| کد خبر: 256625 |

◄ نرخ شاخص تن کیلومتر حمل بار جاده ای باید 750 تومان می شد

رانندگان و کامیونداران معتقدند نرخ شاخص تن کیلومتر حمل و نقل جاده ای بار با توجه به هزینه های موجود با اغماض باید به عدد 750 تومان می رسید نه 550 تومان.

تین نیوز

رانندگان و کامیونداران معتقدند نرخ شاخص تن کیلومتر حمل و نقل جاده ای بار با توجه به هزینه های موجود با اغماض باید به عدد 750 تومان می رسید نه 550 تومان.

به گزارش تین نیوز ، شماری از رانندگان و کامیونداران  و فعالان حوزه حمل و نقل جاده ای بار در خصوص افزایش 30 درصدی نرخ شاخص تن کیلومتر از روند تعیین و تصویب شاخص تن کیلومتر انتقاد و تاکید کردند که شاخص تن کیلومتر نباید مطابق با نظر مسئولان تعیین شود بلکه باید بر اساس هزینه ها، مشخص گردد.

برای دریافت سریعتر اخبار و گزارش های مرتبط با تولید و قیمت کامیون، اینستاگرام تین نیوز را دنبال کنید. برای عضویت در اینستاگرام «تین نیوز» اینجا کلیک کنید.

در همین زمینه نوید خیرمند فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا، در گفت و گو با خبرنگار ما عنوان کرد: تن کیلومتر یک فرمول ساده برای تعیین نرخ دارد که طبق این فرمول لازم است هزینه های هر پارامتری را به عنوان داده در این فرمول وارد کرد و سپس طبق این فرمول هزینه ها تقسیم بر میانگین پیمایش و وزن بارگیر شده و یک عدد به عنوان خروجی به دست می آید  که همان عدد شاخص است.

این راننده کامیوندار افزود: بنابراین میزان افزایش شاخص تن کیلومتر از یک درصد تا ۲۰۰ درصد یا بیشتر ربطی به خواسته رانندگان و کامیونداران ندارد و  فقط به هزینه ها وابسته است.

بیشتر بخوانید: 

وعده حذف ضرایب تطبیق در محاسبه کرایه حمل بار جاده ای محقق نشد

 

خیرمند ادامه داد: کنترل نرخ حمل و نقل به صورت دستوری راهکار اصولی نیست و  سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، ستاد تنظیم بازار و یا هر شخصیت حقیقی یا حقوقی به جای کنترل نرخ کرایه باید نرخ هزینه ها را کنترل کنند که این کار را انجام نمی دهند چون زورشان نمی‌ رسد.

او تاکید کرد: نرخ  شاخص تن کیلومتر با توجه به هزینه های موجود با اغماض باید حدود ۷۵۰ تومان می شد نه 550 تومان.

خیرمند گفت: افزایش 30 درصدی نرخ شاخص تن کیلومتر با توجه به تبعات ناشی از افزایش حمل برای رانندگان و کامیونداران اثر خنثی دارد و این افزایش به کام لوازم فروش و تعمیرکار و ... خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0

    سلام مسولان محترم با توجه به اینکه به ازای هر افزایش کرایه ای نرخ لوازم و مایحتاج کامیون توسط دوستان دوست بازاری یک افزایش چندین درصدی می خورد تا منافعشان کامل تامین شود پس لازم بود که افزایش کرایه متناسب با تورم برای کامیونها در یک مرحله انجام میگرفت تا بهانه دوباره افزایش کرایه را در حالت دو یا چند مرحله ای از بازار بگیریم چرا که انها زیر بار نمیروند و دستاویزی میشود برای افزایش قیمت دستمزد و قیمت لوازم به ازای هر افزایش کرایه پس بهتر بود که همین یک باره نرخ تن کیلومتر ۷۵۰ تومن اعلام میشد

  • ناشناس 2 0

    تازمانی که حمل ونقل حول محور خود مالکی میچرخد همین نا بسامانی در حمل ونقل هست

  • صلاح 1 0

    سلام خسته نباشید خرج خیلی بالای درامد با خرج جور در نمیاد تناژ کامیون را کم کنید کمرمن از استحلاک برید اقای مسولین جواب بدین به فکر ناوگان باشید در حال برشکستگی

  • ناشناس 0 2

    چقدر زیاده کرایه چه خبره خوش بحالشون واقعا

  • ناشناس 2 0

    اقایون نوروبخدا بداد مابرسید نه امکاناتی روز بروز لوازم یدکی گران میشه دستمزدها بدتر مگه چقدر افزایش کرایه داشتنه جادها خراب اندر خراب بابا نابودشدیم یه مسعول وجود نداره بدرد این قشر بدبخت ودربدر برسه خودمون نابودشدیم ماشینهامون دیگه هیچی ازشون نمونده

  • ابوالفضل 2 0

    سلام
    من یک راننده هستم در طول ۳۰سال رانندگی جوانی وسلامت خود را ب خطرمیاندازم این شغل پر خطرواسترس را دورتر خانواده بجزاینها
    قیمت لوازم یدکی بی کیفیت ودست مزد سرسام آور وگرنه ماهم درهمین مملکت زندگی میکنیم درست است گرانی هست درطول سال اجناس چندین بار گران می‌شود ولی نرخ کرایه ن شماک لوازم یدکی و لاستیک رابادلار بالامیبرید کرایه حمل راهم به دلار بپردازید.یک زمانی ترک ها حسرت کامیون‌های ایرانی رامیخوردن ولی حالا ماشین افغان ها ازما بهتر است حالا هم ک واردات افتاده ب دست دلالان افتاده این ۳۰درصد افزایش کرایه بعد ۲۰۰ درصد افزایش لوازم یدکی. بازهم ب نام راننده وب کام باربریهاست که ن ب لوازم یدکی لاستیک روغن شب بیخوابی ن سرمایه ای وسط دارن و انگارشریک هستند بامالک ماشین چی بگویم از این شغل پر زحمت

  • علی 1 1

    خوش بحالتان خوب کرایه چرا ناشکری