ حمل ونقل را گرداندیم،،حالا چگونه بااین همه ماشین نو ار پایی،وچینی،،با خودرو فرسوده ور آنی بدتر ازخودریمان،،رقابت کنیم. ..شده مثل مسابقه،بین پیرمرد وجوان تازه نفس،،برای. یک لقمه نان حلالی که ۲۰سال. گذشته توان ما کامیون داران را گ فته ،چرا ۱۰وزیر نداریم. بایک حقوق،ویک اتاق،تا هرکس قوی تر بود آن روز حقوق بگیرد،،
    فقط یک بار و ها راننده. تا بجنگند وبازهم سرمایه پیروز شود

  • حسین 0 0

    با سلام ،اعمال افزایش نرخ کرایه با توجه به ۱۰درصد مخارج پایانه و عوارض جابجایی و بیمه تکمیلی یعنی درآمد راهداری بیش از باربری از یک بارنامه هست درگذشته ۳درصد آنهم زمان اخذ اوراق بارنامه پرداخت میشد ولی حالا هرپنج روز ،ضمن اینکه درصورت شکایت راننده مبنی بر عدم وصول کرایه ،تشخیص بر پرداخت از طرف باربری داده می‌شود که امری ناحق میباشد