| کد خبر: 245865 |

◄ نسبت قیمت سوخت با افزایش میزان سوانح رانندگی چگونه است؟

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است با توجه به بررسی برخی کشورها مشخص شده است، قیمت سوخت در میزان سوانح رانندگی تاثیر گذار است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل معتقد است با توجه به بررسی برخی کشورها مشخص شده است، قیمت سوخت در میزان سوانح رانندگی تاثیر گذار است.

به گزارش تین نیوز، مهرداد تقی زاده این مطلب را در شبکه های اجتماعی و پس از آن بیان کرد که خبری به نقل از رسانه ها منتشر و بر اساس آن اعلام شد «تعداد کشته‌ های تصادفات رانندگی در ایران بیشتر از ۱۰۱ کشور است».

‌بر اساس این خبر؛ طی سال گذشته تعداد کشته های حوادث رانندگی در کشور به حدود ۱۶ هزار و ۷۷۸ مورد رسیده که با در نظر گرفتن جمعیت ۸۴ میلیونی کشور، در سال ۱۴۰۰ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۲۰ ایرانی در جاده‌های کشور کشته شده‌اند.

به نوشته 90 اقتصادی؛ مقایسه این آمار با داده‌ های سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد ایران با ۲۰ کشته حوادث رانندگی به ازای هر ۱۰۰ هزار جمعیت، در رتبه ۶۴ به لحاظ بیشترین کشته‌ شدگان حوادث رانندگی در جهان قرار می‌گیرد.

در این رده‌بندی که بین ۱۶۵ کشور انجام شده، ۱۰۱ کشور تلفات جانی کمتری نسبت به کشورمان داشته و در ۶۳ کشور تعداد کشته‌شدگان بیشتر از ایران است.

مهرداد تقی زاده  در این زمینه با تاکید بر این که از جمله عوامل موثر در افزایش تلفات رانندگی در کشور ما طول زیاد راه ها، خودرو محوری، میزانزیاد استفاده از حمل و نقل جاده ای در مقابل حمل و نقل هوایی و ریلی در بخش مسافری و باری است، گفت: همه این موارد را می توان به طور جداگانه مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: برخی کشورها بررسی هایی در مورد نسبت قیمت سوخت با سوانح رانندگی صورت گرفته و مشخص شده در کشورهایی که قیمت سوخت پایین تر است (به دلیل استفاده زیاد از خودرو) تعداد سوانح رانندگی نیز بیشتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.