| کد خبر: 266135 |

◄ خرید کامیون ارزان خارجی در مرز بازرگان؛ 3 نکته برای جلوگیری از زیان خریداران

ممکن است به شما هم پیشنهاد شود کامیون ارزان قیمت از فروشندگانی که در مرز بازرگان به معامله ماشین سنگین می پردازند خریداری کنید. در این صورت دانستن برخی نکات برای جلوگیری از ضرر و زیان شما ضروری است.

تین نیوز

ممکن است به شما هم پیشنهاد شود کامیون ارزان قیمت از فروشندگانی که در مرز بازرگان به معامله ماشین سنگین می پردازند خریداری کنید. در این صورت دانستن برخی نکات برای جلوگیری از ضرر و زیان شما ضروری است.

با توجه به قیمت های میلیاردی در بازار کامیون ، برخی خریداران کامیون از تخفیف هایی که فروشندگان و معامله گران ماشین سنگین در شهرهای مرزی استقبال می کنند.

خبر پربازدید امروز را بخوانید:

◄ اتوبان اصفهان شیراز و یک فرصت جذاب برای کار و سرمایه گذاری


بر این اساس خرید کامیون ارزان قیمت در مرز بازرگان دهان به دهان می چرخد و برخی متقاضیان بدون اطلاعات کافی روانه مبادی مرزی می شوند تا کامیونی را زیر قیمت بازار خریداری کنند. سایت باکامیون در مطلبی به این موضوع پرداخته و نکاتی را در این زمینه برای جلوگیری از زیان رانندگان کامیون تذکر داده است که در ادامه خلاصه ای از آن را می خوانید.

1 . کلاهبرداری با فروش کامیون به چند نفر

این روزها که بعضی رانندگان کامیون در پی خرید انواع وارداتی این خودروها از بازرگان هستند بسیاری از سود جویان دیده می ‌شوند که کامیون وارداتی که به نام شرکت ثبت شده است و به نام خودشان نیست را با فروش مال غیر به تعدادی بسیاری از افراد می‌فروشند و کلاهبرداری‌های بزرگی می کنند.

این سایت در بخش دیگری از این مطلب نوشته است: در نظر داشته باشید هیچ شخصی که به عنوان مالک حقیقی کامیون به حساب می‌ آید و این کامیون را به گمرک وارد کرده باشد و سپس اختیارات پلاک را در اختیار شرکت وارد کننده قرار داده باشد تا این کامیون را برای آن پلاک نمایند به هیچ وجه چون قرار داد با شرکت وارد کننده دارد اجازه فروش این کامیون را ندارد.  فروش این کامیون صرفاً باید با قرار داد و اجازه نامه از شرکتی که کامیون به نام آن نام خورده است انجام گردد. در غیر این صورت فروشنده کار غیرقانونی و فروش مال غیر انجام می‌ دهد.

2. فروش کامیون های لیزینگی مشکل دار به خریداران بی اطلاع

در گمرک بازرگان بسیاری از افراد و سود جویان هستند که کامیون‌هایی را وارد گمرک می ‌نمایند که این کامیون‌ها در اروپا لیزینگ و بدهکاری داشتند. این افراد به هر طریقی که بوده خودرو را وارد مرز ایران می‌کنند و سپس این کامیون ‌ها فقط بعد از دو الی سه سال که کار می ‌کنند و هوشمندشان فعال می ‌شود و یا در مرزها رویت می‌ شوند برایشان مشکل ایجاد می ‌شود. چرا چون که این کامیون ‌ها طبق قانون اروپا بدهکاری و لیزینگ دارند و پلیس بین‌ الملل این شماره شاسی‌ ها را قفل می‌ نماید.

فروش کامیونهای اتاق تعویضی

عده ‌ای دیگر نیز کامیون ‌ها را به صورت موتور و یا اتاق تعویض وارد کشور می ‌نمایند و صرفاً به دلیل سود خود این کامیون ‌ها را به فروش می ‌رسانند. اتاق و موتور تعویض بودن کامیون صرفاً تنها پس از انجام امور گمرکی و ترخیص کامیون زمانی که کامیون وارد مرحله شماره گذاری و بازدید پلیس می‌ شود قابل تشخیص است که دیگر در آن زمان کار از کار گذشته است و معمولاً خریداران دچار ضرر و زیان‌های بالایی می ‌شوند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جعفری 12 4

    شما نگران جیب مردم نیستی چون کامیون با کیفیت اروپایی وارد بشود با قیمت نصف کامیونهای بنجل چینی کسب وکار شرکت‌های چینی بیار بنداز تخته میشه.

    • بچه تهرون 2 0

      احمق نباشیدمثال برادرمن لنگه
      همین کارروانجام داده دومابعد
      درسفربلغار ماشی توقیف وبه
      عنوان دزد درزندانست اونوقت
      تواحمق مشتی چرت سرهم کردی وبه خوردمردم می دهی
      بعضی هم شایدفکرکنندتوراست میکی در
      صورتی که اونهاراتوچامی اندازی هرکه حرف توراگوش
      کندازتوهم امقتراست مادرحال
      ازخیرماشین گذشتیم نمی دانیم چطوری برادر راآزاد کنیم
      پس توکه نه خریداری نه فروشند یاشایدفروشندهی دستی توکارداریدوگرنه توراسنه نه دوستان به این توسیه ها
      گوش کنیدکول مشتی سودجوازخدابی خبررانخورید

  • سعید 9 1

    شما اون حیوان ها که یه ماشین را به چند نفر میفروشند را اعدام کنید همه چی درست میشه نه اینکه در قانون برایشان رفاه در نظر بگیرید.مصل خودتان دزد هستند و و در حمایت کامل شما .که باب شده

    • محمد 8 0

      اونها ایرانی نیستند که اعدامشان کنن معمولا ترکیه ای هستند.ترکیه ای ها در معامله خیلی متقلب هستند.

  • علیرضا جمالی 8 2

    شما چون نون خودتون سنگ شده این اراجیف را سر هم میکنید یکم طمع را کم کن و کارگری حساب کن ببین چطور مردم به تو هم اعتماد میکنند

  • عبدالرضا حیدری رحیم آبادی 6 0

    طوری صحبت می کنید انگار راننده ایرانی کور کچل نادان وبی سواد است.برادر عزیز راننده سنگین حرفه ای با کامیون برخورد می کند.کامیون واتوبوس در تمام دنیا رگ اقتصادی کشور محسوب می شود .دربعضی از کشورها دولت کامیون خریدوبه راننده می دهد.اینجا دولت گیوتین راننده

  • علی 6 0

    این دکون دستگاه همش زیر نظر خود دولته وقتی شما خبر دارید اونا خبر ندارن.فقط نقشه واسه جیب مردم کشیدن این دولتی ها

  • علی 2 0

    دولت محترم مسعول بیچاره شدن کامیون دارانی هست که در عسرتورم ناگهانی ماشین وبی اطلاعی مردم وفروختن ماشین‌هایشان بیچاره شدن میباشد

  • مصطفی 2 0

    سلام مافیای واردات ماشین وحمل و نقل تو ایران تمامی نداره راننده داره زمین گیر میشه کرایه پایین مخارج سنگین و واردات بی رویه هیچ کس به فکر نیست کرایه ریالی مخارج دلاری گازوئیل ارزان میدن ولی همه چی گران ارزانی گازوئیل به نفع تاجر و کارخانه داره که کالای اون با کرایه ناچیز حمل بشه