بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

◄ وضعیت بحرانی حمل و نقل ریلی/ خطر در کمین قطارهای باری

در یکی از کانال های تلگرامی ریلی، از قول یک رئیس قطار مطلبی منتشر شده که از وضعیت خطرناک حمل و نقل ریلی در کشورمان پرده برداشته است.

وضعیت بحرانی حمل و نقل ریلی/ خطر در کمین قطارهای باری
تین نیوز |

برخی فعالان بخش حمل و نقل ریلی شرایط فعلی راه آهن را درهم ریخته و آبستن حوادث ریلی توصیف کرده اند.

به گزارش تین نیوز، در یکی از کانال های تلگرامی ریلی، از قول یک رئیس قطار مطلبی منتشر شده که از وضعیت خطرناک حمل و نقل ریلی در کشورمان پرده برداشته است.

در این پیام آمده است: من رئیس قطار باری هستم. هیچ وقت راه آهن این قدر درهم ریخته نبوده، واگن های بدون ترمز کلا بدون کفش ترمز شده اند و کفش ترمز هیچ جا پیدا نمی شود.

این رئیس قطار گفت: واگن های خالی که جهت اعزام ارسال می شوند، در ایستگاه های تشکیلاتی پرسنل بازدید واگن ترمز دار را بدون ترمز و شیر بسته اعزام می کنند. جواز ترمز قطار خاص بنده هشت واگن شیر بسته از مبدا داشته و در آخرین مبادله تعداد واگن ها به ۱۴ واگن رسید.

او افزود: برخی دیگر نیز در بی تفاوتی پلیس راه آهن به سرقت می رود، پلیس راه آهن الان تقریبا بیشترین منزل سازمانی راه آهنی را دارد و کمترین نیرو و کمترین اختیارات.

این رئیس قطار تاکید کرد: این واگن وقتی بارگیری شود باید در مبدا منتظر بماند تا درصد ترمزش برسد در غیر این صورت ایمنی کاهش می یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    وضعیت در راه آهن اسفبار است و شکی در آن نیست. اما اقدام شما در نقل قول از سایتهای مشکوک با گردانندگان ناشناس که معلوم نیست سرنخ آنها را باید کجا پیدا کرد هم کار درستی نیست.
    با اینکار ناخواسته همه اخبار و شایعات زرد این قبیل سایتها را تایید میکنید.

    • مرتضی

      هرکه گفت گندم .توسر .........‌......

    • مهرداد

      کامل درست گفتن

  • علی پاسخ

    همین قطار نان هزاران هزار ماشین سنگین را آجر کرده و اکثر بارهای بنادر و فولاد مبارکه را حمل می‌کنه در صورتی که ما با حدود 5تا10 میلیارد هزینه برای تریلی باید 8 تا10 روز در نوبت بار بمانیم فقط همه فکر ریل و قطار هستند

  • ابراهیم عبدی زمهریر پاسخ

    وافعا همین طور است.من در ناحیه شما دیده بودم که فنر های واگن را جوش کاری می‌کردند.انهم جوش کاری ساده.ایمتی در راه اهن فقط شعاری است.اکنون بنده که ساعت ۲صبح از سرویس آمده‌ام.باید ساعت۱:۳۰بامداد در دپو باشم تا قطار کمربندی تبریز راببرم.به کدامین گناه مارا استثمار می‌کنند.اصلا استراحت مفید وکافی نداریم.من همیشه خسته وخواب آلود سر کار حاضرم میشوم.این مطالب را روز شنبه ۱۴مرداد خدمت مدیر کل که در دیزل تشریف آورده بودند.گفته ام.گویا ایشان یانمی داند که شب کاری چیست ویانمی داند که بی خوابی چیست.واقعا بدتر از اردوگاه کار ازما بیگاری می‌کشند.

    • مدیریت

      عزیزم شما خوب انجام وظیفه کنید و قطارها رو با ایمنی صد در صد حمل کنید
      ما مدیران که کیلو به شما می رسانیم
      پس صحبت های اضافی موقوف
      در امور مهم مدیریتی شما سکوت کن و بچسبید به رگلاتور