| کد خبر: 256792 |

با وجود گذشت بیش از یک هفته از بروزرسانی شاخص تن کیلومتر:

◄ وعده حذف ضرایب تطبیق در محاسبه کرایه حمل بار جاده ای محقق نشد

شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از عدم حذف ضرایب تطبیق با گذشت بیش از یک هفته از به روزرسانی دستوری و تحمیلی شاخص تن کیلومتر توسط ستاد تنظیم بازار خبر دادند.

تین نیوز

شماری از فعالان بخش حمل و نقل جاده ای کالا از عدم حذف ضرایب تطبیق با گذشت بیش از یک هفته از به روزرسانی دستوری و تحمیلی شاخص تن کیلومتر توسط ستاد تنظیم بازار خبر دادند.

به گزارش تین نیوز ، رانندگان و کامیونداران می گویند با وجود  وعده های داده شده مبنی بر بستن پرونده ضرایب کاهنده و حذف ضرایب تطبیق؛ همچنان شاهد جولان این ضریب در برخی مسیرها و مبادی مختلف هستیم که طبق معمول سالیان گذشته استفاده از آن اکثرا مربوط به مواد اولیه کارخانجات فولا د است.

خبر مهم روز:

نوید خیرمند راننده کامیوندار و مشاور انجمن صنفی رانندگان کامیون استان اصفهان در این باره گفت که عدم حذف این ضرایب در حالی است که در برخی مسیرها شاهد عدم انطباق مسافت ثبت شده در سیستم با مسافت واقعی هستیم، که این موضوع چه سهوا و چه عمدا نه تنها موجب تضییع حقوق رانندگان و کامیونداران می شود، بلکه موجب تضییع حقوق دولتی (عوارض جابجایی) شده و خیانت به بیت المال است.

وی در شبکه های اجتماعی عنوان کرد: علاوه بر این ، عدم اجرای بخشنامه ۹۹.۰۴.۱۴ مدیرکل وقت دفتر حمل و نقل کالای سازمان و نامه ۱۶۶۸۲۶/۷۱  مورخ  ۱۴۰۱.۱۰.۱۴ معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری در بسیاری از استان‌ ها همچنان پابرجاست.

بیشتر بخوانید:

او با ابراز تعجب از این که در سازمان راهداری بسیاری از مرئوسین به راحتی از دستورات رئیس خود سرپیچی و استنکاف نموده و به میل و نظر خود عمل می کنند و این تخلف محرز اداری هیچ هزینه ای برایشان ندارد، گفت:  متاسفانه برخی اپراتورهای سامانه ۱۴۱ هم در خصوص موضوع اخیر، با تحقیر رانندگان و  یا ابراز بی اطلاعی از چنین بخشنامه ای، تلاش می کنند تا رانندگان از شکایت صرف نظر نمایند.

خیرمند افزود: از آنجایی که کارشناسان سازمان راهداری به عنوان مرجع تخصصی و قانونی تعیین نرخ حمل، استحقاق کامیونداران و رانندگان را برای تعدیل نرخ شاخص این دوره بیش از ۶۰ درصد ارزیابی نمودند (ولی لاجرم به استناد صورتجلسه ۲۲۶ شورای‌ عالی هماهنگی ترابری مجبور به تمکین به نظر تحمیلی ستاد تنظیم بازار شدند) انتظار از مسئولان ارشد سازمان این است که با علم به اجحافی که در این دوره در حق رانندگان و کامیونداران شده، از هرگونه دخل و تصرف و بازی با اعداد به واسطه اعمال ضرایب تطبیق توسط استان ها ممانعت به عمل آورده و بخشنامه های شاره شده را اجرایی نمایند.

او همچنین ادامه داد: با توجه به این موارد خواهشمند است نسبت به بازنگری در مسیرهای دچار مغایرت با نرخ تن کیلومتر به ویژه در استان های تهران، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و... قبل از تبدیل شدن نرخ جدید به عرف و عادت محل، اقدام عاجل فرموده و برای صحت سنجی اعمال صحیح نرخ کرایه ها توسط انجمن ها که طبق قسمت انتهایی بند «الف» مصوبه ۲۰۹ وظیفه نظارت بر حسن اجرای نرخ را دارند، نرخنامه ای بر حسب مسافت تهیه و در اختیارشان قرار گیرد  تا به عنوان معیار، میزان و مبنای قیاس با نرخ های اعمال شده و اصلاح احتمالی مورد استفاده قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 1

    بیچاره راننده بینوا از همه جا وهمه کس حتی مسیولینمان هم باید توسری بخوریم