| کد خبر: 260200 |

◄ رانندگان کامیون؛ قربانی اصلی خرابی جاده ها

تقریبا ۸۰ تا ۹۰ درصد جاده‌ های کشور همچون جاده شهرضا وضعیت نامناسبی دارند.

تین نیوز

در حالی که تعدادی از رانندگان و کامیونداران وضعیت جاده های اصفهان به خصوص جاده شهرضا را به عنوان یکی جاده های خراب کشور و از جمله معضلات حمل و نقل جاده ای کالا ذکر می کنند، تعدادی دیگر از آنان می گویند تقریبا ۸۰ تا ۹۰ درصد جاده‌ های کشور همچون جاده شهرضا وضعیت نامناسبی دارند.

به گزارش تین نیوز، رانندگان کامیون با تاکید بر این که به دلایل مختلف از جمله آسفالت بی کیفیت، زیرسازی نامناسب، عدم رعایت تناژ بار ، کمبود بودجه و ... اغلب جاده های کشور بی کیفیت شده است، عنوان کردند که بی توجهی به ترمیم جاده ها در آینده به فاجعه ای ملی تبدیل می شود.

به گفته رانندگان کامیون اگرچه کمبود بودجه دلیل عدم ترمیم جاده‌ های تخریب شده، عنوان می شود اما این امر نمی تواند توجیهی برای از بین رفتن سرمایه های ملی باشد.

مرتضی مرادی یک راننده کامیون در همین زمینه این پرسش را مطرح کرد که درآمد سازمان راهداری فقط از محل صدور صورت وضعیت و بارنامه‌ ها که مبلغ چشمگیری هم هست، کجا و در چه اموری صرف می شود که این سازمان در تخصیص بودجه به امر بازسازی جاده‌ های ویران شده کشور، عاجز مانده است.

وی گفت:  خرابی جاده‌ ها عامل مستقیم بسیاری از تصادفات جاده‌ ای است که سالیانه موجب از دست رفتن جان و آسیب‌ های جدی تعداد زیادی از هموطنان می شود.

به گزارش تین نیوز، رانندگان و کامیونداران بر همین اساس خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به وضعیت جاده های کشور و پیگیری رفع خرابی جاده ها شده اند.

به گفته آنان لازم است حداقل جاده های پرتردد و اصلی و اتوبان های ترانزیتی به منظور حفظ چرخه اقتصادی کشور در اولویت ترمیم و رفع خرابی آسفالت قرار گیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.