| کد خبر: 252786 |

کاهش ۱۹ درصدی حوادث ریلی در سال جاری

قائم مقام راه آهن در کارگروه مدیریت بحران و ارتقا ایمنی با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی مجموع حوادث ریلی در سال جاری ضمن قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان که موجب کاهش حوادث ریلی شدند گفت: در هیچ کجای دنیا حوادث ریلی صفر نیست اما باید تلاش کنیم که روند این حوادث کاهشی باشد.

تین نیوز

قائم مقام راه آهن در کارگروه مدیریت بحران و ارتقا ایمنی با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی مجموع حوادث ریلی در سال جاری ضمن قدردانی از تلاش مدیران و کارکنان که موجب کاهش حوادث ریلی شدند گفت: در هیچ کجای دنیا حوادث ریلی صفر نیست اما باید تلاش کنیم که روند این حوادث کاهشی باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسین عاشوری در این جلسه که در ساختمان شهدای راه آهن و با حضور اعضای ستاد ارتقای ایمنی و حضور برخط مدیران مناطق برگزارشد افزود : با توجه به بررسی های انجام شده میزان حوادث از ابتدای امسال روند کاهشی داشته است به طوری که در ۱۱ ماهه سال جاری، حوادث خروج از خط ۱۲ درصد، آتش سوزی ۶۰ درصد، برخورد با عابر ۲۳ درصد و برخورد با وسایل نقلیه جاده ای نیز ۳۳ درصد کاهش داشته است که مجموع این عوامل، کاهش ۱۹ درصدی حوادث ریلی در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را رقم زده است.
وی بر ضرورت فرهنگ سازی جهت کاهش برخورد با عابرین پیاده تاکید و تصریح کرد: در این راستا بایستی تمامی اقدامات و تدابیر لازم انجام شود چرا که علاوه بر اهمیت حفظ جان انسانها، هر حادثه ای می تواند بر عملکرد راه آهن تاثیر منفی بسیاری داشته باشد .
وی ادامه داد: لازم است بیشترین حساسیت بر سوانح خروج از خط و عوامل پیشگیرانه اتخاذ شود.
عاشوری تعجیل در امور حمل و نقل ریلی را از جمله مهمترین عوامل ایجاد حوادث ریلی عنوان کرد و اظهار داشت: زمانی که در بخش ایمنی با یک مشکل مواجه می شویم بایستی با بررسی دقیق جوانب، علل آن را برطرف کنیم .
قائم مقام راه آهن همچنین از مدیران مناطق خواست علاوه بر حفظ ایمنی در ناوگان و خطوط ریلی ، تدابیر لازم در مورد ساختمان های قدیمی و فرسوده را اتخاذ کرده تا موضوعاتی چون مشکلات کابل های فرسوده در این ساختمان ها بستر ساز حوادث و آتش سوزی در ماه های گرم سال نباشد.
به گفته عاشوری؛ این مشکلات یکروزه و یک باره قابل حل نیست و بایستی به شکل گام به گام، حل و مراقبت های ویژه در این زمینه اتخاذ شود.

ارائه راهکارهای اصلاحی و برنامه ها برای ارتقا ایمنی

در این جلسه مدیران مناطق ضمن ارائه مشکلات و بررسی های انجام شده برای ارتقاء ایمنی بیشتر حمل و نقل ریلی، راهکارهای اصلاحی و برنامه های خود را در این راستا عنوان کردند که از جمله این اقدامات می توان به آموزش و فرهنگ سازی و هماهنگی با همسایگان خطوط ریلی ، کاهش و حذف نیروهای فراخوان اشاره کرد.

در ادامه این جلسه با اعلام اینکه تا کنون ۷۴ دستگاه لکوموتیو زیمنس به دوربین های نظارتی مجهز شده اند، گزارشی در مورد نصب دوربین های نظارتی لکوموتیوها، ارائه و از جمله اهداف این اقدام، نظارت بر عملکرد مامورین، کمک به راهبری قطارها، حفظ منابع سازمان، حفاظت و پالایش حریم ریلی و ... عنوان شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    مرحبا

  • ابراهیم عبدی زمهریر 0 0

    ضمن سلام خدمت آقای عاشوری.به عرض ایشان برسانید که چه تعداد کارمند اداری حاضر هستند لکو موتورخانه شوند؟عملا هیچ دستی لکوموتیورانانی که موفق شدند به اداره راه پیدا کنند.دیگر حاضر نیستند به دپو برگرداند.جناب آقای عاشوری این فرایند گریز از دپو نمونه واضح وضعیت بسیار نامناسبی است که هیچ کسی حاضرنیست لکوموتیوران بماند.وقتی که یک لکوموتیوران از آبدارچی شما بیشتر سرکاراست وکمتر از او استراحت و اوقات فراغت دارد..شما چگونه می خواهید ایمنیدرراه اهن را تعریف وتامین کنید.برادر عزیز یاشما نمی دانید که ایمنی یعنی چه ویااینکه لکوموتیورانی یعنی چه.درآن کاخ ۱۶طبقه نشستید.چه می نوشید.چایی؟.